Helg Ernest: Enligt vad Nubben sagt är ju Hirsch billig och fattas det 100 000 kr är jag säker på att det lokala näringslivet går in och täcker extraordinära utgifter.
Frella: Har hört att Hirsch kostar 50 000 i månaden, det är ju inte säkert men tror inte att TIK betalar mer än så för han är ju inte matchtränad denna säsong precis.
matsby: Ja det måste ju vara skönt för grabbarna i laget att slippa gaphalsen ett tag.:..Han måste ju bli förjävla jobbig efter ett tag...Kan säga en sak iallfall........Har aldrig tålt han!!!!
Helg Ernest: Jag hänger inte med riktigt i ditt resonemang. Att dom skulle köra någon sorts "huvudsaken att vi hänger kvar"-filosofi, det tror jag inte ett dugg på.
Jag tror definitivt att dom tar hit en back om det dyker upp någon intressant.
Sedan att vissa nyförvärv inte blir vad man tänkt, det drabbar alla lag.
stene: Vart också fundersam, men det måste bero på att det står "inför nedsläpp" idag, därför att ingen tidning kommer ut imorgon. Rätta mig om jag har fel!!!
Helg Ernest: Om han säger att han knappt kostar nånting för hans kunnande räknar jag med att han högst har 50 000 i månaden, alltså samma som Jinman. Vad gäller Styf och Koskinen tillsammans så sitetr de nog på 150 000...Koskinen lär vara välbetald, Styf skrev på långtidskontrakt...
matsby: Tuffa matcher är det helt klart att det komma bli...Men vi ska nog ta dom ändå..Vi har ju som sagt ett par st riktigt viktiga matcher framför oss nu....Bland annat matchen ikväll borta mot Linköping i vilket jag tror på en vinst...Ska jag tippa så säger jag 2-4 och det är utan att överdriva...Men man kan ju bara hoppas att dom tar sig i kragen nu och skärper till sig rejält.....
pasi: Håller med dig, och jag tror inte att man väntar fram till den 31/1 med att smälla av den, med tanke på att "gapet" som var neråt börjar minska kraftigt, och vi har en hel del tuffa matcher framför oss.
Johan J: Hirsch ska ju vara förvånandsvärt billig med tanke på kunnande, tror inte heller att värvningen av Hirsch kommer att stå i vägen för backförvärv. Är det inte sista januari det är deadline för värvning, tror att UD eller Kapanen har fler spelare att tipsa om. Kapanens tips om Manderwille var ju som sagt inte dålig, något måste vara på G, det bara känns så. Snart kommer bomben, jag är helt övertygad.
Johan J: Tänk om det är så jävla ynkligt då att det fattas ynka 100 000 Kr för att få hit backar av världsklass, då har vi en reservmålvakt som förmodligen tjänar mer än Både Styf och Koskinen tillsammans
För NHL måste ju ha lite backar över också, kunde Hirsh vara ledig så finns det säkert några backar också.
Helg Ernest: Nej, vad jag menar är att värvningen av Hirsch troligtvis rymms i budgeten utan att påverka eventuella nyförvärv på backsidan. Jämför förra året då Timrå avlönade Kapanen och Andersson hela säsongen. Nu är vi utan Freddan - Fagerström och Öhrling har inte på långa vägar samma lönekuvert vilket ger utrymme för fler värvningar under säsongen.
Hälge: Jo, om dom går ut med en officiellt uttalande att de skall minst nå samma placering som i fjol, fast hällst bättre. Fast internt kör dom med den, att huvudsaken att vi hänger kvar.
Det är ju att lura oss , pupliken med att locka att vi skall få kanon hockey i vinter, istället får vi ett lag som är som en slagpåse. Är inte det falsk marknadsföring ?
Truppen har ju varit för tunn, ända från start och man har inte gjort nått åt det. Du ser ju vad som händer när någon blir skadad. Hela laget halltar. Vi har ju inte ens 4 kompletta kedjor fortfarande De spelare vi förlorade i fjol har ersatts av div 1 spelare och Junisar. Är ju en Jävligt bra kompensation? Osså nu då panikvervningar av Manderwill och Hirsh för dom ser att det inte håller. Det är så j..a oruttinerat som det kan bli, då dessa extravervningar kostar förmodligen mer att ta hit, än hyffsade spelare från start
Johan J: Så här är det . "Snubben" har x kronor att spendera i sin budget för att köpa spelare och avlöna dom. Tror nog att han skulle häller lagt pengarna på Backar då det är låg kvalite i år. Vi är tunna på backsidan, gemfört med i fjol. Hirsh lär ju inte vara gratis och han har säkert med x antal fria hemresor också. Iställe kanske det inte finns pengar att spendera på backar, där det behövs.
Ang, Freddan skulle det bara varit en posetiv inverkan, någon som står och käftarm, peppar spelarna och tar en dust med dommaren ibland.
Helg Ernest: Fredrik Andersson hade börjat träna och förberett sig på en comeback. Enligt vad jag erfar så hade Freddan återsetts i Timråtröjan om inte Hirsch dykt upp. Värvningen av Hirsch torde inte äventyrat en eventuell förstärkning i övriga lagdelar.
Hälge: Kollade lite snabbt på Eurohockey.net och Kalle har nästan uteslutande gjort mer mål i Finland än i Timrå, kanske beror på att i Finland saknar man taktik och bara kör på =)
Johan J: Han gör mest assist även där, däremot är Jäger en jävel på att göra mål =)
Hälge: Dock vidhåller jag det jag sa igår om att våra backar är för dåliga offensivt. Av 7 backar så är väl 5 mer eller mindre defensiva. Jäger/Hansson håller jag som offensiva. Koskinen är nån blandning då han iaf har 15 poäng eller vad det är.
Hälge: Tycker knappast att Timrå bara har 2 ES backar heller som han påstår. Raja är riktigt bra då han fått komma igång och vara som ifjol. Nemecek är grym defensivt, den bästa vi har där, kanske en av de bästa defensiva backarna i ES. Sen var Sanny riktigt bra i början, men har i slutet tagit alltför många onödiga utvisningar för att det ska vara riktigt godkänt. Jäger och Hansson för ojämna, är endast där vi var bättre ifjol.
Helg Ernest: Några reflektioner. Ska Timrå vänta med att skriva kontrakt med en målvakt innan någon backförstärkning dykt upp? Den dagen kan det redan vara för sent.
Nej, stödjer helt Nubben. Långt tillbaka var jag osäker på Nubbens förmåga men värvningar de senaste åren har motsatt den bevekelsegrunden.
Hälge: Verkar ju som "Snubben" också ligger på din linje. Men det betyder ju att dom i år skall princip spela av säsongen bara för att hålla sig kvar. Är det sportsligt mot publiken ?
Jag misstänker ju att spelarbudgeten inte är inskränkt av hallbygget. Om jag inte är helt ute och cycklar så var väl målsättningen i år att slåss om medalj ?
Det sägs ju att dom sommartränat mycket hårdare för i år mot i fjol. Men ruskigt nog på minner orken om när vi fick kvala. Dom orkar spela i 2 per. sedan är det stopp.
Helg Ernest: Min fundering går så här att i ett ev. slutspel, så hade det gått med t.ex Fagerström, men om vi däremot skulle hamna i en kvalserie och lägga det ansvaret på honom OCH åka ur...då är kanske frågan hur han skulle fixa det ?
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.