1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588760 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2009-10-31

1195974 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2009-10-31
RTS: vi har några som spelar bra men sitort så tror jag någon skum figur stulit hela lagets förråd av självförtroende som verkade hyggligt under försäsongen men var helt som bortblåst från första matchen mot Brynäs o har inte synts till sedan dess.....varför blir linjerna i spelet inte bättre än så här trots Chaslava o Sonnenberg....
Kommentera

mikenomad: Du är ursäktad, jag själv skapade en tro på detta, ville tro på detta. En del av mig tro fortfarande på detta, men nån typ av förändring är nog nödvändig.

Jag skulle hellre se en Bremberg i laget än en sparkad Challe, sedan räcker det med en Linkan i Timrå.

Kommentera

RTS: Du är inte idiotförklarad av mig längre, alltid nåt. Jag smiskar mig själv mentalt för att jag var en idiot på försäsongen och trodde på det här....
Kommentera

El Maco: Timrå var inte sämre idag än ot Modo o Lule, kanske till o med lite bättre, det som är oroväckand är att vi inte alls räcker till och att stöttespelarna floppar och att Fransosen idag hade 18:37 för mkt i speltid.

Åke och Päärsinen riktigt bra, även granath var bra.

Kommentera

Raggaren Putte: Ja och njut för vi kan ju se Timrå spela es hockey ca 40 omgångar till men sen är det slut
Kommentera

El Maco: Rejält mycket bättre från en usel nivå kan fortfarande vara ganska dåligt. Men visst, om det enda som talar för oss just nu är att det inte kan bli sämre så känns det ju genast mycket tryggare.
Kommentera

Det var mycket som var väldigt dåligt idag. Hög potential med andra ord...

Det är så dåligt långa stunder att jag är rätt trygg i förvissning om att det blir rejält mycket bättre innan det här är över.

Kommentera

DJ Hemp: Förstog att det var en del ironi i det hela. Men visst är man väl lite uppgiven. Jag kom på mig själv att när första målet kom för djurgården att jag nästan inte bryr mig längre. Det börjar kännas hopplöst om inget händer omgående.
Kommentera

DJ Hemp:
Jag tycker att Riddervall sparkar in pucken med skridskon annars hade den gått utanför, men det kan vara synvilla.
Kommentera

Roslund:

Jag skojade bara lite. Det handlar mer om att jag inte vill ta alla dessa Timrå IK:s motgångar så hårt och personligt. Varför ska man må dåligt för sitt lags skull? Ja, det var solklart att målet skulle bli bortdömt. Den här gången. Men man är ganska less, då det knappast var första gången i höst...
Kommentera

DJ Hemp: Jag håller med om att dom har otur. Men samtidigt så måste man ju göra mål på fel sätt om man får så många mål bortdömda. Sen att det där skulle vara bortdömt är ju solklart. Tur förtjänar man.
Kommentera

Nedrans också att vi alltid ska ha en sådan otur! Ännu en gång fick vi ett mål bortdömt dessutom. Annars hade vi säkert vunnit matchen. Vi har alla domare emot oss, banne mig. Ja, om det inte hade varit för att vi har marginalerna emot varenda gång skulle vi nog ha lett serien vid det här laget! Himla attans alltså...
Kommentera

Kattgubben: fyfan vad sjukt dålig vi är i defensiven man mot man över hela banan speciellt i egen zon!!! vi spelar relativt jämt mot alla lag och visar bra kämpa anda men det brister taktiskt i defensiven, för mig är det glasklart VI MÅSTE BYTA TRÄNARE!!!

Vi måste ha in en ny röst som når fram med sitt budskap, nyckeln till problemen vi har i defensiven tror jag vilken tränare som helst på någon sånär elitnivå besitter, det gäller bara att spelarna accepterar och lyssnar hur kollektivet ska agera, bevisligen funkar inte det med nuvarande tränar konstillation.

JAG VILL SE EN NY LÖSNING PÅ MÅNDAGAGENS TRÄNING.

VÄNTAS DET LÄNGRE ÅKER VI UR!!!
Kommentera

Kattgubben: You are not alone......
Kommentera

John K: Gillar du inte TIK? jag har gått flera gånger hem från Daltons hem till timrå.
Kommentera

Per HApps: Om Timrå IK går till slutspel denna säsong lovar jag att gå från E-on Arena hem till bostaden i Sundsvall efter första hemmamatchen i slutspelet.
Kommentera

Kul att man ska behöva vara förbannad varje lördagkväll. Jag betraktar härmed mig själv som en säkerhetsrisk.
Kommentera

Gorkyman: ja han har sänkt oss många matcher .. dags att bänka honom .. eller just ja .. han heter ju inte moe .. åkerlund och caslava är ju bra i alla fall
Kommentera

Per HApps: Komiskt att säsongen är slut i ...Oktober...

Det är ju faktiskt kört om en eller två omgångar. Finns absolut ingen tendens till vändning. Snarare tvärt om. Luleå och den här matchen ser ut som ett juniorlag som matchar mot vuxna män.

Jaha ja... vad ska man göra november och fram till kvalserien då?
Förslag?
Kommentera

kajan:

Ursäkta mig, men visst är Riddervall som är sist på pucken vid TIK:s bortdömda mål?
Kommentera

Ja det finns 0 % stake i detta Timrå IK.....fan va besviken man är.
Kommentera

Jag orkar inte ens bry mig längre. Valen gjorda av klubben inför dom senste åren har resulterat i detta. I kväll blir det schlagerkampen i stället.

Det tragiska är att vi är så satans körda i att vi är en av två räddningsplankor denna säsong och en frisedel för ett allsvenskt lag till våren.

Kommentera

zaccodog: Hejar du på timrå eller?
Kommentera

Kattgubben: Det är så man vinner matcher.........
Kommentera

lincoln: Det enda "positiva" är att man inte blir förbannad längre. Man har accepterat att det här är vi. Så här spelar vårt lag hockey, det är vår identitet. Jippii!
Kommentera

Gorkyman: Vilka Tikare är det ?
Kommentera

Skicka hem fransosen, han är ju ända inte på isen speciellt mkt
Kommentera

Manderville: Kan Du inte ringa din namne Kent M. vi behöver hjälp tänk om vi haft en sådan spelare i år som Manderville var..vilken lagkämpe vilken vilja.....
Kommentera

Fy fan vad dåligt det är....

- Puckarna hoppa över klubban
- Vi blir lätt bort interfearade
- Själva backar vi in i famnen på Åke
- Uddlöst
- Karaktärslöst

Patetiskt
Kommentera

Anonymous: Tycker vi skall förlänga direkt med Granath en av de få i årets lag som blivit bättre o bättre ...nästa år möter vi kanske hans gamla lag ......
Kommentera

Timrå åker ur i år, Timrå åker ur i år, Timrå åker ur i år hej hej.
Kommentera

Citatet: "Challe Berglund håller på Djurgår´n" !!!!!
Kommentera

Jag har sett elitserien sedan mitten av 80-talet och jag har aldrig sett ett så tandlöst lag som Timrå är nu. Stillastående, passiva och utan linjer i spelet.
Kommentera

Anonymous: Än värre är att de hyllar vår sorgliga skapelse till coach. Det borde alla andra hemmaklackar också göra när vi är på besök.
Kommentera

Djurgårdarna har varit i Luleå på utbildning "Vi hatar Timrå"...

Granath får beröm...
Kommentera

kajan: Vänder detta? In my ass! Vi är så förbannat ineffektiva så det saknar motstycke. Detta påpekade jag innan säsongen startade i ST webb-TV. Men nejdå vi hade minsann utökat målproduktionen successivt under Calle Nygårds ledarskap fastslog Challe. Men det är klart statistik kan man ju torka sig arslet med...

En tränare som har sådana fundamentala brister är ingen människa som skall leda Timrå.

NO MORE MR NICEGUY!
Kommentera

Uno Gordon: Hoppas han sitter där och skrattar nu (Tomas flinet Johansson) !!!!!
Kommentera

zaccodog: Han har ju sagt att han kör på tills nån visar han dörren. Han är ju konsekvent i alla fall, muhahaha.
Kommentera

Kattgubben: Det gjorde de inte...
Kommentera

Vår box är den mest stillastående jag har sett. Det är Challes fel.
Kommentera

hoppas dom tar två utvisningar
Kommentera

zaccodog: Med Challelogik så är nog problemet att vi har för stor box. Krymp den ännu mer så löser vi problemet för då kan ingen komma in och styra så där. :(
Kommentera

Raggaren Putte: Ja, han han ställde verkligen Åkerlund med den riktningsförändringen.
Kommentera

Raggaren Putte: När fan ska challe inse att deras boxspel inte fungerar.tik är det enda lag som inte sressa utan ställer upp i fyrkanjt
Kommentera

Kattgubben: Jäkligt snygg styrning var det i alla fall.
Kommentera

Sagolik diving där.
Kommentera

Grodätarn....................
Kommentera

HOCKEYÅNGEST!!!!
Kommentera

htikare: Exakt. Att vi ska kunna föra spelet är en utopi. Vi får chansa på att plocka smulorna som blir över och förhoppningsvis kanske vi kan få med oss en poäng då. Negativ inställning, kanske, men realistisk med tanke på den energi som vi visar upp just nu.
Kommentera

1195974 · »