Tycker att det var en ganska trevlig tillställning igår. Hafsigt visst, men det var onekligen kamp och frenesi. Timrå ljusår bättre än mot Brynäs. Nu var tempot tillbaka, likaså ett mer resolut spel i egen zon. Ändå måste man småimpas av Djurgården, som trots en avbytarbänk kortare än Nordmarks midjeomfång lyckades hålla spelet så pass väl uppe.
Kapanen äckligt bra i mål. Fortsätter han så här kommer Pekka snart att vara en parantes i historien. 'Visst, han var jävligt bra men...kommer du ihåg Kapanen?'.
Aftonbladet dissar till min förvåning Chrippe och Gunno, samtidigt som dom höjer Matthiasson till skyarna. Märkligt. Nordgren var i mina ögon magnifik, och hans soloprestationer i tredje perioden var ensamma värda entrepengen. Ett stolpskott från matchvinnare. Chrippe har också hittat rätt i sitt spel. Från att tidigare mest ha varit en offensiv humörspelare som lätt försvann från matcherna om marginalerna svek har han nu lagt själva tyngdpunkten i sitt spel på defensiven och en grym forechecking/sargnötning. Klokt drag. Det sista i offensiven fattas kanske fortfarande, men det är ingen tvekan om att den väg han nu valt kommer att leda till hans slutgiltiga genombrott.
Matthiasson spelade en typisk Mackan-match. Dvs kämpade på, var osynlig långa stunder och slog till med osviklig precision när man som minst anade det. En ovärderlig spelare, men inte dominerade han gårdagens tillställning.
Manderville. slutligen, är en sann njutning på isen. Lite Krykov-feeling över åkningen, skenbart sävlig i vissa moment men oerhört klok. Han gör hela tiden små grejer, retas lite, petar med klubban, sticker i rätt lägen, trycker till. En riktig klassvärvning.
Efter en sen hemkomst från fjollträsk vid 2 tiden kan man bara konstatera att Timrå vann fullt rättvist mot Dif. Bäst var Gunno, Mackan, Manderville och Kapanen medans övriga gjorde en stabil insats förutom bjudningen vid egen blå på baklängesmålet.
65Selander: Hockeyminnena från när "Pajen" Lindström var aktiv består nog mest i utvecklingen att Timrå IK inte längre var bäst i distriktet.. så jag kan förstå dina flitiga besök på Gärde..
zigge: hmpf kalla mig för TIKare, ifs under den tiden jag var klyktattare så fick jag fribiljetter till TIKs matcher eftersom jobbarpolaren spelade med TIK då Anders "Pajen" Lindström. Jag var även flitig gäst på Gärdet också!
Men Brynäs färgerna byter man inte ut mot allt hemkokt i Norrland!!
65Selander: Finns väl egentlingen INGEN som verkligen älskar Brynäs: Nu har Du bekännt dig till att vara en smyg-Timråit, o sen länge är det ju klart att Westerlund är en MODOit, som dock ibland går omkring i en ful tröja med kaffereklam på. Bara en tidsfråga innan de övriga kommer fram ur Gavleroben!
Frasse: Ett förtydligande: Nej, jag va INTE på plats, som jag skrev va kommentaren om fult spel av DIF yttrad av någon 'expert' i TV4+ (vet ej vad han heter). Samt min kommentar till Text-tv. Men visst, Du o andra kan väl fortsätta tolka precis ALLT som "hata 08" retorik, om ni vill,valet är fritt! Faktum kvarstår väl ändå, att 2 backar är AVSTÄNGDA pga fult spel. Ang. lättheten att som DIFare komma in i 3Kronor, se länk, tom de själva skämtar (??) om det.
Detta skrivs på Lulääs officiela forum angående Obsut såpan angående att Winnipeg sun säger at han skulle bli en stjärna här.
"Inte bara regerar, utan sänker utan att tveka elitserien. "Obsut would be a star in this league". Tjena! Sedan när kan ett noname från hockeyns bakgårdar komma till es och "be a star"? Det är ju inte ens säkert att en som kommer från NHL klarar det. Iofs har ju nonamet som Timrå plockade häromveckan onekligen gått skapligt."
Jösses..ett erkännande av Selander, har du något mer du vill lätta ditt hjärta med :-D
Det är sant att det vore skönt med ett lite glapp neråt, tycker att man kan se lite tendenser nu i tabellen, men man vet ju ändå hur snabbt det kan vända med tre poängssytemet. Dock tror jag att det blir Lulää och MoDo som får slåss om den sista slutspelsplatsen, precis som tabellen ser ut nu.
TIK spelarna är helt klart inne i en positiv trend nu och vi ligger ganska nära de poäng som vi hade i fjol vid samma tid, och då pratade hela hockeysverige om "skrällaget Timrå" nu är det mer tyst om oss men det är ingen nackdel, killarna får jobba i lugn och ro och smyga med bakifrån, helt ok.
Du har rätt i att det var lite negativa tankar här på SpS men nu har det lugnat ner sig lite va? :-)
Dock så skulle jag vilja se en back till i truppen då det känns som att det är där det kan saknas lite stabilitet i bland, fast det känns nog bättre efter jul när nr 36 är tillbaka i truppen igen.
Frasse: Eftersom jag var på plats kan jag intyga att något särskilt fult spel var det inte tal om. Domaren var ngt släpphänt i sin bedömning men det var han åt bägge hållen så det jämnade nog ut sig...
zigge: Vet inte om du var på plat på matchen ellwe om detta endast handlöar om vanlig "hata 08" retorik. De 2 tio minuters utvisningar som delades ut i mötet mellan Djurgården och Timrå handlade dels om en protest (10 missconduct) samt en 10 (checking to the head.....) . Tackligen mot huvudet kan väl anses som ful men en protest hur kan du få för dig att det är något "fult" i det ? Skulle vilja se den dagen Timrå åker till match utan 4 ordinarie backar ..... Timrå vann dock matchen fullt välförtjänt eftersom man gjorde fler mål än hemmalaget .
Skarin: De verkar vara på väg.... *håller tummarna* Det måste vara roligt att vara ute i sista minuten... vore synd om vi måste ställa in resan bara för det!
Hassebo: Det som är viktigt nu är att den som är reseansvarig ringer i morgon till LLA och säger att det blir en buss från Timrå. Då har vi två dagar på oss att fylla upp bussen. Men det där beror ju givetvis på hur många som saknas när anmälningstiden går ut. Men men....
Knylan: Ja, hoppas verkligen vi får ihop till bussj-veln! Lär ju som vanligt vara ett gäng som på torsdag-fredag kommer på att dom ska ta och anmäla sig till resan...
Dream Team: Som vanligt går den på ppv och då drar man sig att åka och man vill ju få valuta för pengarna 80 sek i mån. Grattis till Timrå för segern mot Djurgårn nu ser vi uppåt!
Swordster: Så TYPISKT svt...nä flytta ut HELA SVT från 08, RIV Kaknäs-tornet! Skadedrabbat?? Möjligen hjärnskadat, Har man 'glömt' att skadorna egentligen är Avstängningar i 2 fall???
zigge: Bara att hålla med, iår tycker jag man nästan visar för mycket TIK på TV 5 matcher i December som visas tex, inte bra för oss som vill åka på bortaresor. Sen mkan man ju inte förvänta sig bilder från TIK varje omgång på Sportnytt/TV4 =)
henrik: Inget om TIK?? Jag tycker man inte ser annat...o PPV framöver e ju nästan bara TIK. Nä ikväll va ju TV4+ bäst, i Spelbolaget analyserade man, i sammandraget såg man ett fint RÖTT lag... En 'expert' i panelen tyckte DIF spelar för fult i år, 2 avstängda o 2 tior ikväll. 'Ledningen borde agera' sa han. Men som vanligt, ur 08-perspektiv, var det ju Jurgårn som hade en dålig dag o för många avstängda/borta, naturligtvis inte TIK som va bra...
Skarin: jag jobbar också på några namn men alla klagar på att dom ska handla julklappar för pengarna, då säger jag bara , ge bort en lucia resa i tidig julklapp...+ att du unnar dig en själv
Knylan: Det tragiska är att det verkar tungt med en färjestadresa på lördag, fortfarande bara 21 anmälda,,hälften saknas och anmälan går ut i morgon vid lunch :-(
Knylan: Jo det finns faktiskt saker att göra i karlstad. mmm kan tänka mig att jag är portad från ett av stans krogar efter mitt senaste besök. Finns ett torg där typ alla krogarna ligger där kan man storsa om man har åldern inne dvs. Synd att stan ligger en bit från arenan annars hade man kunnat grunda där (mmm grunda börjar man med när bussen är i njurunda).
Inga Hajk dessvärre. Jag har däremot Trosk på tallin som vi såg typ 15 ggr på vägen ner till holland med fotbollslaget...tror fan att man kunde varenda replik när man var nere i amsterdam., hela laget gick och drog citat från filmen hela tiden.
Jag har däremot en hajk bok hemma där man kan göra egna lådbilar mm. varför inte äntra hallen i splitt ny TIK-lådbil.
Knylan: Faktum är att jag är rätt imponerad själv. Det var många jag inte kände igen (Alltid lika skoj att se att det finns mer TIK-supportrar än de man sett match ut och match in i alla år...) men vi lyckades få igång rejält ös på slutet. Pådrivande var bl.a några killar som verkade vara engelsmän (Trodde det var Nottingham-falangen men så verkade ej vara fallet...).
Hann även med att skaka hand med Robert Nordmark... Med en engelsk supporter som alibi går det utmärkt smita ner i Globens katakomber utan att bli stoppad...
Hassebo: Tycker vi satsar på skinnvästtema på lördag istället för tomtetema. På med lackdojorna!
Kom igen nu! Vad kan man göra i den här stan på lucia? Just precis, inte ett kack. Åk då till Karlstad istället och härka lite!
Ingen som av någon märklig anledning har alla Hajk-avsnitt inspelade på VHS? Skulle ju vara ett lysande redskap för att trimma igång värmlandsdialekten på vägen ner till Karlstad. Vill minnas att jag har nån bok med en massa trix som varit med i Hajk hemma. Skulle nästan ha utfört några på bussen på lördag...
dr-nix: precis. Vaddå "gammal djurgårdare" ? löjligt. I så fall kan dem ju skriva "gamla uppsalaspelaren". Förresten spelade han ju i TIK innan han gick till dif
dr-nix: Det är en ständig åkomma som gäller alla spelare som någongång gjort några byten för djurgården. Alltid ska det nämnas att det är ex-djurgårdare... märkligt.
Jag gissade innan 4:ans sändning att de skulle visa Leksand och Djurgården. Och det var vad de gjorde. Ingenting om varken Timrå eller Modo. Visst Modo kan man väll vara utan men endå. Nä fy f-n för 4:an. Lägg ner kanalen. Det är ju som tipslördag, döp om det till "Tävla med peppe".
varför näms allltid Matthiasson som en gammal Djurgårdare när han bara gjort en säsong hos dom och dom kan väl knappast ta åt sig någon slags ära över att han spelat så bra i TIK eller???!
Får väl gratulera gänget här inne till segern. Och oss båda till att ha passerat dif i tabellen. Har ju trots allt tippat er 2:a och oss 3:a så det är väl dags att vi rycker lite uppåt... :)
Bra att ni inte körde sönder gubben utan visade lite respekt för ålderdomen.. ;)
mikenomad: Oliver är ingen frälsare som kommer in och lyfter sig över de andra. Har sagt från start att han inte är NHL mässing, och det märker vi ju när han inte alls färgar i ett dåligt Montreal. Men ge han tid hos oss att utvecklas, få ... | #Läs mer ·
Ändå måste man småimpas av Djurgården, som trots en avbytarbänk kortare än Nordmarks midjeomfång lyckades hålla spelet så pass väl uppe.
Kapanen äckligt bra i mål. Fortsätter han så här kommer Pekka snart att vara en parantes i historien. 'Visst, han var jävligt bra men...kommer du ihåg Kapanen?'.
Aftonbladet dissar till min förvåning Chrippe och Gunno, samtidigt som dom höjer Matthiasson till skyarna. Märkligt. Nordgren var i mina ögon magnifik, och hans soloprestationer i tredje perioden var ensamma värda entrepengen. Ett stolpskott från matchvinnare.
Chrippe har också hittat rätt i sitt spel. Från att tidigare mest ha varit en offensiv humörspelare som lätt försvann från matcherna om marginalerna svek har han nu lagt själva tyngdpunkten i sitt spel på defensiven och en grym forechecking/sargnötning. Klokt drag. Det sista i offensiven fattas kanske fortfarande, men det är ingen tvekan om att den väg han nu valt kommer att leda till hans slutgiltiga genombrott.
Matthiasson spelade en typisk Mackan-match. Dvs kämpade på, var osynlig långa stunder och slog till med osviklig precision när man som minst anade det. En ovärderlig spelare, men inte dominerade han gårdagens tillställning.
Manderville. slutligen, är en sann njutning på isen. Lite Krykov-feeling över åkningen, skenbart sävlig i vissa moment men oerhört klok. Han gör hela tiden små grejer, retas lite, petar med klubban, sticker i rätt lägen, trycker till. En riktig klassvärvning.