1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2007-02-15

834845 · » Till forumet

Sv: Djurgården - Timrå IK 2007-02-15
jonmannen: Eller knepigt skrivet........
Kommentera

T T: "– Förhoppningsvis skall vi försöka vinna imorgon såklart." haha ja det får vi hoppas gäller inför samtliga matcher hela säsongen :P knepig uttryckt
Kommentera

El_loco: Om han är avstängd så håller han färgen bra i alla fall...
Kommentera

Syf är avstängd mot brynäs, eller? Kan det bli fler än en match?
Kommentera

Abron:Backlund var mycket bra,han räddade ju oss fullständigt i första så inte siffrorna skulle ha rullat iväg!Man gillar ju också Sannys spel på kropp över hela isen,synd bara att Sundh kom i mellan där när han var ute efter Bremberg!håller med dig om robban han med flera i laget måste ju börja ta i närkamps-spelet..Många av spelarna går ju inte in skiten å tar det här jobbiga spelet med kropp,ser ju ut ibland som nå innebandylirare som åker omkring gömmer sig stora stunder!Håller också med dig att det fanns stora måltillfällen för flera spelare men det slarvades ju så in i helvete med det där sista!Är ju bara glömma den här skit matchen å komma igen på Lördag och mosa Brynäs!!
Kommentera

och mitt inlägg om frilägen hörde ju naturligtvis hemma i denna tråd..

"Har kikat igenom matchbilderna nu.. hur många frilägen tog Backe sammanlagt?"
Kommentera

CITATET
"Vi måste ta poäng så fort som möjligt. Jag bävar inför tanken att vi skulle hamna i en helt avgörande match i den sista omgången. Då möter vi Frölunda borta." Timrås tränare Kenta Johansson såg skakad ut efter förlusten mot Djurgården.
Kommentera

Långben:
Nu fanns det dom som var betydligt sämre, än Robban.
Det fanns en del klara målchanser där man utan skärpa missade.

Backlund får självklart godkänt med +, men sedan blir det svårt.
Kommentera

RocknRolf2: Appropå Robban, fattar inte att han fortfarande får spela i en centerroll. Tycker det känns som att hela hans kunnande kvävs av denna påtvingade centerroll han fått på sistonde.

Men det är ju han i båset som måste inse det...

Fy fan vilken tung förlust igår, och det som förbryllar mig mest är att dom inte verkar ge 100% i detta läge!!
Kommentera

RocknRolf2:det var det nog hans första dåliga match säger jag då!vi får hoppas att han med flera kommer igen på lördag mot Brynäs!
Kommentera

Långben: Det är nog första gången under Robbans 500 matcher i Timrå som han har blivit anklagad för att "åka omkring och glida". Robban hade kanske en dålig dag, men han kommer igen annan dag. Han är jag inte ett dugg oroad över.
Kommentera

El Maco: Mange var helt ur slag som många andra!Ta bara en sån som Robban Carlsson vad gör han på isen över huvudtaget,han åker ju bara omkring å glider å pratar med domaren med utstyrda armar,för dåligt!
Kommentera

Långben: Manges hetsning av hemmaklacken var nog det enda han kan vara nöjd med efter aftonens match.
Kommentera

El Maco: Var det inte NR:20 i Djurgården som Styf buntade ihop där nere framför Dif-Klacken,satan vilket liv det blev på klacken!sen retade ju Mange upp hela jävla klacken med att håna dom med att slå klubban i plexiglaset imot dom!haha,,vilket liv det blev!Sen den där NR:20 han hade ju samlat på sig en ihopbuntning av Styfen,skööönt att se att nån körde över han!
Kommentera

orion: det är lugnt, även när vi spelar som mot HV gör vi ju inte mer än ett mål...
Kommentera

Sune: fast spelet mot HV (1-1) för några veckor sedan är det bästa Timrå har presterat i vinter, så dom går inte säkra i en kvart mot oss.
Kommentera

Ambroo:Sen var det jävligt tungt vid 2-0 målet då häcklade järnkaminerna Backlund ganska så rejält,sämre en SALO SÄMRE EN SALO!!!!Per Styf vid Difs 1-0 var nog ute på perrongen där på utsidan av Globen å köpte en korv med bröd,vilken syrgasare han åkte på av Dragan Umesivic!Timrå gör ju en tragiskt dålig första period,men dom rycker upp sig lite bättre i andra å i tredje perren..När kommer Rikku Halh tillbaka,han måste bara tillbaka nu å styra upp första linan!
Kommentera

Sune:
Hmmm, kan du i och för sig ha rätt i, men det skall mycket till för att missa slutspelet, än mer att hamna i kvalet. En vinst mot Bif samt 1 pinne till, så tror jag att man kan vara säker på slutspel. Borde räcka med 78 pionts för att vara med i slutspelet, men man vet ju aldrig.
Kommentera

Abron:

Fattar inte att så många tycker vi är klara för slutspel, med 3-poängssystemet går det fort och speciellt när vi har en match mer spelad än vissa lag. Vinner vi inte någon match snart så kommer detta bli en rysare tillslut. En sak till som man bör inse är att Timrå verkligen måste undvika en 6-8 plats i serien för att slippa möta Färjestad eller HV i kvarten. Då är förmodligen säsongen över...
Kommentera

Sune:
Nja det kan jag kanske inte hålla med om, sådär till 100 %.

Nu möter man Gävle Godtemplare på lördag, tror nog att även dom är lite försiktiga, så hemma plan gynnas, 3 friska points på lördag,,,, belive mé.
Kommentera

Abron:

Timrå måste vinna nån match snart annars blir det inget slutspel! Satsar dom inte 100% i detta läge så är det helt åt helvete!
Kommentera

Ambroo:
Vad skal man säga om matchen då?
1 perioden klart till DIF, Timrå var fa,,, inte me´då.
2 perren var det nog 10 min utvisningar för Tik, så 0-0 var bra efter den 2,a.

3 Här skulle självklar våra vit/röda ( för kvällen) kört spiken i kistan, men okey då. 1-0 för oss i sista får väll vara godkänt.

Robert dömmmer som en vinflöjel, men inte hans fel att vi torskar. Nä i första var våra backar någon annan stans än i spel mot DIF på Globen.
Tror nog att många av spelarna inte satsar till 100 % när det återstår så få matcher, man kanske är hämnad av de skador laget haft i år. Djurgården där emot krigade i 1a på ett bra sätt, men i slutspelet har man inget att göra..

Från hotellet ,,,,,Åbron
Kommentera

Lill-Kenta i samma tidning; "– Matchen avgjordes i den första perioden, vi spelade upp oss allteftersom, men kom inte riktigt nära, sade Timrås tränare Kent Johansson." Hur många gånger har vi inte läst eller hört dessa rader efter bortamatch? Floskel-toppen?
Kommentera

El Maco: Vackert så!

Det som känns tryggt är Säckens ord i AB; "– Vi kom inte upp i normal standard, men jag är oerhört nöjd med tre poäng, sade Djurgårdens tränare Hans Särkijärvi." Vi måste ha varit helt enorma...
Kommentera

Ambroo: Jag var säker på att det var idioten Ölvestad som fick välförtjänt spö men i matchstatistiken var det fimpen som fick matchstraff tillsammns med Styf så jag är inte säker. En snygg och sportslig hämndaktion, när Styfen hade pucken när slutsignalen gick, något sades och Styf buntade ihop Diffaren nedanför difklacken.

Timråfans var det färre än jag någonsin sett. Som klack betraktat alltså. Det var många på plats runt om i Globen om än få i färgerna. Själv satt jag på långsida för en gångs skull. Skärper mig nästa gång.
Kommentera

El Maco: Konstigt 2-0 mål, Backis var den som höll TIK kvar i matchen, hur många frilägen hade DIF 5-6 st, Vad M Nilsson höll på med vet jag inte, Hedström en gåta, Regin krigade, Sundh också, Sanny tacklades, Kosken????? Kooko????, Ibland snurrade Pärsa, Hedström o co frisk i andra men KOM inte till skott, Sedin varning!!! Tyckte Jyrgården var hetare, Lahti dömde bra, mycket mycket vansinnigt tagna utv av M Nilsson, Niskanen....M Nilsson verkar vara helt ur balans, Warg vann inte många tekningar.....men ändå torsk med bara ett mål...Tack Backlund, kanon match!!!
Kommentera

El Maco: Vem var det Styf sänkte och hur var det med Timråfans på läktarna?
Kommentera

Det är jäkligt jobbigt när DIF vinner och man bor i Stockholm. Ändå är det lite, lite positivt att komma från Globen idag. 7500 åskådare är väl ingen höjdare i en arena som tar 6000 till men ändå, det är engagemang på läktaren och tre sektioner Djurgårdsklack. Nu var det avtackning av Kentas mindre kända lillebror och allt men jag tror att många kommer tillbaka för det var en spännande match. Det är liksom bra för svensk hockey när det är drag runt DIF. Lagom drag, ett antal poäng bakom oss.
Kommentera

Märkligt att bara mäkta med ett mål i en sån här match. Bakåt var det okej efter första perioden. Jag är dessutomvillig att förlåta Backlund för 2-0, det såg tabbigt ut men det var en riktigt märklig puck.

Men framåt alltså... det är inte det att Timrå inte tar sig in i zon, det är det där med att hitta varandra och att hitta nätet när läget kommer. Det behövs en liten urladdninge med lite spridning på målskyttet inom kort för att släppa krampen.

Hursomhelst, Styf vann fajten och det är ju det som räknas...
Kommentera

På lördag lär Lind, Bäckström och Månsson vara tillbaka. Åtminstone två av dem.

Det känns som att det kommer bli en olidligt spännande lördag. Både inför och under matchen. Gud vad jag är smart alltså. Har också varit smart som insett att slutspel inte varit säkrat som sååååå många andra har gjort.

Gör vi två mål på lördag? Vad tror du, Ambroo?
Kommentera

Det är nog tur att epoken är över snart...
Kommentera

Skarin: LHC har jag dock inga som helst sympatier för. Tre pinnar före Frölunda och spel i kvalserien. Heja! Heja!
Kommentera

Skarin: Nej, jag har inga såna sympatier enbart av den anledningen. Det jag gjorde var att sätta in Timrå i det perspektiv som Frölunda tvingats gå igenom. Det är väl relativt enkelt att jämföra säsongen 2004/05 (lockoutsäsongen) med 2005/06 för vår del, visst? I den världsbilden blir inte en kvalplats så värst upplyftande.
Kommentera

Dream Team: Hoppsan dom har inte helt glömt av hur man målar.2-1 är ändå godkänt nu tar kaffegänget på lördag sen är vi klara för slutspel.
Kommentera

BlackBay: Och eftersom Swehockey är den officiella manicken så är det så.
Kommentera

RocknRolf2: Det var väl bra; ett mål?!! Dra åt bältet nu...
Kommentera

Dream Team: Nåja. Det går fler tåg. Modo fick stryk, då är det väl dem vi jagar då BIF tog två pinnar ikväll.

Kapaciteten finns ju bevisligen, förhoppningsvis vaknar laget under den närmsta tiden.
Kommentera

Rooster23: Slut enligt Swehockey.se
Kommentera

Dream Team: Bara för att du bor i götet behöver man ju inte tycka synd om indianerna.....;)
Kommentera

Dream Team: Hur länge kvar?
Kommentera

Dream Team: Synd att de var för lite tid kvar..
Kommentera

Miaumix: 2-1, Warg! Dramatik trots allt, kanske?
Kommentera

Bra WARG!!!!!!
Kommentera

Straffslag... nu då!
Kommentera

arf: Ingen Brendl, men väl:

59.394 - 3 PP1Mora27. BEAUDOIN, Eric 
 (11. BASTIANSEN, Anders)
Frölunda ner på kvalplats. Jag lider dock med dom. Tänk själv - finallag ifjol och ett trots allt väldigt bra lag på pappret, till kamp om att undvika kvalspel. Vilket lag vill man unna detta?
Kommentera

fighter: Vad fasen spelar det för roll om vi når slutspel i nuläget?.... känns inte som den här truppen har nåt där att göra ändå, blir ju ut i kvarten efter fyra raka så usel som TIK varit sista 25 omg..... alla har nämnt "när alla skadade är tillbaka då jäklar.." men nu ÄR nästan alla skadade tillbaka o det ser lika uselt ut fortfarande, nä längtar till nästa säsong redan.
Kommentera

timrå_ik: dom måste vinna mot brunäs hatar dom!!
Kommentera

timrå_ik: hur många gånger dom senaste minuterna har han sagt bra läga timrå ??
Kommentera

sargad: Vad faan det är första matchen efter ett uppehåll.Bara det inte rinner iväg så. Sen 6matcher kvar varav 3hemma och nån hemma match ska vi vinna tror det räcker med 1 för att knipa en slutspelsplats.
Kommentera

834845 · »