Olle: Väääännääännnääännn eller hur det nu stavas som stått för båda :) Vad den sen gäller Petter så är det nog förmånga slagskott på masken som ställt till det. Stockholmare som han är så är det inte så lätt att stå pall för sånt :) har man lite från början så blir det snabbt mindre liksom :)
Messiah: Jag håller fullständigt med. Det hade varit helt ok att, som du säger, ta båda eller ingen alls men att ge DIF ett 5-3 från den där situationen är riktigt dåligt. Det är bara en sån knepig logik hos Sjöberg när han uppenbarligen ser allt som händer i situationen.
Om han nu inte såg absolut ingenting och tog hjälp av en linjeman som bara såg robbans inhåvning av pucken.
Kanske ska placera detta till facket "överanalyserade oförrätter" nu...
Olle: Lite objektivt anser jag bara att i det där läget skulle det ha varit dubbelutvisning eller ingenting alls... tycker det djyrgårdarn gör är betydligt mer utvisning än Robbans agerande men jag kan inte kalla Robban helt änglalik och oskyldig :)
fighter: Vet inte om det där var sarkastiskt menat men en sån där utvisning kan man bara inte ta. Ser han att robban fiskar åt sig pucken så kan man omöjligt missa klubban i ansiktet två gånger om.
Messiah: Styf utvisning var skum, det var kamp om pucken. Sedan Robbelibobban kan konsten alla trick så jag skulle inte bli förvånad om det ligger något i den utvisningen även om jag tycker att det såg ut som att luften gick ur Robban efter tacklingen.
Uno Gordon: Ok att han ligger på pucken men han blir ju TACKLAD till isen på pucken. Sen att robban får en klubba i ansiktet två gånger när djurgårdaren försöker gräva fram pucken, det såg han uppenbarligen inte. Vilken jävla sopa Sjöberg är.
Uno Gordon: Jävligt konstigt att det inte blir dubbelutvisning om inte annat... ser ut som att han simmar lite efter pucken men sen så är det klubbor i ansiktet och allmän buffling efter det så...
73Sjöbba: Den första fick han därför att han applåderade domaren vid utvisning och den andra fick han väl när han skällde på linjedomaren för att han stod i vägen för pucken. Tror att det var så.
wap.hockeysnack.com På tal om inget så är det rätt skoj att Karol Krizan återigen visar prov på vilken oerhört 'stor' spelare han är. Skrattretande är ordet.
Mappe: Med Stockholm menade jag självklart också de olika förorterna. Det bör även du förstå. Sen är det ju jävligt fegt att kritisera mig, då du bör ha förtått vad jag menade.
DJ Hemp: Det system du refererar till är det väl inte nåt fel på. Dock handlar det upplägg vi har nu bl.a. om att ju fler matcher vi har desto mer intäkter blir det till klubbarna. Följden blir att med mer pengar kan man plocka in dyrare spelare i tron att det blir bättre ishockey. Detta stämmer ju inte i alla lägen, en del värvningar blir ju rena floppar. Men visst har vi höjt spelstandarden i elitserien sen nuvarande system infördes?
DJ Hemp: det man älskar vill man se mycket av,vad är det för fel på det,om du tycker att det är en puckad sport att följa föreslår jag att slutar följa hockeyn.
Metal Guru: Det ser man ju tydligast när "lantisarna" LIF kommer på besök, 400 spänn i entreavgift. Skall Leksand med ca: 15000 invånare betala Hammarbys skuldbörda?
Ishockey är en ganska puckad och dyr sport att följa. Den spelas i inte mindre än 55 meningslösa grundserieomgångar innan slutspelet, vilket är det enda av intresse, tar vid. För mig är det en gåta att så många människor som nu är fallet väljer att se så många matcher redan i grundserien...
En gång i tiden fanns det tio lag i elitserien som spelades i 36 grundserieomgångar. De fyra bästa lagen gick vidare till slutspelet (bäst av tre matcher), det sämsta laget åkte ur direkt och det näst sämsta laget fick spela i kvalserien... Vad var det för fel på det systemet???
Metal Guru: Ja har diskuterat det också och inser att det är så. Men grund frågan är: Stockholms är så stort, det finns 1700000 invånare där, varför kan dom då inte fylla globen?
Om man skulle hårddra det och dela antalmänniskor i tre delar (eftersom det finns tre stora lag som folk håller på) så ser man redan då att det inte är så konstigt att dom inte fyller hela globen. Och precis som du säger (och som jag och andra sagt tidigare) så är det massor av människor i Stockholm som är inflyttade ifrån andra stället och som håller på en drös av andra lag. Just det fenomenet gör ju att det blir ÄNNU lättare att första varför Djurgården inte fyller globen.
Röda Tallen: Kommer inte ihåg vem det var som beskrev hur det funkar i Stockholm, men han var bra mycket närmare än dig.
Här (jag bor nästan i Sthlm) bor folk från hela Sverige. Folk som flyttat hit tar gärna till sig något från hembygden. Är man en idrottsintresserad värmlänning håller man på Färjestad. Kommer man från Småland ligger HV bra till etc etc. Det är lättare att hitta en idrottsistresserad som INTE håller på HIF/DIF/AIK än någon som gör det.
Jag frågar igen: Varför envisas du med att dela antal stockholmare med tre?
Metal Guru: Som jag tidigare sagt så fungerar det i stockholm som så att om du håller på Hammarby i fotboll så är det omöjligt att hålla på Djurgården i Hockey. Är man Hammarbyare så är man Hammarbyare. Då skiter man hellre i Hockey om laget suger.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️