1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591277 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04

« · 1316484 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Första lördagen på bra länge som inte kantas av hockeyvrede och avgrundsångest. Låt detta bli en vägvisare för kommande lördagar, för folkhälsans skull :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Yeeeessss!!!!
Kommentera

Kattgubben: Precis, med 1 minut kvar! :-D
Kommentera

HAHA! Där kom kvitteringen! Fan vad härligt.. jag skiter väldigt mycket i att det var HVbläää som stod för den. =)
Kommentera

KniveN: haha.. jo det brukar heta så.. när vi får nån motspelare utvisad följer en Timråspelare med på köpet också. Det är sånt man lockar konsumenter med ;)
Kommentera

Kattgubben: "vår" kommentator sa att vi hade haft 2 PP...
Kommentera

Det var väldigt vad superlativen sprutar kring Frölunda när bottenlaget för en gångs skulle råkar få ordning på sitt spel... vandringen mot guldet har nog redan påbörjats.

"nån gång måste ju Frölunda få powerplay. HV har haft många raka PP nu. Det är mycket märkligt nu.. kom igen Frölunda" (okej det sista var en lite fri tolkning)

/citat från Canal+-commentatorerna ikväll

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Jag tror tyvärr inte han räknat ut det så smart. Han tänkte nog mer egoistiskt. Men hoppas kan man ju :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Corso är smart. Han insåg vad som krävdes för att väcka Perra. He took one for the team!
Kommentera

Timrå Icon: faktiskt, konstigt. Efter fighten mot Larsson, tills han anslut idag och nån gång jag inte kan sätta fingret på.
Kommentera

KniveN: Lite överdrivet men det är inte långt från sanningen.
Kommentera

Timrå Icon: Verkligen inte.
Kommentera

Hahl Bundy: När Corso är borta vinner vi. Simple as that
Kommentera

Ambroo: Håller med, Murley har visat goda spelar egenskaper!
Kommentera

Ambroo: ja hallin . fan va han jobbar , i alla lägen strålande arbetsinsats . starkt av juha att stutsa tillbaka också . spelet i powerplay kan man ju inte säga så mycket om för de vart ju inget . tror aldrig jag upplevt de tidigare . 60 minuter utan ett powerplay
Kommentera

Ja men dåså... Härligt att TIK kunde överraska positivt för en gångs skull!

Skön revansch för Pitten, även om han ser ut som en blandning av modoliden Freddan och planket DeRouville.

Men vad är det med sista tio? Det stärker återigen misstankarna om att vi är för klent tränade och har för dåliga vanor mellan matcherna.

Jag är väldigt förtjust i Murley. Tror vi kan få se en hel del när han är uppe i flåset och inne i laget. Sebbe, Högström, Alex, Hallin och Pikka bra i övrigt.
Kommentera

kort intervju med Perra efter matchen.
Kommentera

"Jag tolererar inte ett sådant uppträdande i ett hockeybås. Men det är en grej mellan honom och mig. Eller honom och laget, säger Johnsson till TT efter matchen. "
Kommentera

KniveN: Christian Berglund avgör matchen mot Modo - payback time!
Kommentera

Laken: Precis, lag som vi ska ha bakom oss ska tappa poäng så ofta som möjligt.
Kommentera

Åkerblom i 6e: han gör inte bara mål heller . en bra match av han för övrigt också ..
Kommentera

Hejja Frölunda säger jag. Pest Jerusalem förtjänar all motgång dom bara kan få.
Kommentera

Laken: Nej, jag kan aldrig förmå mig till att hålla på äckellaget HV. Som bäst kan jag sträcka mig till att vara neutral.
Kommentera

Tycho: eller hur :) om nu Murley ska envisas med att göra mål..
Kommentera

Laken: haha såklart..
Kommentera

Laken: Annars var det två ruggiga straffar av Gynge.

Men angående fällningen på straffen som gav ny straff. Är det verkligen så regeln är när det gäller straffläggningar? Den känns ju ganska värdelös i så fall, då en målvakt som hamnat snett kan återställa straffen till utgångsläget genom att fälla motspelaren.
Kommentera

Nu håller vi på HV mot Frölunda!!
Kommentera

Raggaren Putte: ;-)
Kommentera

Skellefteå vinner efter straffar! :-)
Kommentera

Laken: Yes, rättvisan segrade till slut i Skellefteå.
Kommentera

diffe: Ut med Corso och in med Sonnenberg! :D
Kommentera

mikenomad: Något att notera så var det här vår första vinst på Hovet sedan jagvetintenär.
Kommentera

Hett var det tidigare i slutet av andra perioden i Skellefteå...

40.00 20 min AIK 18. MCDONELL, Kent GA-MI
40.00 20 min SAIK 10. LINDSTRÖM, Joakim GA-MI
40.00 2 min AIK 24. ANDERSSON, Johan ROUGH
40.00 2 min SAIK 6. KOISTINEN, Ville ROUGH
40.00 2 min SAIK 79. WARG, Fredrik BOARD
40.00 2 min AIK 24. ANDERSSON, Johan ROUGH
40.00 5 min AIK 18. MCDONELL, Kent ROUGH
40.00 5 min SAIK 10. LINDSTRÖM, Joakim ROUGH
40.00 2 min SAIK 6. KOISTINEN, Ville ROUGH
39.43 2 min AIK 33. ENGBLOM, David ROUGH
39.43 2 min SAIK 21. ERICSSON, Jimmie ROUGH
Kommentera

Raggaren Putte: Man kan konstatera att SAIK har lite otur med domsluten i år.
Kommentera

Domarskandal i Skellefteå. Domarn snor Skellefteå på vinstmål genom att blåsa av när pucken är i spel.
Kommentera

Det jag slås av här i lyckans ögonblick är att Linkan och TJ har jobb att göra vad gäller framtiden. Någon lär väl knappast hända den här säsongen men tänkte inför framtida säsonger.

Jag tycker nämligen laget saknar en stomme. Kanske det är fel ord men det är så jag tänker när jag säger stomme iaf.

Det jag menar med stomme är en bunt spelare som till att börja med har känslor för klubben.

* De behöver inte ha lirat i klubben sedan barnsben men på någon nivå måste Timrå vara deras lag.

* Spelarna får gärna ha ambitioner att lira i NHL osv. men det ska inte vara så att dom grinar vid tanken att lira i Timrå resten av deras karriärer

* De måste agera kulturbärare och agera som exempel åt nyförvärv och andra spelare som inte ryms inom denna stomme. Dvs kommer det en spelare till Timrå är det bl.a. dessa herrar som berättar hur det går till i Timrå.

Det finns väl kanske fler punkter men det där är väl det jag kom på i skrivande stund.

Har man inte en stomme och saknar en tränare som klarar av att hålla ihop laget ändå så kan det se ut ungefär som det gjort den här säsongen (tänker främst på vårat spel på hemmaplan).

Grejen med just Timrå IK är ju att våran juniorverksamhet varit rätt risig ett bra tag nu och jag vet att den har dåligt rykte bland en del föräldrar som av den anledningen inte vill att deras barn ska lira hockey.  Det lag som tog Timrå till elitserien och sedan etablerade klubben i Elitserien (tänker på stommen) har ju antingen slutat eller lirar på annan ort (t.ex. Söderström).

Dom få spelare med kopplingar till Timrå som håller tillräckligt hög nivå tycks inte ligga högt i prio hos ledningen eller så vill som inte komma tillbaka av diverse anledningar (tänker t.ex. på Lauritzen, Södersom & Månsson).

Något säger mig att vi kommer ha fortsatt jobbigt ett bra tag till på juniorsidan. Ser man på laget är väl dom ledande spelarna just nu iaf inplockade lirare från andra delar av landet (och som av den anledningen inte har extremt djupgående känslor för just Timrå). Men jag hoppas verkligen att det blir bättre.

Edit: anledningen till att jag avslutade med att snacka lite om juniorsidan är för att i min värld så är en fungerande juniorverksamhet den enklaste vägen till att bygga upp en stomme.

Redigerad kommentar

Kommentera

Raggaren Putte: Det är bara så jävla ynkligt, ska inte kunna gå uppe i Skellefteå med 5 sek kvar, löjligt.
Kommentera

Raggaren Putte: Hoppas Skellefteå tar bonuspoängen då!
Kommentera

The great one: Jag var ganska nöjd spelmässigt men alla puckar HV sköt gick ju in i första perioden... Sådant händer ibland.
Jag var väl också den ende (?) som försvarade vår målvaktsuppsättning och skrev att de varit klart godkända under säsongen!
Att alla skott ramlar in ett tag under en match är något de flesta målvakter drabbas av någon gång.
Pitkimäki närmast +++++ idag - också hade Laken rätt igen!
Kommentera

Satan! AIK kvitterar med 5 sekunder kvar.
Kommentera

diffe:

Det var när CORSO anslöt det började gå dåligt...
Kommentera

Hela laget lyfte upp sig efter att Corso lämnade isen, sen om det beror på att just han försvann det vet nog bara dom.
Kommentera

Lördagsmatch och Timråseger???????
Kommentera

John K: Oh så skönt!
Kommentera

satan vad bra
Kommentera

John K:

Är det inte dags att riva EON och bara spela bortamatcher för Timrå?;)
Kommentera

maskot: He he he...Well, scrolla ner så får du se! Han blev utslängd
Kommentera

Laken: Lander, jaaaa! 2 poäng!
Kommentera

maskot: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Bra jobbat!!!!!!
Kommentera

« · 1316484 · »