Detta har med Modo att göra, jag vet jag är i fel gästbok men hocken bryr sig, det är ju här jag hör hemma.
När det gäller Foppas Matchstraff igår vill jag bara att Disciplinnämnden verkligen granskar det som hände så att dom kan stänga av Domare Lahti i minst 6 matcher för brist på verklighetsförankring o Malmström för filmning i minst 4 matcher.
Åke the Myth: ja! Verkligen, skrattade hemma i tv soffan. Malmström hade kunnat stanna innan eller stoppat med händerna. Han måste ha sett ut som ett barn som inte kan stanna som åker rakt mot sargen ungefär ;)
Visst finns poängen på just Lathi att han borde bestraffas på någe vis men böter är väll mer rilmigt en avstängning. En böter lär svida mer hos en dommaren än hos en spelare och om vänt för avstängen för matcher om ni förstår hur jag menar.
Foppas matchstraff i går var det löjligaste matchstraffet jag någonsin sett.
Åke the Myth: Foppa fick väl inget matchstraff? 2 + 10 var det väl och då det är mindre tid kvar i matcherna behöver de inte sitta i båset utan kan kliva av.
Både Malmström och foppa föll mycket lätt vid sargen. Malmströms situation såg mycket underlig ut, men då är han inte lika talangfull heller ;-) Det märks att framförallt forwards verkligen utnyttjar allt fokus som blivit kring tacklingar i ryggen.
Rox: Håller med! Sjödin är verkligen ute och cyklar i Expressen. Skulle vara kul att se vad som egentligen hände killen som Foppa "puttade" på. Hur i hela friden kunde han få så ont?
lincoln: Läs länken från AB nedan om vad Malmström tycker... Min åsikt är att Lathi får ta på sig det idiotiska domslutet och skämmas... som vanlig angående lathi...
När det gäller Foppas Matchstraff igår vill jag bara att Disciplinnämnden verkligen granskar det som hände så att dom kan stänga av Domare Lahti i minst 6 matcher för brist på verklighetsförankring o Malmström för filmning i minst 4 matcher.