1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588048 inlägg · 6217 ämnen

Ett brev till Peter den store

774951 · » Till forumet


Sv: Ett brev till Peter den store
Laken: Jaha så en sån som Svebba blir automatiskt bättre bara för att laget går bra? Skärp dig! Jag tycker snarare att hans brister blir ännu tydligare då han har bättre spelare kring sig.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Ambroo: Jo men förra säsongen var vi ett tag på väg att hamna i Kvalserien. Jämför med denna underbara säsong när vi är överlägsna serieledare, varför ska man då leta fel och brister? Varför ska man då hänga ut en enskild spelare?

Dessutom tror jag att det allra flesta hockeysnackare håller med mig när jag vidhåller att Svedberg varit godkänd denna säsong!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Smokey:

Det var en match att minnas. Kommer själv ihåg den där hemska fiolmusiken, detta skulle kunna vara något för det svenska försvaret att prova vid vissa förhörsmetoder, jag skulle i all fall börja prata efter den behandlingen...

Klacken fick ju ett utbrott på fiolspelaren, om jag kommer ihåg rätt. Många pekfingrar i luften om man säger så.


Bergkvist gick ju ut o manade till lugn bland supportrarna.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Talangscouten: Vem var inte nära att få ett psykisk sammanbrott när isen sprack i Leksand?

Minns med skräck den hånflinande "Mengelekopian" som som plågade oss TIK-supportrar med fiolgnissel från en inglasad läktare i 700 timmar.

Denna satans kväll/natt hade någon vänt högtalarna bara mot oss tillresta TIK-supportrar... Och på den illa tilltygade isen, sprang en dalaskåning i svart kostym och lekte med en röd kolsyresläckare.
Brrr.

Det finns fortfarande dalmasar som tror att hela prylen var en blandning av plågsamma supporterförsök och strandade löneförhandlingar med "spoljansson".
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle:

Laken hade en härlig holmgång med Peter Andersson i hans sista(?) match. Det var den matchen då isen sprack i Leksands ishall.

Laken hängde över räcket till spelargången med halva kroppen, Peter fick höra ett par sanningens ord då. Saliven sprutade ur Lakens mun, herr Andersson vände sig mot Laken o såg helt chockad ut.

En publikvärd fick slita bort Mr Lake. I bussen efteråt hotade en viss Swordster med avstängning från framtida resor.

Mycket bra agerat om jag får säga det själv, nästan i klass med Kongos knackning på hjälmen av Kreu...
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Smokey: Jag må avsky karln som pesten! Men sådana där ligistfasoner är då mig vida främmande. Nu talar vi om en gigantisk skandal. Herregud ishallen skulle tvingas stänga igen på obestämd tid efter en sådan där grotesk handling.

Nej lugnt och fredligt skall vara, det får stanna vid det verbala häcklandet och att cyniskt och systematiskt ringa in honom och stämpla honom forever, liksom.

Om det inte hjälper får jag väl ta fram brandsprutan och ställa mig otäckt hotfullt i spelargången och fucka åt den jäveln ;)

Passa dig Andersson - annars blir du blöt!

Hahahaha....;)
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Smokey:

För andra dagen i rad har du förgyllt min grådaskiga tillvaro med ett av dina patenterat sinnessjuka inlägg. Hoppas att du har kommit för att stanna, din gamle spjuver!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle: Fan... Varför inte köra lite italienskt? Ser bara två vägar ur det här... Nubben & co skippar alla tankar på att köpa en back, och lägger kosingen i ett kuvert som diskret överförs till PA:s konto.

Eller att någon morgonpigg individ försöker komma över ett begagnat hästhuvud... För att inte starta upplopp med alla trevliga ridsportare, så föreslås att den förslagne tar kontakt med något älgjaktslag i de djupa medelpadsskogarna och om möjligt köper, eller tigger till sig, ett älghuvud i stället. Med såg och enklare kosmetiska ingrepp (om fanskapet har horn) kan den händige lätt få detta att framstå som prylen som lär alla "knäppgökar" att älska det som är rött och vitt...

För att förstärka intrycket och ta bort alla misstankar om att det skulle kunna vara elaka AIK:re, Malmöiter eller andra rättshaverister som lägger energi på dumma dommare som kan tänkas ligger bakom denna fullt nödvändiga uppsträckning, borde väl en liten tallkvist placeras i mungipan på älgskallen.

Det här är givetvis inget jag vitsordar i sak... Men varför köra statistik när "heliga krig" är senaste modet i vår snurriga värld? Orkar man inte släpa runt på blodiga älgkadaver, kunde man kanske bara klippa ur en seriestrip med älgen Helge. Tejpa fsat den på dörrhandtaget till dommarrummet och det vore väl fan om inte den enögde Andersson fattar vinken...

Eller ta en sådandär plyschälgskalle som vissa dårar sätter på golfklubbor och smyga ner i Anderssons trunk...

Sorry ernie... Men nu ska jag ta min medicin och gå upp på mitt madrasserade rum;)

Dommarn e dum, jättedum!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle: Tja, exempelvis diverse personer som påpekar att Kuben gjorde si, Kuben gjorde så, din egen extraordinära subjektivitet med mera.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Paddan: Vaddå yttre påverkan?
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle: Hur har du då tänkt att objektivt kunna samla in den statistiken utan någon som helst yttre påverkan
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle: Börjar inte denna hetsjakt urarta?
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Gidde: Nu menade jag inte jag någon skulle mörda honom bokstavligen. Bara ett känslouttryck för min ilska.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Paddan: Nej det är TA:s beteende jag vill påskina.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Gidde: Jag för statistik på antalet utvisningar och i vilka skeden de kommer. Hur många Timråspelare på raken han plockar innan han kompenserar det hela.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle:

Nja, han körde aldrig på honom, plus att väl ingen ville mörda honom.

Däremot gärna prata med honom, men det är en sak som jag tycker han är dålig på. Dvs, att förklara för spelarna att "Ok, jag gjorde den här bedömningen därför att...."

Det tycker jag Rönnmark och Rådbjer är mycket bättre på.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle: För att statistiken ska få någon som helst relevans så bör du ju föra statistik över alla domares uppträdande mot Timrå för att ha något att jämföra med. Först då... och efter ett stort antal års studier... bör det väl kunna att göra någon form av tolkning av den förda statistiken.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle:

För du den statistiken sedd från båda lagens ögon då??
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Gidde: Varför mördade ni inte fanskapet med en gång? Det var ju självförvållat att Alavaara körde på honom.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
claesw: Från och med nu skall jag börja föra statistik på de matcher Thomas Andersson dömer i Timrå för att överbevisa er att jag har rätt!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle:
Än en gång:

Du måste hitta någon annan, oberoende hockeysupporter, som stödjer din tes att Andersson "dömer bort Timrå"- du är så att säga part i målet...
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle:

Men skärp dig.

Denna tråd blir ju mer och mer patetisk för varje inlägg du skriver...

Du kan ju gissa hur populär TA var efter den där skandalösa dömningen han hade i matchen där Alavaara och Werner fick avstängningar efteråt, men nog tusan kan han visa i Ö-vik efter det, och även döma MoDos matcher.

Alla kan ha en dålig dag, och ser du matcherna han dömt Timrå i med det andra lagets supporterögon, så ska du se att man finner fel även från den sidan, så i sådana fall försöker han döma bort även det laget om man resonerar som dig?!

Fjöl av säger jag bara... ;-)
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
claesw: Så länge Thomas Andersson dömer i Elitserien kommer vi aldrig att vinna ett SM-guld!

För du kan ge dig fan på att Peter Andersson sätter in TA i en sjunde avgörande SM-final om vi skulle hamna där och då kan man ju säga gonatt till allt vad segerns sötma heter. Då är det bara förbereda sig på gravöl och sorg.

För får han chansen så dömer han bort Timrå. Hur normalt är det att släppa tio raka utvisningar i mittzon då och sedan blåsa för det som ingen annan ser?

Vad skall han skylla på då dagen efter? Jag hade en svacka. Vill be Timrå om ursäkt. Jo tjena - det är s¨å dags! Dömt är dömt och guldet har gått upp i rök.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
claesw:
Du skulle givetvis skriva "dömer" ; )
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store

ernie eagle: Men sluta. Alla kan ha dåliga dagar. Det är det Andersson hade, det handlar inte om någon konspiration. Herregud. Du ska bara veta vilket hat det finns mellan Husum och Övik, och ändå så är den där förbannade Åke Andersson och dömer bort MODO varenda jävla match. (OBS!!! Ironi)

Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle:
Du måst ehitta någon annan, oberoende hockeysupporter, som stödjer din tes att Andersson "dömmer bort Timrå"- du är så att säga part i målet...
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Poffa: Kunde man stänga av Ulf Rönnmark för att han jobbade på fel ställe så kan man ta Thomas Andersson i örat också.

Skulle vart intressant att höra hur tongångarna varit om det varit det omvända, d.v.s. en domare från Sundsvall som sommartränat med Timrå IK och sedan åkt upp till Övik respektive ner till Gävle och dömt bort MoDo och Brynäs. Då hade nog inte tongångarna varit så muntra.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle:
Ja eftersom du nu skrivit ett brev, i egenskap av arg Timråsupporter, får han nog aldrig döma just Timrås matcher framöver...
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store

ernie eagle: Du har ju konspirationsteorier i konstant rullning. Det räcker ju med att någon hostar för att du ska flyga i taket.

Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
claesw: Bara för att du är brynäsare. Du känner till hatrelationerna från tidigt 70-tal. De sitter i fortfarande. Och sommartränar man med Brynäs får man stå sitt eget kast.

Han behöver inte alls isträna med er. Det är att väcka anstöt i onödan. Han kan lika gärna gå på is med SAIK Bandy eller något annat lag som inte huserar i ES.

Konspirationsteorierna är i rullning. Jag har noll förtroende för Thomas Andersson och hans kompetens. Den lilla gnutta som han hade förut har han förverkat för länge sedan.

Vill man kalla sig proffsdomare skall man tamefan agera därefter också!

Punkt slut!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
ernie eagle:
Fantastiskt fånigt brev!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Sifredi: Vad jag minns så tackade dom sedvanligt; för jag stod och hojtade "Vi älskar Timrå" och väntade på att raden av Timråspelare med Jonte i fronten skulle glida fram och och tacka oss. Och Jonte gjorde som vanligt: strök handen mot isen efter tackrundan. Jag undrar om han vill bli av med motståndarnas handslagssvett när han gör så...?!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Moverare: Tror nog mer på lillebror till Jocke då...
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Ambroo: Missar ni den så har jag boxen!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Per HApps: Den börjar ju inte förens 22:10. Gud i helvete vilket mästerverk det är!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Ambroo:
Nä nu blir det gudfadern på tv400, lyckos alla ni som skall få se den för första gången.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
friskan: Måste ju ha nåt med Hasselakollektivet att göra...
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Bragd-Birger: Klockrena inlägg! Är dock tyvärr rädd att läsförståelsen hos vissa här inne inte är vad den borde vara.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
friskan: Jocke, åh fan.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Dream Team:
Han hade samma IP-nummer som "jocke g...berg","fubu05fredrik" och "timråfanns".
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Dream Team: Dina argument är tunga och jag tänker inte argumentera emot.
Men vem var egentligen nike89?
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Dream Team: Och länken då, trattskalle!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Moverare: Det tror jag inte alls att det var. Hans presentation och bild finns på länken nedan. Tveksamt om den stämmer, iofs. Fast om jag inte minns helt fel så var nog den som döljde sig bakom den signaturen betydligt yngre än i alla lägen Mike66 och DJ Hemp, och förmodligen även yngre än ernie med. Detta grundar jag på de diskussioner som fördes, ofta väldigt heta sådana om bl.a Metallica och annat icke hockeyrelaterat. Jag gissar att varken Mike eller ernie har så värst bra koll på de gamla trashmetallisterna.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Dream Team: Nike89?
Jag tror det var mike66 eller DJ Hemp eller möjligen ernie som låg bakom den signaturen.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Moverare: På tal om gamla Sundsvallsanhängare: "Nike89", kom tillbaka, allt är förlåtet!
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
30: Nylonstrumpan funkar bara på vissa. Det handlar om vilka förutsättningar naturen gett.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Moverare:

i den bli inte ens "braddan" snygg i hahahaha
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
Moverare:

behövde ingen hjälm bara klåpare som ligger som sälar på isen å har lampsladdar till ben 1 tum 2 max hahaha
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
30: Och snyggare blir du på köpet.
Kommentera

Sv: Ett brev till Peter den store
30: Vi som har nåt att skydda. Du drar väl bara en nylonstrumpa överhuvudet. Skydd både för skallen och ansiktet.
Kommentera

774951 · »