1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590723 inlägg · 6217 ämnen

Det finns dom som värnar....

« · 1043237 Till forumet

Det finns dom som värnar....
om sin historia och inser när man gjort fel..
Kommentera

Sv: Det finns dom som värnar....
TIKbiff:
Jo, ni borde nog fortfarande heta S/T Hockey om allt skall kännas rätt....
Kommentera

TIKbiff: Om nu det där var SSKs ursprungliga klubbmärke hur kan det i sådana fall komma sig att det inte dyker upp på matchtröjorna förrän 1983, enligt deras hemsida.
Kommentera

TIKbiff: gud vad less jag blir på allt folk som verkligen vägrar inse att världen inte jämt kommer vara som den var "på den gamla goda tiden" "åh det var bättre förr"!! det är 2008 nu killar, isarna smälter och klubarna byter märken that's it.
Kommentera

Blizzard:
Jag ger "tummen upp" för det uttalandet ;-)
Kommentera

TIKbiff:
Håller inte riktigt med dig där. SSK har aldrig skrotat sitt klubbmärke, utan istället kompletterat klubbens profilering med en genomtänkt, välgjord symbol med historisk och uppenbar anknytning.
Utöver detta har klubben ett brett sortiment av snygga souvenirer.

Beklagligt att Timrå valt att göra precis tvärtom.
Kommentera

Paddan:
När kom lagen om att klubbmärket måste vara tryckt på matchtröjorna?
Kommentera

Icing-Ove:
Och "ni" kan sälja ut ert föreningsnamn till valfritt företag ännu en gång.
Kommentera

Kongo: Ungefär samtidigt som det blev lag på att inte komplettera sina inlägg när man skrivit innan man tänkt.
Kommentera

Kongo: fin hemsida också, när skulle timrå göra om sin till en så snygg sida då?

F.Ö coolt med ett ssk fiskadrag och ssk klocka fina saker:)
Kommentera

Kongo:
Finns det röda örnar och säljer det namnet verkligen souvenier?
:-)
Kommentera

Blizzard:
Anti-igel har ingenting med bättre förr-mentalitet att göra.
Timrå IK är en idrottsförening med själ (klubbnamn, historia, supportrar, spelplats, dräkter, klubbmärke m m), och en red eagles-örn har inget med denna själ att göra.
Utöver detta ser örnen förjävlig ut och är helt enkelt - fånig (red eagles?).
Kommentera

Icing-Ove:
Nej x 2 (finns ej och säljer mindre än utan). Skriv gärna på namninsamlingen :)
Kommentera

Paddan:
Härligt att du kontrar med en rejäl dos självironi. Lycka till i framtiden.
Kommentera

Kongo:
Var skriver jag på? Är det en protestlista mot Nubben eller vill ni att Krykov eller Manderville ska komma tillbaka...
Kommentera

Kongo: Det man i sådana fall kan undra är varför man under så många år valde att "låna" S:et från Sparta Prag istället för det egna klubbmärket till matchdräkten och om det bara är en märklig slump att Sparta Prags arena också är sponsrad av AXA, låt vara att detta AXA säljer en annan typ av varor.
Kommentera

Paddan: och att det handlade om fotboll istället för ishockey. Men Sparta Prag var rätt i varje fall.
Kommentera

Icing-Ove:
En lista för att exkludera Nolaskogen från Internet. Dessvärre löser det inte problemet med dig, du får i så fall flytta tillbaka till valfri inavelsby: Domsjö, Övik, Köpmanholmen eller Bjästa.
Kommentera

Paddan:
S:et användes långt innan Axa kom in i bilden. S:et har heller aldrig varit SSK:s klubbmärke.
Det finns många klubbar som använder och har använt bokstäver från sitt klubbnamn i klubbmärket. Vem som inspirerat vem lär bli svårt att reda ut.
Däremot har nog Axa haft ett finger mer i nylanseringen och helhetskonceptet som SSK tagit fram med matchdräkt, arena och souvenirer.
Kommentera

Kongo: när ska Hahl bli officiellt klar för FHC då ?
Kommentera

Kongo:
Återigen, El Maco lämnade in en motion för återtagandet av klubbmärket med tallarna för årsmötet 2005, för det är liksom på årsmöten som sådant beslutas.

23 st var på detta årsmöte så att få igenom det hade varit lätt som en plätt.

Lätt att sitta på HS och tycka, men från det till handling verkar vara lika svårt som att lösa Fermats stora sats.
Kommentera

Per HApps:
Jo, självklart är det lättare att sitta här och tycka.
Kommentera

Skrämmande lite inlägg angående Oskars fina insats under mustagekampen. Skrapade ihop 70 000:- och vann en ny Harley-Davidson som han valde att skänka till cancerfonden så den ska aktioneras ut.

Stort!

Bra kämpat Oskar!!!1

Kommentera

73Sjöbba: Ja det var riktigt bra gjort av Oscar!!
Kommentera

73Sjöbba: Lysande Oskar! Och ett stort tack till alla som bidragit till insamlingen!
Kommentera

Kongo: S på södertäljes tröjor betydde Scania Wabis
Kommentera

Helg Ernest:

Både Sparta Prag och SSK började med ett S på tröjorna på 20-talet, vet inte vem som var först. Att S:et skulle stå för Scania Vabis har jag inte hört förr, har du någon länk på det?

Borttagandet av kransen från klubbmärket har orsakat en del protester bland SSK-fansen. Själv föredrar jag det ursprungliga märket utan något extra krafs. Jag gillar också att man gick tillbaka till S:et på tröjorna och rött som dominerande färg i st. f. klubbmärket och blå dräkter som gällde under 80- och 90-talet
Kommentera

Per HApps: Det är säkert sant att det är på årsmöten som sådant ska beslutas.

Jag kan bara inte erinra mig vilket årsmöte som beslutade att lansera den röda örnen.
Kommentera

Puh: På den tiden det begav sig var nog samtliga SSK spelare anstälda av Scania. Därav också Scaniarinken.
Typ som vi alltid har SCA och deras logga på våra matchställ fast dock inte på bröstet.
På den tiden min ungdoms idol spelade där.
Stig "Stisse" Johansson. Arne Karlsson spelade väl också där då.
Sedan var det ju helt kompatibelt med S som i Södertälje.
Kommentera

« · 1043237