1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590878 inlägg · 6217 ämnen

Det finns - Ett hockeylag som heter Timrå IK

« · 1326443 Till forumet

Sv: Det finns - Ett hockeylag som heter Timrå IK
spud: Ingen skräll direkt att du har fel. Högström är kontrakterad av Sundsvall.
Kommentera

Timråit H-sand: Sundsvalls Marcus Högströms är också Skellefteås Marcus Högström som är utlånad till Sundsvall.
Kommentera

Uno Gordon: Kan inte annat än säga: Bra sammanfattning och sunda kommentarer!
En spelare som Timrå definitivt skall försöka värva är Sundsvalls Marcus Högström. Han kommer bli grym!
Han var väldigt bra i matchen mot Frölunda och har offensiva kvaliteér. Är tvåa i lodjurens poängliga och är totalt tvåa av alla i backarnas poängliga i Allsvenskan.
Synd att han inte blir med mot råttdjävlarna imorgon bara, men se till att knyta upp han från nästa säsong TIK!
Kommentera

Uno Gordon: Ungefär likt vad jag tycker.
Jag tycker fortfarande att vi bör bygga laget på ett mer rollfördelande sätt istället för att köra på. Först och främst två kedjor som är gjutna för PP och är de som ska göra mål. De andra kedjorna tycker jag först en skall vara en checking kedja med goda BP kunskaper. Den sista skulle jag med glädje se vidgas åt juniorer med lite fart och finess.

Det är ett lagbygge som jag skulle tro på. Skulle man få till så att man har några stabila PP och BP backar så skulle saken vara biff.

Flytta upp med A-Kontrakt: Rotevall och Dahlroth

Förläng med: Axelsson, Hallin, Gabbe, Larsson. Och självklart Lander om nu detta skulle vara möjligt.

Släpp vidare: Pitkämäki, Åkerlund, Karlsson, Skogs, Sonntag, Hirschovits, Hynning, Svensson.

Att ha kvar under denna säsong och sedan bestämma om förlängning sparkning: Jokela, Murley, Viinanen. (Inte säker på att någon av dessa håller riktigt sett till lön)

Och till sist: Anställ Styf inom förening, men inte som spelare.

Ersätter vi dessa på ett bra sätt så skulle det vara perfekt.

Edit: En bra målvakt bör inte glömmas att det behövs..

Redigerad kommentar

Kommentera

Pätr: Tror inte att han toppar 13+9 från säsongen 2002/2003, men kan hota de 18 poäng han gjorde 2006/2007 med lite flyt
Kommentera

Uno Gordon: Jag håller med dig helt och hållet om Hallin. Det är absolut ingen glamorös spelare, men jag tycker att han håller för spel i tredje- och fjärdekedjan. Dessutom ser hans statistik i år bra ut:

Han har spelat 30 matcher och på dessa har han gjort 11 poäng (3/8). Det betyder att han poängmässigt går mot sin näst bästa säsong i karriären, vilket inte är så illa med tanke på vilken roll han har i laget.
Kommentera

Uno Gordon: Vissa förstår tydligen inte Pelles roll i laget, ingen kan ju ha trott han skulle vara våran "sniper" för då är dem ju korkade, han diskuterade med perra om hans roll och de är ju att vara i en checkingline och jobba jäkligt hårt, och han har 11 poäng ihopskrapade hittills, han gjorde som mest 10 poäng under en o samma säsong under sina 3 år i tälje, Pelle har varit bra och gjort det han ska.
Kommentera

TD: Jag tycker Per Hallin får oförtjänt mycket skit faktiskt. Vad är det som krävs för att han skall accepteras av de stora massorna? Han är lojal, stämplar in varje dag, är bosatt i Sundsvall och endast 30år gammal. Han har 4-5 år till att ge på toppnivå. Jag vet att Pelle är enormt uppskattad i omklädningsrummet av spelarna och tränarstaben. Man kan inte värdera allting i mål eller poäng heller. Han är knappast värvad som någon fixstjärna utan är en breddspelare som skall avlasta. Det vore idiotiskt att inte förlänga med honom. Vi måste ha lite högre i tak vi supportrar också och en större förståelse för vilken nytta faktiskt spelarna gör.

8 A-lagssäsonger ersätter du inte i en handvändning. Det är värt att beaktas.
Kontinuitet är A och O.

Titta på Luleå! Vilken förvandling och har de en speciellt mkt bättre trupp än Timrå? Knappast! Skillnaden ligger i stoltheten inför vad som står på bröstet. Sådana spelare måste vi värna om. Som känner aktning inför att skrinna in i E.ON Arena.
Kommentera

TD: Ok vi har det vi haver, mer behöver inte komma ut ifrån fansen men kritiken bör hållas nere
Kommentera

TD: Jag tror Hirso är bättre än så här egentligen. Men jag tycker det ser ut som att han har ont då han åker. Sedan måste han sikta bättre. En del spelare fokuserar på målvakten och då träffar de där. Andra lite bättre ser bara målet och inte målvakten. De allra bästa målskyttarna ser bara de små luckorna som målvakten lämnar...man träffar oftast där man tittar
Kommentera

Uno Gordon: Sen Hallin tjänar han så dåligt går knappast in nåt annat lag i ES
Kommentera

Uno Gordon: Största floppen kanske i hela serien vikt åt Kim Hirschovits eller är han så dålig då är det värdelös scoting
Kommentera

Uno Gordon: Ganska klockrent. Jokela kan jag dock avvara. Likaså Pitkämäki. Vi behöver två nya målvakter och in med Sonnenberg snarast
Kommentera

Kevin O Shea: Viinanen får mer än gärna stanna kvar i TIK. Han är en nyttig resurs.

På målvakstssidan däremot har jag nu slutligen givit upp hoppet kring Åke Lund. En kompetent målvakt som är alltför för skadebenägen och som har kört fast. Han behöver ett miljöombyte och en nytändning för att kunna ta nästa steg i utvecklingen.

Inte heller ser jag någon framtid för Fredrik Sonntag. Den platsen bör istället vigas åt Jesper Dahlroth.

Jeremy Boyce-Rotevall bör även han få en permanent forwardsplats i truppen.

Sedan måste en ny kontakt tas med Niklas Nordgren.

Går Kolans kontrakt ut efter denna säsong?

Juha Pitkämäki
Sebbe Erixon (enormt skicklig offensivt, men hans indianare måste slipas)
Elias Granath (budgetback som kan koka soppa på en spik, grym kock)
Antti Halonen (stor tung fysisk back som lever på sin tyngd)
Mikko Jokela (bra speluppfattning och ett ruggigt skott, smart tvåvägsback)
Jesper Dahlroth (stor potential, ett framtidslöfte som blommar ut snart)
Mattias Karlsson (bör skeppas iväg då karln är enormt speldum)
Pär Styf (bör endast få förlängt om det är ett prestationsbaserat kontrakt)
Martin Röymark ( En redig gutt med ackuratess och finess)
Per Hallin (skall vara kvar då han har hjärta för klubben och är billig)
Anton Axelsson (se ovan, ett västsvenskt yrväder som blivit norrlänning)
Ilkka Pikkarainen (kommentar överflödig, mosar allt i sin väg på finskt manér)
Timo Pärssinen (Pärssiska Viken, en ikon och lagpappa)
Alexander Larsson (kommer mer och mer, billig budgetspelare som stämplar in)
Björn Svensson (om han fortfarande vill stanna)
Gabriel Karlsson (Gabbe är på väg att nå samma status som Robbelibobban)
Anton Lander (kan vara förlorad till Edmonton)
Miika Viinanen (Finsk vinthund som städar upp kliniskt åt sin armé)
Kim Hirschovits (bör bli utköpt från kontraktet)
Fredrik Hynning (håller inte måttet, usel karaktär, skadebenägen)
Tomas Skogs (Utgående kontrakt, bör inte omförhandlas)
Jeremy Boyce-Rotevall (En kommande komet i svensk hockey)
Matt Murley (finns pengarna och inget anbud från KHL dyker upp bör han stanna)

Har jag glömt någon?
Kommentera

mikenomad: haha..tänk va man kan göra massan upphetsad med några få ord*S*..jisses..
Kommentera

Per HApps: Tänkte precis skriva samma sak, den anonyme måste ha missat småkronorna :P
Kommentera

Anonymous:
Du kan omöjligt ha sett småkronornas två senaste matcher.
Kommentera

Per HApps: Snacka går ju, det kunde Corso också.
Kommentera

Nått för övriga plattnackar i årets upplaga av Timrå IK att ta efter !

But Lander said Sweden has to focus on staying aggressive against the physical Canadians.
“That’s our style in Sweden,” said Lander, an Edmonton Oilers prospect. “Hard work, skate like hell, and forecheck a lot.

Kommentera

Jokela kanske tillbaka imorgon.
Kommentera

Ambroo: ah okej, det visste jag inte.
Kommentera

dr-nix: Viinanens kontrakt sträcker sig över säsongen 10/11, men båda parter har rätt att bryta det innan 31:a januari.

Edit: Jag kan dock inte tänka mig att det blir så.

Redigerad kommentar

Kommentera

Mackelito: jo men kontraktet går väl ut 31:a januari så man blir tvungen att förlänga om man vill ha honom kvar resten av säsongen.
Kommentera

Kevin O Shea: Jag tycker inte att vi ska förlänga än, tycker hellre att man ska vänta till efter säsongen innan man förlänger.
Kommentera

Kevin O Shea: Håller med! Han jobbar grymt bra! Var det inte han som Linkan tyckte liknade Pyrret? Jag tycker de två har lite olika spelstil. Tycker vi förlänger med alla finnarna förutom Jokela och Pitkämäki. Men de har kontrakt över nästa säsong har jag för mig
Kommentera

Uno Gordon: Ser gärna en förlängning med Viinanen som inkluderar även nästa säsong!
Kommentera

Uno Gordon: Helt rätt Uno! God fortsättning på Dig ;-)
Kommentera

Uno Gordon: Bra skrivet! Oftast orkar jag inte läsa långa inlägg då de i slutändan är lika otydliga som innan man började läsa. Men det här var tydligt skrivet med ett tydligt budskap och jag håller med till 100%

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: Bra "Uno", stå på dig! :-)
Kommentera

Uno Gordon: Jämttik ska du inte bry dig om. En surjämte och grinpick från nån trollby västerut. Tik i det här fallet har inget med vårt hockeylag att göra utan här handlar det verkligen om en kvinnohund med ständig pms....
Kommentera

jämttik: Varför skulle jag inte orka? Vart fan har du ont nu någonstans då? Är de ljumskarna som spökar igen eller är det bara en redig baksmälla från natten som hänger i. Lyd ett gott råd: smörj in med linniment och ta en treo - därefter bör du somna om och vakna upp igen när värken lagt sig och huvudet blivit något sånär intakt.

GOD FORTSÄTTNING!

Redigerad kommentar

Kommentera

Uno Gordon: att du orkar ..?
Kommentera

Det finns - Ett hockeylag som heter Timrå IK
Go´morron Timråiter & hockeylovers!

Nytt år och nya förutsättningar. Nu vänder vi blad och blickar inte bakåt enbart framåt. Trendbrottet fixade vi redan innan 2010 var till ända. Vi strutade hela 5ggr (helt i enlighet med mina prognoser) och gav oss själva ett gott slut och skaffade oss ett momentum mot Frölunda. Bara se till att fortsätta leka plockepinn i januari och håva in trepoängare i parti och minut så får vi ett partär-läge inför slutspelet. Ge nu Perra & Clabbe lugn och ro inför fortsättningen. Det finns mer att få ut av det här laget. Känslan är att vi är uträknade. Det är Södertälje och Modo som har pressen på sig. Där kan stressen och paniken få stanna kvar. Så jag manar till lugn. Vi är ett budgetlag. Nu är även affären Corso avslutad. Över och förbi. Två forwards skall in. Men Emil Sandin är avskriven. Det ryktas om Hannula men det enda som talar för Timrå i det fallet är att Mika är god vän med Jonte Hedström och att denne pushar Hannula till ett beslut. Ekonomiskt kan vi absolut matcha Djurgården. Men jag tvivlar ändå på Hannula kommer ansluta. En riktig sniper är det förvisso men det var Niklas Anger oxå (i rätt miljö) och jag tvivlar starkt på att Hannula har den sortens karaktär att han kan bära den rödvita armén på sina bara armar och knän när det bränner till. Jag kan förvisso ha fel. Men maggropskänslan säger mig att vi bör vända blickarna åt ett annat håll.

Förresten jag kom på en till koppling till TIK för Hannula. För visst är det väl Svesse som är hans agent?

Annars borde väl Igor Matushkin (sportchef i Dynamo Minsk) kunna tipsa om några lediga spelare i öst. Sedan har vi ju Sonnenberg standby i Kanada.

Matt Murley måste man bara förlänga med säsongen ut.

Vi skall bara till slutspel. Det är våran vision och ambition just nu. Sedan kan Gabbe få ställa sig upp i omklädningsrummet tillsammans med Styf och hålla ett brandtal till truppen. Först till fyra x3 och guldet är i hamn.

Styf eller Jokela får äran att panga in den sista pucken i April och skriva ett stycke idrottshistoria. Tänk att få gravera in Timrå IK i bucklan. Vilken känsla.

Ett rus av välbehag far igenom min kropp vid blotta tanken. Det handlar bara om att våga vilja vinna och inte gripas av panik. Tror man tillräckligt hårt på någonting så kan man försätta berg och förvandla sandet till guld.

Ensam är stark - men tillsammans är vi starkast!

Prövningarnas tid är kommen och det är nu allvaret tar vid!

ÄLSKA TIMRÅ!
Kommentera

« · 1326443