1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 592331 inlägg · 6215 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2009-02-17

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Taurus: Jag lägger mitt tips på coachen.

ÄlskarTIK: Räknas +/- i boxplay ? Anyone???

Taurus: nä stopp där Tenkrat vill iaf jag ha kvar

ÄlskarTIK: Man räknar inte +/- i BP/PP.

Ambroo:
Ja, det kanske vore nåt!! Och Pjotor ska nog inte heller vara kvar mot den förmodade lönen han har

Taurus: 5 av backarna? alla utom Lehtonen är värdelösa ?

Ambroo: Å när ska MPS börja göra mål ! Fan grabben ska ju kanske gå som nr 3 i draften. Begär man för mycket? Alla öser beröm över han. Fan va trött jag är på dessa skit torskar !

kidcox: Tänk på att Bagarn nästan alltid är inne i boxplay också

Ambroo:

Men det problemet är vält uppenbart!! Det finns ju en spelintelligens på 5 av backarna som är lika med ingenting!!!

kidcox: Ja Calle Gustafsson är ju en av ES bästa målskyttar... Inge konstigt att han sätter 2 baljor mot Sveriges bästa lag...

Taurus: Mika har bättre statistik som center och idag när han fick spela vinge så funkade det ju inte alls.

Jag tänker mer på övriga kedjeformationer t ex den med MPS och Tenkie. Det händer i stort sett ingenting, ok att Pjotor hängde en balja idag men det var en ren tillfällighet. Jag vill se 27-37-22, 7-13-62, 91-17-19 också hundlinen i nästa match, om nu Pärssinen är hel tills dess.

den här Sunnqvist från juniorlaget är väl back ? dessutom är han 190cm/90 kg

Tomas Skogs känns tyvärr lite för ...liten

80 % av motståndarforwards är både längre och tyngre än Skogs

Ingen fler än jag som oroas över Johan Anderssons +- statistik -12 är klart sämst i Timrå.
Ingen bra match idag det kommer fler som tur är.
Är det någon som har statistik över målskyttar i motståndarlaget som gjort sitt första mål för året just mot Timrå ,tycker mig känna att det händer ganska ofta.
Nu bryter vi ihop och kommer igen.
Kanske Tarvainen skall skita i vita puckar och istället endast gnugga puckar från vänster teknings cirkel.
Därifrån har det ju ramlat in några puckar i år om man säger så.
Vinst på Torsdag ett måste i fall det skall bli slutspel.

Per HApps: Pär Styf saknades nåt kopiöst därbak idag, inget snack. Fast frågan är om det hade gjort nån avgörande skillnad i det stora hela? När vi möter lag som sätter hög press på oss så blir vi våldtagna. Det verkar inte finnas nåt motmedel. Sen om det är backarnas bristande kvalitet det beror på eller om det helt enkelt är en coachfråga det låter jag vara osagt. Det enda märkliga i det är varför inte fler motståndare möter oss högt upp, men det är ju samtidigt tur för oss...

Cartman:
Skogs och Lotvonen lirade med klack idag, men vad fan hjälpte det?

KniveN: sant , Oscar har haft det tungt i offensiven i år , men är ju näst bästa spelare i laget när det är BP.

Ambroo: Ja, att Pyörälä har fortsatt som center fast det finns centrar begriper jag inte heller. Sätt in Sonnenberg mellan Pyörälä och Pärsinen! Fan Pyrrä blir ju en klass bättre direkt

vad bra centerspelet var ikväll,Johan A,Tom W,Boggen!helt otroligt!

Ambroo: tycker nog att challe försöker , tar tidig time-out osv. Men frågan är varför det ska vara one-man show i anfallen? hockey är väl ett lagspel ?

Per HApps: Oscar ska vara kvar!

Per HApps: ja .. som faan .. för mycket dutt dutt . hoppas han kryar på sej fort .

Det går bara att konstatera, Timrå kan inte spela utan en klack...

Taurus: RJ duger i krig, men Lotvo kan ju som sagt fara till skogs med Tomas höhö

Nog känns det väl emellanåt som att coachningen är ett frågetecken alltid, men det jag framförallt tänker på då är på hur kedjorna är komponerade. Jag tycker inte att man kuggar i överhuvudtaget och när man väl gör ändringar, som idag, så blir det bara fel.

Personligen tänker jag glömma den här matchen så snabbt som möjligt , Djurgården var klart bätttre idag , att det blev 4 mål i sista berodde nog mest på att det inte blev 4 mål i första.

RJ och Backe målade en tavla tillsammans på 4-1 men det kändes som det kvittade. DIF var för bra/Timrå för dåliga idag

Skellefteå härnäst , behöver man säga hur viktig den är ??
Dessutom behöver laget allt stöd i nästa bortamatch. Nu avgörs det snart , men vi är fortfarande på slutspelsplats

Kom igen !!

Laken: Visst, visst, men man får i n t e ta en sån utvisning och allra helst inte i det läget.

Ambroo:

Ja, du! Och sen har vi RJ och Lotvonen oxå som håller div 1 klass. Blir det ingen satsning på backsidan till nästa säsong, börjar man ju undra om det är nåt större fel i ledningen!! Måste in 2 riktigt bra backar och att man får behålla Lehtonen. Sedan har bortaspelet har ju vart hela året. Man går till anfall med max 2 gubbar och resten står och förbereder sig på försvar!! Måste ju vara en coach fråga!!!

Laken:smart 2a han tar där!

superfalle:
Sånna här kvällar saknar jag Styfen, han kan i alla fall lira som en back till skillnad för Kimmo "Amorella" Lotvonen och Thomas "speldummast i Timrå " Skogs.

Långben:
Det är Timrå när det vankas viktig bortamatch mot ett lag som skall besegras....DET ÄR DÅ DOM ÄR SOM SÄMST!!! PAAAAAATETISKT!

Ambroo: Tenkrat (min favorit) som även avslutade kliniskt för 0-1...

Per HApps: ja definitivt. . fast johan var ju bra i fjol .. och han har blivit en sån där kille som alla tycker är bra oavsett vad som händer .. som sanny ungefär .. en skaplig defensiv back .. inget extra . bra på att tacklas .. kan inte passa .. har ett ganska ordinärt skott . men skulle han komma tillbaka till timrå så skulle han vara gud. .. då johan anderson skriver på en säsong till så kommer jublet att vara stort här inne .. oskar är nästan lika viktig i boxplay som johan .. ingen pratar om han .. förmodligen för att han bränner dom lägen han skapar .. johan skapar ju knappt några så han bränner inga

DJ Hemp:Man tror det inte är sant,fy faan vad dåligt uppträdande på isen ikväll!I en sån här viktig mach spelar som nå jävla kycklingar!bedrövligt!!

de känns förjävligt att äckelt och anuset Magnus Nyström har rätt "Timrå VIKER ner sig", SANNY KOM "HEM" TILL TIMRÅ IK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MB: Ja, nu är det bara att bryta ihop och komma igen. Matchen mot Skellefteå på torsdag blir nu en nyckelmatch, tur att den är på hemmaplan.

Per HApps: Det här kom väl kanske inte som världens överraskning med tanke på hur det har sett ut i Sthlm tidigare under säsongen och inte heller med tanke på hur det såg ut fram t o m minut tolv i andra perioden, fast det mest fantastiska är att när vi väl är med i matchen så släpper vi in tre snabba puckar... Ok att vi inte är på plats under första halvan, men det är framförallt två individer som gör att vi förlorar idag och det är Skogs (karln markerar Mållgan - bryt kontraktet) och Tenkrat (härlig tvåa - i rätt läge) jag tänker på då.

Faan va trött man blir ! Man kan ju undra vad Timrå har i ett slutspel att göra med det här bortaspelet... Sen som vanligt måste jag säga så spikar inte Backe igen en hel match... men det e klart har man backar som Lotvonen framför sig???

En solklar kandidat till säsongens sämsta match för Timrå. I god konkurrens med t ex övriga DIF-matcher på bortaplan, SSK borta, några till bortamatcher och FBK hemma strax före jul. DIF krossade oss fullständigt idag, såväl på isen som läktaren. Blivande SM-guldkandidat? Nja...

Oscar och Axel ska bara in och ösa......

superfalle:
Hade hellre sett en banderoll till Pyrret!!

Per HApps: ja oskar och axelson är inte dom vassaste avslutarna .. men oskar gör en otrolig massa nytta .. klart han ska vara kvar .. johan anderson tex är inte direkt någon sniper han heller men han är de hysteri om att få behålla ..

Hur f-n kan det bli en repris på förra DIF-matchen borta? Vad händer?

Per HApps: Oscar ser jag som given nästa säsong! En oerhört viktig rollspelare som alltid åker skridskor. Alla kan inte vara avslutare i ett lag.

Skall det vara så satans svårt att bjuda upp till dans nere i Hovet?

Hade Oscar kunna göra ett ok avslut hade 0-2 varit kuligare, men han kan omöjligt få vara kvar nästa år. Nu är han inte ens lovande längre....

ralus: ja fast de här var fan snäppet värre ., tur modo torskar ..

värdelöst....var samma sak sist borta mot djurgården.

Långben: Ja de här är så himla jävla äckligt pinsamt dåligt av Timrå, FAAAAAN !

Mackelito: hahaha .. ja tur att matchen redan är död .. annars hade man ju slagit sönder hela lägenheten

Men vad håller dom på med?! Nu stänger jag av tvn tror jag, det här är inget att se

herregud!!va faan är det här!!!

« · 1128916 · »