1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590698 inlägg · 6217 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2003-11-18

333008 · » Till forumet

Sv: Djurgården - Timrå IK 2003-11-18
Weman: jo helt klart..gillade honom men nu blev de som de blev..får väl hoppas att han trivs i aik..
Kommentera

Kasparov: Såg wallenberg iaik där han inte övertygade mig att han skulle vara värd att satsa mer på
Kommentera

Kasparov: Jämfört med AIK så gick vi plus - fick Hagos och släppte Wallenberg.

AIK är ju värsta Timråkolonin, rena Sundsvall Hockey över dem. Viktor Wallin, Patrik Wallenberg och en långtidsskadad Peter Gerhardsson.

Matchen då? Jävligt underhållande i mitt tycke. Två formstarka offensiva lag med mycket vilja. Högt tempo långa stunder. Starkt att ta tillbaka 1-3 underläget, flera bud på avgörande mål från båda lagen, rättvist med delad pott full tid. Piss-Hedström säker på straffar idag. Vi tar SSK på torsdag om bara inspirationen hålls uppe.

Bra fart på the Timrå terrace.

Mitt brittiska sällskap var mycket imponerad av Globen, spelkvaliteten hos båda lagen, Timråklacken, Niklas Nordgren, Yared Hagos, Mats Hansson och Krykovs passning till kvitteringen. Mindre imponerad av en svensk tunbrödrulle. Ge honom en tanke, när vi skildes åt vid korvkiosken vid Gullmarsplan halv elva hade han varit upp sedan han inledde resan från Nottingham till Globen klockan halv tre i morse. Tillbaka igen med start klockan sex i morgon bitti i Bandhagen.
Kommentera

Johan: Jag tyckte inte alls Djurgården hade spelövertag i första perioden. Ledningen var tvärt om helt obefogad i mina ögon. Djurgården vinner visserligen skotten 10-9 men Timrå har mer spel. Ineffektivitet och en straff - vips är det två kassar upp.
Kommentera

Kid Cox: Ja lite märkligt är det.
Eller det som gör mig mest förvånad är att man gjorde sig av med en Helt okej spelare som Patrik Wallenberg, trots att man var kort om manskap.
Tyckte det var konstigt då och nu känns det helt galet.
Kommentera

Kid Cox: Men vad vet vi Nubben kan ju ha några ess i rockärmen,vi kan ju alla fall hoppas eftersom han verkar ju försöka i alla fall men fått flera nej i sista sekund.
Kommentera

RedEagleJkp: det är ju inte precis var dag en önskan om åkommors återkomst dyker upp på tapeten..
Kommentera

Weman: Det klart det är bra att ta en poäng där nere(rent ut sgat skitbra) men jag oroas över vissa saker ex så krävs det att Kapanen är en kanon i målet,vilket han inte varit i år, annars får väll Nubben göra som alla andra lag dvs förstärka.
Såg Södertälje idag och blev ruggigt imponerad av deras sätt att genomföra dom två första perioderna.(innan Wannhainen kastade in en puck på slutet)
Vi har ju inte ens full trupp så det jag är mest irreterad på just nu.
Kan det vara så svårt för en klubb som slutade på 3:e plats i Elitserien att skaffa sig fullt manskap.
Tycker att det är svagt agerat av vår sportchef.
Nog om detta !
Tiden visar väll om mina farhågor för vår tunna trupp blir verkligeht
Kommentera

Precis tillbaks från Globen. Jag vet inte, den sändes väl inte på tv (?) så här kommer ett referat. Lite sömngångaraktig inledning av Timrå, Djurgårn vann närkamper och man tänkte att: vakna nu. Visst spelövertag för gårdarna tyckte jag nog att det var ännu en bit i andra. Men sen vaknade Timrå och hade tryck i hela tredje och i förlängningen. 3-3 var så kyligt att jag fick slå en åkarbrasa för att inte få köldskador, läcker framspelning. Robert Carlsson var duktig idag. Tre taffliga timråstraffar tyvärr, däremot kan den här Hedström konsten att lägga en straff. Kapanen var inte dålig om någon nu tyckte det. Klacken vann på walk-over som vanligt och "vi ger inte upp" ekade fint i tredje perioden.
Kommentera

Dr Dängroth: Ok... receptfri lösning på åkomman med andra ord? :-)
Kommentera

RedEagleJkp: Its all in the eye of the beholder. Thankyouverymuch
Kommentera

1p ändå godkänt, en match mindre spelad än de flesta andra lag. Vi kommer kunna klättra i tabellen. Nu är det bara att köra över SSK på torsdag =)
Kommentera

berra: exakt,det gäller att de är med från första nedsläpp har fortfarande ett snöpligt baklänges mål från lördagen i minnet och det vill´jag ej uppleva på torsdag.
Kommentera

Dr Dängroth: Nu får du vidareutveckla dina tankegångar käre Doktorn :-)
Kommentera

Hälge: som det såg ut i matchen med underläge så är man nöjd med en p och att dom inte ger upp
Nu blir det att kriga på mot Södertälje och får dom bara första målet då så blir det 3 nya p
Kommentera

RedEagleJkp:

Fan vad jag saknar sundsvall hockey;-)
Kommentera

Jag är riktigt nöjd med 1 poäng idag med tanke på att vi låg under hela matchen.

Skönt att Robban och Mackan fortsätter göra mål. Kul också att Styf fick göra ett, kanske det lossnar för honom nu !?
Kommentera

actionleif: nä det har du rätt i... men det var en lite väl hård kommentar till Kasparov... fast jag tror han överlevde :-)
Kommentera

Weman: Det var det säkert... men det är väl som när man säger "en främling är en vän du inte känner"... "en tanke är åsikt som aldrig sett dagens ljus... men fram till dess finns den knappt" :-)
Kommentera

RedEagleJkp: Fanns säkert de som tänkte också.
Kommentera

RedEagleJkp: å då va ju inte mitt gnäll på Timrå ;)
Kommentera

Weman: Så många gnällisar var det väl inte? :-)

Kasparov och actionleif var väl de enda som småtjafsade lite... men det var väl det lilla det? :-)
Kommentera

Kid Cox: Lägg av,'
Modo torskade Lule ,BIF likaså
så denna kväll blev bra
Kommentera

FAN va ni gnäller!
En p på globen är inte dåligt.
Hur många lag har gjort det?
På TORSDAG dör SSK!
Kommentera

Kan du då nämna en match eller kanske fler då han var drypsäker.(På starffar )
Kan nämna att vår gode Kapanen ligger på 8 plats i räddningsprocent så stabil är inte ordet denna säsong tyvärr.(87,5% idag )
Kommentera

Så länge inte Kapanen får lägga en straff så har Kenta mitt förtroende att välja de han tycker passar bäst :-)... men det är som sagt ett lotteri så kanske Kapanen sätter den? :-)
Kommentera

ALLA GNÄLLISAR:Vi tog ju med oss en poäng,bättre att blicka framåt nu för SSK blir ingen dans på rosor.
Kommentera

Kid Cox: Håller inte med. Ifjol när det blev st´raffavgöranden så kändes Kapanen ofta drypsäker, däremot så var spelarna odugliga på att göra mål på straffarna.
Minns när Freddan stog en match med straffar som följd. Släppte alla tre....
Kommentera

Weman: De är bara att blicka framåt då..nöjd är man ialf..SSK väntar
Kommentera

Kasparov: Absolut... jag hade inte haft något emot Robban som straffskytt... han är kall... men det är ju tyvärr för mycket lotteri över detta med straffar (även om jag personligen gillar dem som underhållning :-))
Kommentera

Bergius: Straffar har ju inte varit en specialitet för TIK... men jag kommer med ett leende på läpparna ihåg Hallins två straffar mot VF någon match förra säsongen (tror det var det)... den första under ordinarie tid... handledsskott från 3-4 meters håll... rätt upp i krysset... Norrena rörde inte en fena

Nästa straff efter förlängning... handledsskott rätt upp i krysset från 3-4 meter... Norrena rörde inte en fena

Så ska de slås :-)
Kommentera

Till alla som gnäller på straffskyttarna gnäll på Kapanen istället ,släpper in två idag räddar en och en går utanför ,icke godkänd enligt min mening.
Han är tyvärr rätt dålig på straffar eftersom han oftast gör första draget mot straffskytten.
Kommentera

Bergius: man kan alltid diskutera vem som ska lägga straffarna hur mycket som helst men det är inte så lätt att sätta dom för tittar man på dom straffar som har varit i ES så tar målvakterna dom flesta sen kan man ju hoppas att Timrå lyckas bättre nästa gång
Kommentera

Ja de här va skönt en pinne i alla fall.
SSK på torsdag blir inte lätt dom lekte me Frölunda i två och en halv perre,men får vi första målet så bör det gå vägen.

Torsdag det får bli slutet på SSK "NU JÄKLAR" uppsving,ner med dom i skiten igen.
Kommentera

Bergius: Klart det spelar roll vem som slår !! (?)
Kommentera

RedEagleJkp: Ja man kan alltid vara efterklok. tänk om han hade satt den..men Robban ja varför inte lagkaptenen o allt..har han lagt någon straff förrut?
Kommentera

Tänk på det som är värre.
Tänk om man skulle vara en indian!
Kommentera

RedEagleJkp: spelar ingen roll vem som slår. Vet inte vad det är men Timrå har fruktansvärt svårt för att sätta straffar. Sen är väl Bjurling ES-bästa målvakt om man tittar på %en. Så vi får väl skylla på det idag och hårdträna på straffar tills nästa gång.
Kommentera

Kasparov: Förbannat synd att inte du är tränare.. då skulle vi säkert vunnit guld ifjol
Kommentera

RedEagleJkp: Visst. Men Robban har ju också gjort 3 mål på 2 matcher.
Visst finns det kanske nån tanke bakom Hagos som val men jag har svårt att förstå den. Tycker Robban skulle vart ett självklart val i dagens läge.
Kommentera

Kasparov: ja man kan ju prova nån ny att lägga straffarna när dom som brukar lägga inte får till det

och på torsdag trycker vi dit Södertälje
Kommentera

Kasparov: De brukar väl välja de som är exceptionella straffskyttar eller de som är heta för tillfället... och Hagos verkar ju inte ha gjort bort sig så här långt.
Kommentera

Frisco: Ja men så här är det när det är match. Det är därför jag vill ha en typ livechatt under matcherna.
Kommentera

irre: Visst. Men man kan väl våga lika mycket med att ta Robert Carlsson eller nån som har presterat lite fler mål?
Robban är väl inte sämre än nån annan i friläge. (vem minns inte luleå i slutspelet te x)
Kommentera

Är det föbjudet att skriva inlägg på mer än en rad i denna gästboken?
Kommentera

Bergius: mmm, och självklart ska man stå i klacken =) så nära trumman som möjligt=)
Kommentera

Vi tog en p på globen,efter ett nederlag. Jag är nöjd
Kommentera

Black Angel: okej tungt. Jag ska också dit och titta
Kommentera

Kasparov: De gäller att våga för att vinna..ibland blir de inte som man vill..vi har ju ingen direkt straff skytt heller så..
Kommentera

jaja, 1 pinne iaf, helt godkänt, men visst hade det smakat med 2......fy fan vad dåliga vi(timrå) är på att lägga straffar alltså......nog för att det inte blivit många gånger i år hittils, men ifjol var det samma sak, straffar = förlust.
Kommentera

333008 · »