Jahappja, så sitter man då här helt ensam inför helgen. Nedsupen, trött, rådeppad, you name it. Kvalserien närmar sig med stormsteg och därav så blir det några rådeppiga rader i tråden Evangeline.
Tänkte starta upp denna vackra tråd igen, det var ett tag sedan dikterna i den här gb:n haglade som puckar från skyn.
Jag lägger in en dikt som heter "Intet Är Som Väntanstider" skriven av Erik Axel Karlfeldt ur Fridolins visor och andra dikter. Dock har jag tagit mig friheten att ändra om en del.
Intet är som väntanstider, vårflodsveckor, kvalserietider,
Intet är som längtanstider, väntansår, kvalseriestider.
Kort och koncist, inga krusiduller här inte. Klå det här den som kan.
westerlind: Dags att damma en hederlig Hs-tråd igen. Nu väcker vi liv i "Evangeline". Nostagi gott folk, nostagi.
Ochg lagom till återuppståndelsen kommer här en omskriven dikt i ny tappning tillägnad Niklas "Gunno" Nordgren för att om än möjligt förmå honom att lämna de schweiziska alperna bakom sig och vända hem.
"GUNNO"
Våran Gunno han är bra Våran Gunno han är kung Våran Gunno rår ju ingen på Våran Gunno skjuter skarpt och i måååål Vi har väntat länge nu, på att frälsaren få hem Bara timmar till nedsläpp kvar, tjugo i fem Äntligen är papprena klar Niklas Nordgren har kommit tillbaks Lite klokare, lite visare, lite bättre skrinnar han snart in på isen Till ett öronbedövande jubel och klackens förtjusning Skall han ännu en gång bevisa sin storhet och knäcka expertisen Pulsarna stiger, stämningen hög, kokpunkten nära Våran Gunno han är bra Våran Gunno han är kung Våran Gunno rår ju ingen på Våran Gunno skjuter skarpt och i måååål Burskydd bakom ena målet, sedan solo hela vägen fram Hänga trissan högt, rätt upp i krysset En rapp handledare strax innanför offensiva blå Får publiken och klacken i extas på Västra Stå En sovjetisk variant ger kritikerna ståpäls Upp över öronen förälskade i detta hockeylag Är det konstigt man faller pladask Gunno en förstaklassens estradör Utsålt var kväll, lapp på luckan När Gunno trixar och poängen fixar
ståpäls: Det vet jag... Tänkte att det var orsaken att han inte öppet visar vem han är här på HS... Det kan lätt innebära komplikatoner... skulle jag tänka mig...
Per HApps: Ja där har vi en till klassisk människa som inte skriver längre... Men iom att alla visste vem Nyllet var irl kan det vara lite känsligt att skriva under det nicket...
250kg kärlek: HH och Kvasthilda var två sköna ljuveler. Men betyget från min sida sjönk lite när dessa på något vis glömde bort/eller missade att betala in överskottet från supportermatchen till Lekterapin på Sundsvalls sjukhus.
Angående HH så träffade jag den roliga mannen personligen när jag gjorde ett jobb för ca ett halvår sen - i Timrå! Han var vid god kondition (knegade i en hälsostudio), men tycktes inte ha några ambitioner att återvända till HS. Han kände sig lite mobbad här...
Tycho m fl:
Trevligt att läsa några uppskattande ord. Men signaturen DJ Hemp är inte död. Den kommer att fortsätta sväva över HS:s eländiga liv som en spännande parfym i från Frankrike...
En del av HH:s alster går inte att glömma. Kommer ihåg en tråd som Knylan startade om rånarluvor. Nånting om att delar av AIK:s supportrar hade rånarluvor på matcherna. Smokey gav sin syn på saker och ting varpå HH kontrade:
" Smokey: Rånarluva? skoterluva?????? Satan vinnarkonsepptet ikväll har funderat ett tag,, solklart rökgasmask, släng in två Okelbor vid nedsläpp med lagom mycket choke (engelskt utal) lagomt tills vackterna kört ut en tar väl ca 5 min innan de hittar isen så har man rökfyllt hallen så pass att vi hunnat göra fyra fem mål, och Dommarn har förvirrat bort sig någonstan till avenyn, så då är inte han ivägen och förstör en bra match,,,hmm skulle se ganska kul ut med en zebra på skridskor på avenyn;)))"
Smokey: Ja intressant är den utveckling som varit på GB:n under senaste åren. En uppsjö av gamla trotjänare som mer eller mindre helt försvunnit ur gemenskapen.
HH: Visst var han en uppstickare, politiskt okorrekt i alla lägen och den med oputsade mushe jag sett. Men han var rolig att vara med och livat upp stämningen här på GB:n i både positiv och negativ bemärkelse. Sen kommer jag aldrig att glömma första supportermatchen då han visade fina kvalitéer mellan stolparna trots han inte kunde stå på skridskorna.
dr Dängroth: Är fortfarande kvar på hockeysnack men vi får allt mer sällan höra dr D's visdomsord. Var den tillsammans med Smokey och El maco som man helst ville se inlägg från i början av min vistelse på HS. Alltid lika genomtänkt och välformulerat.
Mike66: Denna underbara närmast schitsofrent ångestfyllda människa. Hockeykunnig var han och underfundiga inlägg var hans motto. Är fortfarande kvar med ett liite längre alias, dock inte alls på samma nivå som tidigare.
DJ Hemp: Neggotipsens mästare! Fick möjligheten att träffa han i samband med en supporterfest. Riktigt trevig människa. Syns också kvar här på GB:n under ett annat mer elakt alias. Dock med samma neggotips som resultat.
Earnie THE eagle: Genomtänkta inlägg blandat med rena hysteri-infallen var Earnies grej. Hockeykunnig helt klart och med lite tur får vi se hans skriftliga kunskaper i en lokaltidning i vår närhet. Kanske får vi se hans underfundiga tankegångar i framtiden här på HS.
Papa maco: Minns inte så mycket hur han skrev och vad han skrev, men kommer ihåg att jag uppskattade det han skrev. Det är en positiv känsla kring papa maco helt enkelt.
Hoppas att inte den utvecklingen fortsätter för då kanske jag inte heller orkar följa med i diskussionerna på GB:n... Även om jag vet att ingen skulle sakna mig... ;)
El Maco: Snyggt inlägg! Även om den avslutande dikten kanske visar små spår av att den amerikanska vuggokulturen inte alltid är så enkel att freda sig från när man befinner sig mitt i pudelns kärna;)
Det värsta med extremism är när den går över styr... När en förbannelse blir ett mantra så kan mysko saker hända. Tallibaner som kapar flygplan och dundrar rakt in i höghus, arga religionstolkare som sätter på sig ryggsäckar fullproppade med sprängdeg och med ett galet flin utlöser dessa bland skräckslagna passagerare i tunnelbanan...
Nu tror jag det är ljusår kvar innan TIK-extremister som "RåckingRolfe" och "Holy Hernest" mfl flippar ur i någon mysko egen tolkning av vår rödvita religion... Men visst ser vi sprickor i trosläran...
Visst anar vi fraktioner där "lallande fånar" söker vägledning och trygghet i slutspelsdrömmar... Vi ser fallanger som mer hårdfört kräver slutspel och direkta resultat... Vi ser plågade korsriddare som slokörat återvänder i mörka supporterbussar efter jobbiga nederlag i hålor som Mora och Leksand... Vi ser tempelherrar som desperat jagar nya guldkalvar som undersåtarna kan dansa runt... Desperata HS-legender drar ur datasladdar snabbare och i större antal än vad stormen Gudrun fällde stolta tallar under sina härjningar i Småland... Vi känner doften av Dantes inferno... Vi känner en oro och ångest som får Edward Munchs "skriket" och det stora vemodet att framstå som nyöppnad sockerdricka...
Fan! Vad vi lider... Vi behöver en frälsare. Ge oss frid! Vi kräver bara slutspel och en plats bland topplagen i elitserien. Skriv det i platsannonsen. Ska det vara så svårt? Dessutom är det enklare att få tag på ett Jehovas vittne än en TIK-tröja i Arboga.
El Maco: Ja, va faan ! Du får ju säkert ingen snö här, så varför inte vara på ett ännu behagligare ställe ( c : Fast du missar Julgranen och skinka, för att inte tala om Kalle. Fast en Pinoculada på stranden kan ju alldrig bli fel.
Fast jag hörde att tomten skulle inte så långt söderut i år.
Jajiii... här på nätet tillbringar man blott alltför mycket tid att leka med små och stora barn. Vansinnigt dramatiskt med dessa cybersuicida tendenser bland kända och okända skribenter. Ernie Eagle sköt sig en kula för pannan, förhoppningsvis övervägt och inte i ett ögonblicks ingivelse. Andra mindre kända hockeysnacklik plumsar lite mindre när de slår i vattnet under alnöbron. Några är det ingen som saknar eftersom vi knappt visste att de fanns till att börja med.
Trots allt har jag en känsla av att några vattenlik återuppstår och trampar omkring här och lämnar blöta tångrester efter sig innan säsongen är slut.
- Den stora frågan, vad blir Sjöstedts nya signatur? Tage Tall? - Färre undrar kanske vad signaturen Bobo Viking väljer som startade självmordstråden. Synd på ett så piffigt användarnamn. Kan det bli Johnny Rocker istället? - Wesse blir Wesse2. - Kronblom blir Åsanisse. - Andra självmördare är redan tillbaka.
Vad ska man då glädja sig åt? En sak är att DJ Hell blivit DJ Hemp igen. Där var det inte ett självmord utan ett dödsstraff som tydligen återkallats och återfört kvalseriekvartingsupportandets ledande hockesnackare till sinnevärlden. Kan vara nödvändigt ett år som detta.
För att återgå till självmördandet måste jag säga att jag har väldigt liten förståelse för behovet att dra ur sladden på den egna användaren. Vad har man vunnit med det? Om man tröttnat på att hockeysnacka för gott så är det förstås rätt och riktigt. Om man tröttnat på att läsa hockeysnack just nu när det går tungt för laget är det en annan sak i min bok. Och just läsa kan man ju göra i alla fall, det är skriva man inte kan göra. Jag vet inte jag...
I väntan på Tage Talls återuppståndelse skulle jag vilja att vi tar varandra i händerna här och skriver en dikt ihop.
Motgångar grinar i midvinterns natt Moramålvakten höll nollan Timrå har halkat till nionde plats Domarn har knappt någon koll han Styf gjorde mål och fick bäras av plan Hallin har ju knapp synts i hallen Koskinen gjorde visst illa sig sist Sanny fick pucken på.... suspensoaren Hockeysnacksborna de spottar och svär På nätet slåss vit emot röd - Det här kommer räcka till slutspel trots allt! - Mif blir Elitseriedöd! Hur ska det sluta, det undrar vi alla Säsongen blir sämre än tänkt Men inte tar TIK-livet slut med det här Om än hockeytempen är sänkt Lugna nu ner er små nätkverulanter Njut av en hockeyfri vecka Tomten är rödvit och snygg som förut
ernie eagle: För övrigt så fick jag en kosmisk orgasm under fredagskvällen och ljuset föll som ett gyllene sken över Sundsvall. Thomas DiLeva befruktade våra liv, han spred kärlekens budskap och hans smittsamma leende fick torget att för ett ögonblick sväva av hänförelse! Och saga kan bli verklighet och verkligheten kan bli saga! Och hur väcker man kärleken? Jo genom att våga fråga och öppna sina sinnen och lyssna till sitt hjärta och framför allt äta frukten och spotta ut kärnorna som fortplantar sig och bidrar till vegetationerna, växtligheterna, grödorna och livet i all dess oändlighet.
Tack Thomas DiLeva för det kosmiska ljuset och den kosmiska orgasmen du gav mig, du fick mig att öppna ögonen och våga hoppas, våga tro på - en morgondag!
actionleif: Kan bekräfta efterlysning, jag var bra rund under fötterna i torsdagskväll, det gick vilt till, men vem fan kan sitta still när Martinez, Ständut Blakk och Lars Winnerbäck släpper loss! Utan att namnge någon kan jag säga att det fanns en hel drös med rödvita inslag i folkvimlet, både spelare och fans!
General_Moisio: Alldeles riktigt. Jag glömde berätta att jag gärna ser en av Lundells låtar som Sveriges nationalsång. Självklart är det så att Lundell lär dra, fler än någon annan.
250kg kärlek: Jag (tror) att väldigt många kommer att lyssna på landsfadern i morgon alltså Ulf Lundell. Annars tycker jag att årets Gatufest inte verkar speciellt bra. skulle vilja sett Winnerbäck och Hammerfall men de kommer en annan gång.:D
ploppen: Jag har skummat igenom lite rescensioner från gatufesten hittilsdags och konstateras kan: Darin är och förblir (antagligen) jättesöt, men någon publikmagnet blir han aldrig. Di Levas glansdagar är förbi. Hans storhetstid har för längesedan passerat "bäst före". Nu väntar hela Sundsvall, ja nästan hela Sverige på Uggla.
Det finns inte någon som kan som Uggla (förutom en massa långhåriga hårdrockare då som vänder upp och ner på staden).
"Nu har morsan laddat bössan". Bara det är världsklass. Nästan bättre än Iron Maiden, på Ullevi.
TIKbiff: hoppas för din del att det är uggla ;) .. men gå gärna in på daltonstältet också! för att se ständut blakk .. vilket drag .. eller varför inte after beach med smalare än tord!! :)
actionleif: man lär väl springa på den lilla filuren under kvällen när man skall offra 330 spänn,,fy f-n vad dyrt igentligen men det är ju artist man verkligen vill se ikväll så låt gå.
willysson: Ska det vara på hära viset va? Kan du svara på det? Kan du säkerställa komsumenternas säkerhet med ditt utlåtande! Skall du stå och profilera Taiwanesiskt skit framför a real swedish quality product!
Jo undrar juat ja va KO skulle tycka om detta! Jag tycker du är oetisk och omoralisk och brukar mot all sedlighet som finns. Du skall agera neutralt. Nu har du tagit mutor igen din djävla skojare. Danskt lågprisöl och tysk smuggelsprit!
willysson: Ursäkta mig? Vart står mitt namn då? Att inte ens vara bubblare på listan är ju tamejfan en skandal! Jag knäcker ju Ambroo verbalt - grislätt!!!!!
Nu får du allt förklara dig Slayer Willy, detta är faktiskt fullständigt oacceptabelt och ej godtagbart!
Jag har fått oväntat besök Men figuren är skygg Vill inte visa sig i offentlighetens ljus utan locktoner och generösa gåvor i sus Jag har sagt till honom flera gånger om att skärpa till sig, rätta kragen upp och nyktra till Men han vill inte lyssna på de visdomsorden Han vill leka rommen av sig men till allmän beskådan kan han inte ses förrän alkoholen börjat verka De bor en pajas inom mig Nätterna på drift är många Äventyren likaså Sen dröjer det som regel minst en vecka, fjorton dar innan han vågar synliggöra sig igen Jag får mata honom från min garderob För ut genom dörren det tänker han inte gå Det bor en pajas inom mig Det verkar så enkelt, så lätt att från vardagen ta sin flykt lämna över allt det bekymmersamma till mig Frustration, problem och besvär Mitt i skiten, där står jag Inga råd, inget stöd Tycks jag få Bara när det vankas fest poppar han upp som en svamp ur jorden Det bor en pajas inom mig Räkningarna, disken, tvätten Och den sju jävla baksmällan Får jag ta Jag tittar in i en spegel Och ser en trasig själ Men vad bryr han sig om det Det ligger honom inte i fatet han solar sig bara i glansen För det bor en pajas inom mig Det tycks vara svårt Att få honom förstå Allvaret och konsekvenserna av livets spel Somliga har det bra Men jag börjar bli van Samma visa om och om igen Finns inget mer jag kan göra Det bor en pajas inom mig
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.
Tänkte starta upp denna vackra tråd igen, det var ett tag sedan dikterna i den här gb:n haglade som puckar från skyn.
Jag lägger in en dikt som heter "Intet Är Som Väntanstider" skriven av Erik Axel Karlfeldt ur Fridolins visor och andra dikter. Dock har jag tagit mig friheten att ändra om en del.
Intet är som väntanstider,
vårflodsveckor, kvalserietider,
Intet är som längtanstider,
väntansår, kvalseriestider.
Kort och koncist, inga krusiduller här inte. Klå det här den som kan.