1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Evangeline

« · 167523 · » Till forumet

Sv: Evangeline
Nike89: Att TIK-are inte åker häcken av sig på bortaresor när man nästan toppar elitserien bevisar väl bara att TIK inte har speciellt många medgångsupportrar...

Tomten är röd&vit!
Kommentera

El Maco:Wow!Rik supporterklubb ni verkar ha=)Det är kanske 3-4 bortamatcher som Sundsvallfans inte har arrangerat detta år.Har ni ens arrangerat så många?Säljer ni lotter på torget också?
Kommentera

El Maco:Dhalberg skrev det men det ligger något i det.Är väl många som köper tex utegran nu(kul att släcka) och så.Det är ju faktist sådana tider då man kanske typ tar med sig barnen på stan och så.
Kommentera

Nike89: Håller med dig jag, o store konung av liknelser, det är verkligen skriande publikkris i Timrå. Supporterklubben avstod antagligen från att arrangera buss till Kempis eftersom de visste att det bland hockeyallmogen inte finns stålar till både Ö-viksresa, Luleåresa på lördag och papperstrumpet på julskyltningssöndagen.
Kommentera

Kid cox:Kiruna är helt galet felt...Vi kanske har ganska lätt derbygrupp iofs med vedhuggarna Vallentuna och Ö-vik men du kan ju inte påstå att Skellefteå har en sådan svår eller.Kiruna Boden och Piteå.Sen är det ju så jävla löjligt av ST att ta en bild under pausen för att göra det mer verkligt var det precis när spelarna kom ut.Det är ju som att gå dit på en Måndag under en träning och skriva tomma läktare.Var väl inte direkt trångt på er supporterresa till övik sist heller va, nä visst ja de var inte ens en resa dit.
Kommentera

Nike89: I alla fall när det är julskyltning
Kommentera

Jag:Okej era priser är väl också helt okej men Sundsvall har faktist en av dom bästa priserna i allsvenskan i alla fall.Abrahamsson sa det till smygtiktidningen även kallad Sundsvall tidning.Jag förstår varför ni har så mycket publik men åker ni ner i allsvenskan så vips är det bara två lag och en vaktmästare där eller så.
Kommentera

Nike89: Tänk att ha gjort mest mål efter tio omgångar med den mycket starka derbygruppen Sundsvall spelar i.
Det är nästan så man ryer när man tänker på vilka lirare det finns i Kiruna Vallentuna och Övik.
Imponerande sa Bull!
Kommentera

nike89: För 10 kr mer får jag se elitseriehockey. Rena rama rånet att ta 30 spänn för ungdomar, när jag var yngre och Timrå spelade i Allsvenskan fick jag gå in gratis med club 716. Sen har jag max betalat 20 kr i Allsvenskan. Och nu 40 kr i Elitserien.

Jag förstår varför folk inte går på Sundsvalls matcher, de prioriterar. Topplag i ES eller mellanlag i AS? För ungefär samma priser. Lägg på en tia eller två.
Kommentera

Belthor:Dom spelar jäkligt offensivt men dom är tyvärr lite dålig på att sätta chanserna...Efter tio omgångar eller vad det var hade Sundsvall gjort mest mål i hela Sverige...De ni!
Kommentera

Dream Team: Synd att du inte gav svaret till den som ställde frågan, nu får priset gå till välgörande ändamål.........

Det var på skyltsöndagen du såg den va, bakom den täta massan av Sundsvallsupportrar? :)
Kommentera

Nike89: Sundsvall spelar rolig offensiv hockey? 1-0 mot Boden verkar verkligen ha varit rolig hockey...och det var väl knappast första matchen som det blev få mål.
Kommentera

El Maco: Ja, jag kan omöjligt se varför Sundsvall ska ha en så värst kräsen hockeypublik. I ärlighetens namn var det väl ett bra tag sen föreningen hade några större framgångar som skulle kunna göra att folk är bortskämda??
Kommentera

Nike89:I eran matchanons står det så här :

100% show
100% hockey
200% nöje
Ett tips är att öka på varje kategori med 2-300%,men med vissa reservationer tex.gäller ej skyltsöndagar.
Kommentera

El Maco: Jag såg nån liknande tomte i trapets hos optikern i korsningen Storgatan-Esplanaden i helgen. Har han kanske bytt skyltfönster...
Kommentera

dr Dängroth: Ironiskt nog så missade man Allsvenskan det året med en poäng, bakom Sundsvall...;-)

Ja, jag tycker fortfarande att t.ex MoDo borde ha mycket mer folk på matcherna.
Sundsvall har ett snitt hemma på 776...

N:a allsvenskan är sämre än S:a. I norr ligger snittet för hälften av lagen under 1000, i söder är bara två lag under 1000 i snitt. Skellefteå är i särklass med nästan 3.500 i snitt, vilket är mycket bra för ett lag med allsvenskt motstånd.
Kommentera

Nike89: Men visst är det väl så?? Publiksiffran är väl ett rätt bra mått på hur attraktiv hockey laget spelar.
Kommentera

Nike89: Dessutom skull jag aldrig komma på tanken att radera en dikt i den här tråden. Skriv en vet jag, med eller utan personangräpp.
Kommentera

Nike89: Jag tror inte att tomten tar illa vid sig.
Kommentera

El Maco:Skulle jag skriva något sådant i Timrås gästbok skulle du inte bara radera det,du skulle portat mig från det här stället.Eller kanske Timrås moderator inte håller så bra klass inte bara lite personangräpp har man ju sett.Happ undrar hur länge detta får vara kvar...
Kommentera

El Maco: Tomten lever kvar i ett annat skyltfönster, vilket?????

Ja i vilken affär hänger El Macos trevliga barndomstomte?
Kommentera

Nike89: Så vad är egentligen problemet?

a) Julskyltning

b) Sundsvall Tidnings placering av matchannonsen

c) Föreningen står sig faktiskt inte i konkurrensen om en mer kräsen idrottspublik
Kommentera

Nu är "Brädgårdens klagan" än en gång raderad från Bobbarnas klotterplank. Låt det så förbli alla fans.
Kommentera

Dream Team: I Bergnäsetmatchen låg väl inte Timrå så nära superallsvenskan som S-vall gör nu...
En del svenska topplag har pinsamma siffror helt enkelt....
Kommentera

Bragd-Birger: När jag var ett barn så fanns det en väldigt trevlig tomte som hängde i en trapets i skyltfönstret hos Burmans kläder på storgatan. Gå på julskyltning, blåsa i papperstrumpet och titta på tomten. Nu är Burmans borta sen länge och därmed tomten antar jag. Annars kan jag tänka mig att trapetstomten snor ett par tusen åskådare från bröderna Romö.
Kommentera

Dream Team:Inte är det alltid så.Sundsvall Hockey förtjänar mer publik än 423 åskådare.Dom spelar offensiv och rolig hockey och har bra priser.
Kommentera

Så dålig var väl ändå inte publiksiffran..host..host..den var bland annat bättre än vad topplaget Bajen hade i derbyt mot Huddinge.. Men är det skyltsöndag så är det.
Kommentera

El Maco:Ähh nu lägger jag ner den här dyngan.
badger:Kanske inte Zetterström då...

Förresten var det inte programsbladets fel att ni förlorade mot HV 71 borta?Nån som är mer dålig förlorare finns inte.
Kommentera

badger: Säg såhär: Minns Timrå-Bergnäset säsongen 1987/88 - 69 betalande.

Men sanningen är väl rätt enkel, man får den publik man förtjänar....
Kommentera

Tycker faktiskt Nikes inlägg var riktigt festligt. Gillar honom bättre när han är bitter och aggressiv än när han leker Marjasin med Swehockeys onlinefakta.

Följer Sundsvalls kamp mot SA med stort intresse. Har i o f s inte riktigt fattat varför dom vill dit över huvud taget. Jag menar, hur många poäng har dom tagit av övriga SA-aspiranter egentligen. Två? Jaja, har man visioner så har man.
Festligt också med alla svängningar. Först har man några matcher mot lag på den övre halvan, åker på däng och befinner sig ljusår från toppen. Sen matchar man mot Vallentuna, Kiruna, Piteå och vinner med uddamålet. Vips är man med i striden igen, ända tills man ånyo möter nåt lag från den övre halvan. Så där håller det på.

Stilpoäng för förklaringen till den dåliga publiksiffran igår. Skyltsöndag!
Kommentera

Nike89: "Pissjuniorer"....se där kom det iaf. Du har svårt att bestämma dej.

Vi var fler supportrar till Ö-vik än vad ni är på hemmamatch, det går att ta sej till matcher utan supporterresa också.
Kommentera

...och någon har förbarmat sig över Sönnsvallarna och lagt in mitt enkla skaldestycke igen. Man tackar, man tackar. Fem minuter kvar? Annars tror jag alla 422 har läst den där nu så det behövs nog inte göras igen.
Kommentera

Är det någon som minns Ivan Boring? Så här tror jag att en av hans dikter löd. Rätta mig om jag har fel.

Gommen och tandköttet trätte
om vem som viktigast var

Tandköttet sa
Din dumma snut
Utan mig ser man alldeles äcklig ut

Gommen svarte
Du är en dum en
Utan mig faller hjärnan ner i munnen
Kommentera

Nike89: Sundsvall Hockey är en ständig källa till glädje. Jag flinar bara jag tänker på föreningen.

Någon bild i ST har jag inte sett, finns det en länk?
Kommentera

...och den berömda dikten fick leva drygt 1,5 timme på Bobcats hemsida innan censuren slog till. Nåväl, det kan vara svårt att acceptera den bistra verkligheten så då är det lättare att skylla på ST eller skyltsöndag eller månens faser eller ngt annat ovidkommande...
Kommentera

El Maco:Du ska vara jävla glad att Sundsvall Hockey finns för vem skulle ta hand om era pissjuniorer Erik Tägström Mats Hansson och Niklas Zetterström?Vem skulle tagit hand om Niklas Norgren när inget annat lag ville ha han?Löjligt att ST fotar klacken i periodpausen precis när spelarna har kommit ut.Då är ju dom flesta ute och rör på bena. Var väl inte direkt trångt på er supporterresa till övik sist heller va, nä visst ja de var inte ens en resa dit.
Kommentera

Dock måste man bli imponerad över att Sundsvall Fans enligt uppgift har mer medlemmar än det var folk på senaste matchen. Tänk om SK hade 5.000 medlemmar...

Å andra sidan kanske det säger mer om Sundsvalls usla publiksiffror än att Timråsupportrarna skulle vara medgångssupportrar (Borde vi inte t.ex skylla det dåliga resandet på ST..?)...
Kommentera

El Maco: sista raden kan vi köra "När vi 422 bojkottar ST"...
Kommentera

Som jag förövrigt hoppas går till Superallsvenskan, dels för att våra spelare där skall få ordentligt mostånd även i vår. Samt om det stämmer som sägs att de går mot KK i annat fall. I sådana fall tappar vi vårt lokala "växthus" för junisarna till nästa år!
Kommentera

El Maco: Utmärkt text, varför inte posta den hos Katterna?
Kommentera

Tiden står stilla. Jag har ägnat en del av min betalda arbetstid till att läsa om mighty bobcats och dess supporters anklagelser mot världen. Det är ST:s fel att ingen kollar på laget... Jag bara måste repisera min lilla vers som två månader senare känns kusligt relevant. Ett par mindre ändringar och en extra vers på hockeymeter.

Följande lilla komposition har jag döpt till "Brädgårdsgnäll i september"

Jo visst saknar vi allt Wiklund
Men Dyrén var väl sådär
och Sjöberg är tillbaka
även Sune bossar här

Vallentuna har fått smaka
Ö-vik dom fick riktigt pisk
Modo tog vi ju i cupen
Jimmy Lindström är helt frisk

Därför känns det väldigt tråkigt
Att knappt någon bryr sig om
Vad som händer här i Gärde
Det är ju nästan som

Om folk ändå inte fattat
Att vi är ett skitbra lag
Medan Gnaget är på dekis
Och vår derbypool är svag

Med vår fina Sundsvallsanda
Ska vi flera segra få
Kanske nå Superallsvenskan
Vi får möta Mora då

Så varför skiter folk i Sundsvall?
Kan nån svara på det nu!
Vi var ju faktiskt före Timrå
Nittonhundraåttiosju

Varför garvar ni sponsorer
När Abramsson vill ha flis
Vi kanske skickar ut ett brev snart
Med kommunalt hot på nåt vis

Visst, bara femhundra personer
Kom för att vårt Sundsvall se
Men varför ska vi sluta drömma?
Snart är det tjugohundratre!!

Nej vi vet nog vems all skuld är
Och vår hämd ni snart ska se
Snart det gråts i tidningshuset
När vi bojkottar ST
Kommentera

Lästips i pausen: Kolla in grinandet i Bobbarnas bok. Vilka känslor poesin kan väcka.

Den ende som har lite talang är Jonas. Jag tar mig friheten att citera delar av hans inlägg den 01-10 -02, 11:42:27

"Jag sökte mig ut till en "doftande" ort
Med avsikt att följa eliten
Men, usch vad det stank och luktade lort
Jag vände och lämnade skiten!"

Att han är lite förvirrad och inte behärskar versmåttet Hockeymeter må vara förlåtet.
Kommentera

Redax 2: Vi måste ha en skaldeafton och lyckliggöra Octagons sångbok någon kväll framöver. Står du för Whisky och knäpper på lutan så kan jag köpa bullar på Torildsplan och deklamera.

Nu loggar jag ut. Ha så skojigt i Globen alla glada.

Och fyll på i diktboken.
Kommentera

El Maco: Snarare två minuter... Nicke (som f.ö för ovanlighetens skull ej gått ut med att "vi kanske möts i kvalserien" denna säsong. Klokt...) skulle nog göra processen kort med den.
Kommentera

Redax 2: Be my guest, cut and paste. Och hälsa alla glada.

Prognosen - raderad inom två timmar?
Kommentera

El Maco: Lysande! Varför inte skriva den även i kattornas bok..? Tänk vad Conny och Luppa skulle bli glada, de små glada gamängerna...
Kommentera

HH: Jag är mer inne på en mer stram versform. Hockeymeter kallade grekerna det i antiken.

Om vi inleder aftonen med att gå ner en division i seriepyramiden.

Följande lilla komposition har jag döpt till "Brädgårdsgnäll i september"

Jo visst saknar vi allt Wiklund
Men Dyrén var väl sådär
och Sjöberg är tillbaka
även Sune bossar här

Vallentuna har fått smaka
Ö-vik dom fick riktigt pisk
Modo tog vi ju i cupen
Jimmie Lindström är helt frisk

Därför känns det väldigt tråkigt
Att knappt någon bryr sig om
Vad som händer här i Gärde
Det är ju nästan som

Om folk ändå inte fattat
Att vi är ett skitbra lag
Medan Gnaget är på dekis
Och vår derbypool är svag

Med vår fina Sundsvallsanda
Ska vi flera segra få
Kanske nå Superallsvenskan
Vi får möta Mörrum då

Så varför skiter folk i Sundsvall?
Kan nån svara på det nu!
Vi var ju faktiskt före Timrå
Nittonhundraåttiosju

Varför garvar ni sponsorer
När Abramsson vill ha flis
Vi kanske skickar ut ett brev snart
Med kommunalt hot på nåt vis

Visst, bara femhundra personer
Kom för att vårt Sundsvall se
Men varför ska vi sluta drömma?
Snart är det tjugohundratre!!
Kommentera

El Maco: Vet inte varför jag kom och tänka på att kanske ändra lite i framförandet i ramsorna, och ha lite mer i poesi form=)))

Typ: Blås, blååås dommarn blås blås ut den j-veln
blås, blås ut packet dommarn blås,,

eller: Midvinternattens hall är tyst och kall, små nätta skär höras,
vem där vem där,i hallens dunkel höras KAPANEN KAPANEN,
Kommentera

ernie eagle: Berätta om den gången du upptäckte den fantastiska låten "Evangeline".

Bästa låten just nu måste ändå vara "Gå ut och var glad"......din djävel...
Eller vad säger du El Maco?
Kommentera

Dags för poeternas kvällspass kanske?
Kommentera

« · 167523 · »