1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596773 inlägg · 6217 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2010-01-09

Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Trendbrott imorgon lördag!

Åttonde matchen blir poänglös för Järnkaminerna och Timrå förlorar icke 5 matcher i rad borta, så varför inte tippa 1-2, eller 0-1. Enda hotet är orken, med 3 backar på skade listan kan det självklart bli tungt, dock åter finns Lander å MPS i laget imorgon. Nu är det inte så säkert att dessa två herrarna är så på tårna efter resa å bestyret på andra sidan pölen, men jag tror på en nivå höjning ändå.

Hovet i all ära men jag såg SAIK spela mot DIF senast, 4-0 tror jag det blev å det verkar vara en hall med is problem, möjligen inte lika varm å odräglig som i Göteborg. 2-7 uppe hos Nolaskogsarna visar på ett bra go i laget, men Goliat har segrat för och om Timrå kan ha samma kraft som hans hammare och domarna kan vara Våge, Ulrika och Iwo är 3 points klara.

Ladda nu, pass upp för imorgon vänder det.

Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Abron: japp och de vänder med besked . 4 raka vinster nu . . kanske dags att vila lindbäck en match och låta åke stå för föreställningen..

superfalle:

Måste ju tro på det, kanske kan vara en grilla från Hardys gäng imorgon.

Kan hålla med om att det kan vara rätt okey med att stoppa in Magnus imorgon, men det är kanske ett svårt val för herrarna i båset.

Nä låt hoppas Järnkaminerna glömmer skydden på.....................

superfalle: Jag känner med att åke borbe få visa upp sig lite igen...

lindbäck spelade till sig 1a spaden helt klart men de tre senaste tycker jag inte att han varit så särskilt vass...

framför allt slagit några svettiga indianare...

vore skoj att få se åke igen å väcka konkurensen mellan dem igen...

söder över:

ja det är dags att slå tillbaka och visa vilket slagkraftigt lag vi egentligen har, vi kan bättre än så här!

Är det några som ska ta sig till Hovet och kika?
Själv tänkte ja gå och det vore trevligt med lite Timrå-supportrar i baren!

hella:

Hajjar inte att det blev en supporter resa denna helg, nått verkar skumt?

Om! Hade jag nog vart nere.....

hella:

Ska dit imorgon. Hoppas att hovet tystas.

PEAP:
Härligt att höra!

Ska bli otroligt roligt att se äkta hockeydynamit igen!!
Var och skulle köpa biljett idag men de sålde inte för imorrn en timme innan nedsläpp.

Det var synd att det inte blev någon supporterresa denna helg, hade vart väldigt lägligt med stort stöd på borta-is nu när det inte har gått så bra på senaste!

Tänkte höra lite också, ni Timrå-supportrar som också bor i Sthlm, finns de någon pub/bar där det visas Timrås matcher och röd/vita brukar hänga?

superfalle: Skulle smaka Oxfile med en vinst idag, men Dif blir en svår nöt att knäcka då det har en väldigt fin form för tillfället, men ett mönster är ju till för att brytas.

Hoppas MPS och Lander kan komma in med frisk energi som behövs nu !

Forza Timrå, in med ballen , in med allt ! =)

Vilja, karaktär, attityd, inställning.

Laken: Idag är det vår gode vän Mållgan som dömer. Känns ju nästan som en seger på förhand det...

...eller nåt.

Referee: Morgan Johansson
Linesmen: Fredrik Carlman och Tomas Källin

KÄMPA!

Dream Team: Idag har jag en bra känsla på denna uppställning och kan mycket väl ge en uddamålsvinst!

Tyvärr känner man sig dock liite nervös inför valet med Åke i kassen, visst är han bra! Men hur är det med nervositeten? :)

Jag tror ingenting längre.
Laget har så mycket att bevisa innan jag tror att vi slipper KS.

Mitt hjärta har brustit o dom får arbeta hårt för att läka det.
Finns inget jobbigare än sviken kärlek.

Tiden läker alla sår sägs det o det gör den, det vet jag.
Vi får hoppas att det har läkt tills nästa säsong bara o att vi då är kvar i ES.

Dagens linor:

14. STARKOV, Kirill 24. SAMUELSSON, Jesper 11. NYLANDER, Peter   4th Line 8. SUNNQVIST, Sean-michel 
 19. SVENSSON, Björn13. CORSO, Daniel 25. SONNENBERG, Martin   3rd Line 9. CASLAVA, Petr17. NEVALAINEN, Patrik 
 91. PÄÄJÄRVI-SVENSSON, Magnus51. LANDER, Anton 16. AXELSSON, Anton   2nd Line 4. GRANATH, Elias2. MOE, Eric 
 7. HYNNING, Fredrik26. PIROS, Kamil 27. PÄRSSINEN, Timo   1st Line 33. KARLSSON, Mattias3. ERIXON, Sebastian 
 Goalkeepers 35. LINDBÄCK, Anders   1. ÅKERLUND, Magnus   
  Timrå IK  

Redigerad kommentar

Klint Östwood: Har lär nog inte släppa in fler mål än vad Lindbäck brukar göra:)

Ny dag, ny match, ny Timråförlust!

Idag möter vi ett DIF som är två klasser bättre för att dem har betydligt mer kunnigt folk runt sitt lag. Troligtvis har Timrå ett dyrare lag än DIF men vad hjälper det när vi är ungefär lika kostnadseffektiva som Malmö och Leksand var när de åkte ur.

Dream Team: Ja, om han är lika bra att favvorisera bortalaget som han var i Timrå så har vi en bra chans...

FORZA TIK...........alltid, alltid........

RocknRolf2: Kan inte du shejpa upp fjollträsket som är runt ÄLSKADE TIMRÅ IK då? Du är ju expert så ta och engagera dig i klubben, annars är det ju bara din käft som glappar hela tiden...

FORZA TIK............alltid, alltid.........

Friman SR: Mitt engagemang: Kolla på matcher, spendera pengar. Gnälla och jubla (särskilt här på forumet). Fixa tränare får andra göra. Förhoppningsvis med bättre precision än sist.

Jag hade gärna sett att min (och flera andras) käft täpptes igen av Timrås spel, av Challes coachning, av Linkans värvningar etc.

Blir intressant att se vad andralinan kan uträtta idag. Samt hur många öppna mål Hynning missar.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Än så länge mår man bra.....KOM IGEN NU FÖR HELVETE, NU VILL JAG HÖRA OM KRIGARHJÄRTA, VÄRDIGT NAMNET PÅ BRÖSTET.

RocknRolf2: ja jag tycker man ska börja med att byta ut linkan, mot någon som har bättre koll på läget av vad som behövs i timrås trupp, vi kommer aldrig att få en som nubben men vi vill ju inte ha en som linkan heller, sen vet jag att truppen som är nu kan alltid bättre men challe ska ju kunna coacha bättre oxå, och allt detta ska ju gärna stämma på en match, sen hoppas jag för gudsskull attman redan nu kollar vad som kan finnas tillgängliga till nästa säsong

Nevalainen fortfarande i samma backpar som Caslava. Vad kan vi vänta oss idag? En halvtimmes speltid för killen? Challe works in mysterious ways...

haha... se på fan :O

Piros gör mål igen! Bäste forward.

RocknRolf2: Gott! men håller er från Utv-båset.............spika igen Åker.

MB: Billig utvisning, men vad kan man förvänta sig.

RocknRolf2: Vi måste ha allt med oss, domarna, stolparna...allt för engångs skull!!

MB: Domaren är tyvärr körd på förhand.

Modigt domslut där!

MB: Och klubborna, suspen precis allt samt lite tur åxo!

Klyktattaren: Och det gäller gäller också att hålla sig borta från utvisningsbåset.

Kattgubben: Ett till, sätt 2:an nu!

John K: Ta vara på detta NU dåå!

oj oj oj..... sitter redan och oroar mig för kompensationsutv. om vi inte tar tillvara på den här chansen.

Klyktattaren: Glöm inte bra vatten i flaskorna också.....två missade PP och ännu ett, kom igen nu!

nähä.. det var Sonnie...

jaja.. onödigt iaf

Redigerad kommentar

Kattgubben: Det blev som du sa:-(

Fett minustecken på Sonnenberg för det här :(

Kattgubben: hoppas den var riktigt dömd!

Klyktattaren: Smart Sonnenberg.

Kattgubben: Fett minustecken på Morgan Johansson. Inför skyddsjakt på fanskapet. En sanslös jävla idiot!

MB: 2:dra matchen i rad som en Tikare snackar ut sig med matchstraff. Klantigt som faan!

Kattgubben: Vi blir uppätna.......Säckgäng!

Bergius: MATCHSTRAFF........BEDRÖVLIGT PRECIS VAD VI BEHÖVER, VAD ÄR DET MED SONNE???? Nåt stämmer inte i laget, det är helt klart, annars skulle han aldrig, aldrig göra något sådant!!!!!!!!!!!!!!

Det där hade aldrig hänt om inte Morgan Johansson vore en jävla idiot. Det är lustigt hur mycket grejer man kan komma undan med i spel, orsaka diverse skador och annat, som inte renderar i matchstraff i jämförelse med en klubba i plexit.

MB: Målgan sätter sig i centrum. Hoppas som sagt att korrekt dömt på Sonnenberg.

MB: Jag tror det finns en inneboende ilska och frustration i gruppen. Då kan det bli för mycket med ett domslut som går emot och man låter det gå ut över domaren. Oproffsigt faktiskt.

John K: Ja mycket oproffsigt och det är inte Martin S, klart att det är taskig stämmning i truppen och då blir man rädd när en sån kille inte kan tygla sig, sen är det ju pajasdomare överlag i ES, vill sätta sig själva i centrum mer och mer.
Inte så jävla konstigt att vi skiter i brallan när det smäller internationellt och hemma här får man inte ens bli förbannad och besviken på sig själv.

MB: Jag har skrivit det tidigare men det kan vara värt att upprepas. Ta in en idrottspsykolog som kan vända tankarna och focuseringen i gruppen. Challe lyckas ju inte få ut den kapacitet som finns, kanske en "proffsig konsult" kan fixa det?

73Sjöbba:
På reprisen ser man ju tydligt hur sonnenberg blir trippad, hade timrå inte spelat pp där hade det blivit en dif utvisning, sonneberg rammlar och trippar i sin tur dif spelaren..
tro faan att han blir förbannad--
MEN han borde försökt lugna sig.

Mollgan gjorde en jäkla tabbe där.

« · 1224151