roger_sundsvall: Ja jag fattar inte vad man gör på träning? Helt jävla otroligt inte ett pass sitter på bladet och skotten kan liknas vid en instängd fis med övertryck
Vi förtjänar att förlora den hära matchen.. Om vi inte kan göra mål med chanserna som vi fick förtjänar vi förlora. Att man kan plötsligt inte sätta den i nätet efter så många matcher.
söder över: helt otroligt att Hartmann får spela i tredje. Han är bevisligen inte i form efter sin skada. Sen kan man ju bara tappa hakan över hur många chanser Rattie i synnerhet och Timrå i allmänhet bränner. Svårt att vinna när man haft bud på 8-9 mål och gör noll.
Timrå4ever: Det är bara att hoppas att DIF går om MIF. Då finns det i alla fall en chans att TIK får spela om det.
Spearingen framför domaren. Sleewfoten på Paigin. Koalan/pentrollet på Svensson. Knuffen på domaren. Offsideskandalen. Sörensens grova övergrepp mot leksingen.
Om bevismängden för DIFOPOLI inte är stor nog, så är det bara att fortsätta tro på SIF. Då snackar vi lall on.
Jag skulle inte säga nått om det var så att Djurgården är bättre än oss i bägge matcherna. Men det värsta med det här är ju att vi är så mycket bättre än de här jävla skitlaget. Vi spelar bättre, skapar mer och bränner mest. Det ENDA Djurgården är bra på är att vinna matcher! Vi lär ju snart ta ett SM guld i flest antal "hedersamma förluster" iaf. Men fredden verkar ju tro, precis som under hela säsongen att det räcker om vi spelar bra. Men har sagt det förut o säger de igen, VARENDA JÄVLA POÄNG har varit viktig denna säsong, men där i omgång 1 till 35 så verkade det viktigaste vara att vi spela bra "var på rätt väg" och att ingen fick gnälla! För då jävlar, klart vi inte ska gnälla när dom försöker iaf, var ju kul så länge de vara med SHL iaf.
Spelar ingen rolm vilka vi får möta i ett kval heller, vi åker ur ändå, till och med Larsbo IF hade lyckats vunnit. Jag lovar, i kvalet sen, så kommer freddan återigen säga "vi gör en bra match och är på god väg, TÅLAMOD, det är många matcher kvar" när vi förlorat ytterliga en match och ligger under med så där 3-0 i matcher!
Sputnik: orkar inte ens bry mig om domarna. Vi skulle haft fler pp, DIF skulle förmodligen haft ett par till med men vi spelar så jävla dåligt att jag vet inte ens om man vill ha pp. Djurgården är påslagna och lite övertända, Timrå är små och passiva. Det krävs en otrolig scenförändring i timråspelarnas inställning om vi ska ha en chans.
Hur illa de än ÄR.... vinna kvalet som är viktigast.... tar malmö alla dar i veckan vs lhc brynäs är helt oberäkliga... 20 minuter kvar... nu ska vi Höra hur många hyllningar kommentatorn ger DIF
Kände nästan att jag tog i lite väl. Men det är ju tyvärr så att jag inte tog i tillräckligt.
" Baserat på hur DIF/SIF agerat under denna säsong kommer följande hända.
-SIF kommer vinna båda matcherna -En av de bärande importerna i Timrå kommer bli skadad imorgon -SIF kommer få de power play de behöver -SIF-spelare kommer gå fria från både matchstraff och avstängningar -Om TIK skulle göra ett mål av betydelse så kommer det bli bortdömt
Det är förutbestämt att SIF inte ska kvala. SIF har kommit undan med så mycket att hunden inte ens är begravd längre. Calciopoli framstår som rena mästerverket i hemlighållande. Saken är bara att man inte behöver hemlighålla något som "alla" är med på.
thorwald: Ja men man trodde det var slut på det och att man hittat rätt i grejerna, Nubben trodde 95 % på att undvika kval osv, men icke. Men kommer väl inte som en överraskning som timråit överlag.
roger_sundsvall: Det laget jag tror vi skulle ha en liten chans emot är Brynäs men dom kommer säkerligen vinna varannan match framöver så vi får kämpa för att ha hemmaplans fördelen men det kommer krävas att vi vinner dom flesta hemmamatcher vi har kvar och tar en pinne borta.
Villervalla: Nej! Det är spelarna som har dålig inställning va, det är skadornas fel. Ingen hade kunnat se det här komma. Men det kommer fler matcher och det är många poäng kvar att spela om.
Rallarn: Nja jag är då inte överraskad. Vi har vikit ned oss i stort sett hela säsongen när det gäller som mest och vi har haft chans att gå om Malmö t.ex. Förutom några små ljusglimtar där vi vänt nån match har det här laget haft ett uselt psyke. Vi saknar verkligen hänförare och engagemang.
Charlie2: Extremt frustrerande men jag har inte gett upp än. Men det måste in ett tidigt mål i tredje. Slut med dribbel och duttpassningar och höj tempot och gå rakt på mål. Det måste göra ont om man ska vinna.
pingvin: torskar vi ikväll så får vi hoppas att DIF går rent resten av serien. Tar hellre Malmö i kvalet och dom får börja med 1-0 i matcher än möta DIF, dom klär av oss under dom här två matcherna. Det Lodin gör på Sörensen är ren och skär losermentalitet, han tappar det och där ska han ju åka på en tvåa. Timrå klarar inte trycket.
Även om vi vänder och vinner i tredje, inte en chans att jag vill ha dom i kvalet.