Vidare är ju en klen offensiv i kombination med en drypsäker defensiv definitivt att föredra framför det omvända. I a f om man vill maximera sina chanser i ett slutspel.
Vi kan ju också konstatera att vi, trots våra 'backproblem' och 'silande Backlund' släppt in minst antal mål i hela serien. Vi-som-inte-alls-är-mätta-efter-guldet-och-har-seriens-bästa-försvar-och-målvakt har t ex släppt in exakt det dubbla. Vad nu det betyder, annat än att Timrå som vanligt är lite mer estetiskt tilldragande.
Tycker att Timrå gör enriktigt bra borta match,många har haft synpunkter på Challes nya spelsyste m.Men nu verkar väl som att det börjar sätta sig mer och mer.Jag tänker bla på våra centrar som ska ha mycke puck,och det har dom nu tycker jag.Riku,Regin och Bagarn är ju kungar enl min mening (kanske sett Bagarn och Regin bättre men dom faller aldrig igenom.Försvarsspelet är ju prick fritt va ? Calle har ju sagt att man måste ha ett ra försvarsspel för arr så småning om ett bra anfallspel,och detbörjar som sagt närma sig det nu.Vi har ju som sagt släppt in minst mål och det är ju inte så dumt faktiskt......
Bragd-Birger: Ja, det håller jag med om. 3 p är ju viktigast! Tycker bara att de flygande anfallen som kom titt som tätt i fjol inte finns alls i år. Mycket enmans show in i zon bara. Och laget är ju bättre på papperet.
Taurus: Taurus: nja vadå? vi gjorde 2 mål på 13 skott och i tredje spelar vi bara hem segern, vi ligger 2a i mål-effektivitet och 4a i powerplay-effektivitet. och allt detta med mycket offensiv kraft borta.
Taurus: Som sagt, bitarna (och flera av de offensiva spelarna) är inte på plats än. Det kommer nog att bli snyggare vad det lider. Annars så tar jag ju hellre än 2-0 seger på femton skott, än en 1-2:a med 40 avlossade. Stilpoäng kommer man inte långt på i tabellen.
Kanon att dom vinner!! Men Challes nya spelidé var ju att det skulle tillverkas mer mål. Men så dålig offensiv som det är i år måste det vara längesedan dom hade. Det är ju inte ens roligt att se!!! Tyvärr.
Janken: Eller klyschan " En bra dag på jobbet " funkar oxå utmärkt
I år är det klass på Timrå ik , va inte nervös en sekund under hela matchen , och det var längesedan jag hade såna känslor under en match som Timrå har deltagit i.
En liten detal som jag gillar är att Challe agerar och tar en TIME OUT när djurgårn fick till ett litet embrio till anfalls spel i mitten av sista perren.
Stabilt! Box-play riktigt bra, Hahl en gigant och Åkerlund fick hålla nollan. Lite väl defensivt spel i sista möjligen, å andra sidan ska man väl vara försiktig med kritik över att man tätar bakåt när man...tätar totalt bakåt.
Offensiven lämnar väl en smula i övrigt att önska, men det var vi ju hyfsat överens om innan matchen att den skulle göra. Hahl/Pärssinen är tänkta tungor på vågen, det är dom också. Pöyyan forecheckar bra, men var väl den svagaste länken i den kedjan i kväll.
Djurgården borta är ingen enkel match, tre pinnar där är riktigt bra. Poäng i 5/7 matcher likaså. Detta kan bli riktigt bra när allt är på plats.