1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590409 inlägg · 6216 ämnen

fagemo

119170 · » Till forumet

Sv: fagemo
vaddå, 98% av alla människor som finns verkar ju ha ett horibelt pengabegär.. högre lön verkar ju isåfall vara en rätt vettig orsak att byta klubb..
Kommentera

mike66:
Ja speciellt när Timråspelarna åkte in, Strimmorna i mitten med facklor och discokulan snurrade åt andra hållet jämfört med lagets snurr...typ!
Jag tror att det skrämde skiten ur motståndarna, här kommer speedkulorna, Timrå IK. (björnhuvven, hallå!)
Jag lägger garanterat pengar på discokulans återkomst, är det nån som hänger på? Hundra spänn på femtio pers, femhundra på tio, jag är med!
Kommentera

Och vad jag ville ha sagt med det inlägget vet jag inte riktigt men det kanske kan dryga ut en och annans informationsregister, eller nått...
Kommentera

mike66: Själva anordningen som den satt i står utanför Lill-Strimma-hallen nu om jag inte sett helt fel.
Kommentera

Börje:
Ja jag skojade väl lite när jag skrev att Sundsvalls Dragonerna skulle ha stulit porrbollen som satt i ladan förr.

Vet att den gamla bollen fortfarande finns kvar, det enda som fattas är belysningen. Men som jag har fattat det hela så kostade belysningen dyra pengar att införskaffa. Runt 5000 kr har jag för mig att någon skrev för ett tag sedan här på gb´n.

Men håll med om att det är något speciellt med dessa discokulor.
Kommentera

mike66: Porrboll i isladan - en lysande idé!
Kommentera

Eva68: Tufft att kalla Fagemo för "kärringen";-)
Kommentera

Selina: Jag vet exakt vad det är för glädjedans du pratar om...Den kan vi dansa på jobbet...:)

Sen alla spekulationer hit och dit om Fagemo...Det var nog "kärringen" som bestämde flytten...Och det vet väl alla hur det är...;)
Kommentera

Redax 2: Jaja att jag skulle bli dissad här på HS av mina egna för att jag ÄNTLIGEN öppnade mitt hjärta och sa som det var var väl ingen nyhet. Det kunde ju en 5-åring räkna ut med röven i balleros.

Sviker aldrig mitt TIK! Men jag skäms inte ett dugg över mina böjelse eller tro.

Jag vill fastslå för er "puckade" skribenter som nu av någon händelse INTE känner mig att jag buar ut Lule lika mycket som vilket annat lag som helst som gästar "ladan" för match mot kära TIK.

Det är orubbligt!

Nu kommer jag göra en låååång historia kort: Året var -93 och spelades visst nån sorts SM-final på TV (SVT) långt innan Canal+ och Com Hem begick hemfridsbrott och trängde sig in i var mans stuga för att stanna?

Jag slog på TV (var totalt okunnig vid denna tidpunkt). Kunde ingenting om lagen utan läste vilka lag som spelade. Äckel päckel Brynäs (skulle det visa sig i efterhand) och Lule.

Efter att ha gnuggat geniknölarna och lagt pannan i djupa veck beslutade jag mig för att Lule M-Å-S-T-E ligga längst norrut (betänk att jag var 10år) och eftersom jag är norrlänning (Nu ligger ju Gävle geografiskt också i Norrland har jag fått erfara, något jag inte visste då) så måste det ju bli Lule.

Det var på den tiden TIK inte ens var i närheten av ES utan harvade på mot CRIF och Husum och i väntan på bättre tider ödslade jag min kärlek på just det...Lule

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT
Kommentera

Smokey: Intressant teori. Dock noterade jag namnet i samband med att jag var på "Swedish Army Tattoo" och då kan det inte ha varit så lugnt för honom...
Kommentera

Förlåt att jag tappade så många bokstäver... Men det var en tuff kväll i går. Köp aktier i Pripps!
Kommentera

65 Selander: De var ju det jag menade... Kanske Prins Bertil valt Globen istället för någon skräning kyrkogård för den sista vilan?
Mike 66 påstår i alla fall att Prisen har en loge i Globenkryptan.

Jag lär bli överbjuden till Brynäsjävelgrannen i morgon. Blir en fin uppvärmning inför tidagen, då delar av TIK-Bergslagen på något vis ska ta sig till Istadion i Timrå. Själv tippar jag 2-2 i full tid...
Kommentera

Smokey: Frågan är ju om det finns ngn tystare hall än Globen, om dom nu har kastat ut gaphalsen med headsetet.

Livet börjar i morgon 1900, direktsänds på Canal+
5-3 till Brynäs avgörande mål i tom kasse 19:42 i 3:e utav Anger.
Kommentera

Redax 2: Har suttit och expressplöjt genom några dagars inlägg på HS. Märkligt mycket basket, fagemo och annat meningslöst.

Dina funderingar om att Prins Bertil har en loge i Globen är väl inte konstigare än att miljonärer hyr kryptor på ödsliga kyrkogårdar när de kilar vidare... Vill man vila i lugn och ro så måste väl hockeygloben vara helt perfekt.
Kommentera

mike66: Du kan själv gå fram till Anders på vilken resa som helst, förövrigt är jag nog den som häcklar flest motståndare och domare...
Kommentera

mike66:

Som vanligt har du Mike lagt ner mycket möda och besvär, hjärta och smärta i ditt inlägg !!!, det är kul att läsa en stor författares kluriga och välgjorda texter.

Jag håller självklart till 100% med om att Discokulan MÅSTE tillbaka till hjärtat av Medelpad, Timrå ishall !!!, det är lika självklart som att vi går på hockey på tisdag och äter pannkakor på torsdag.

Och som avslutning vill jag säga:
Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Selina: Jag tycker inte att det Hlinka gjorde är särskilt hemskt heller, jag bara tog upp det eftersom vissa TIK-supportrar tycker att det Linus gjorde är Hemskt Mycket Hemskt. Inte heller tycker jag att det är särskilt hemskt att Suursoo gjorde klart med Malmö under slutspelet och offentliggjorde det så fort LHF åkt ur detsamma. Förvånad?

Nej, jag är definitivt inte ett dugg orolig för LHF:s del. LHF har ett bättre lag än på många år så det finns ingen anledning till oro. Däremot tycker jag att Modo borde vara oroliga på gränsen till att skita ner sig med tanke på det sopiga lag de har fått ihop.
Kommentera

Lulekickan:Bör inte nästan alla lag vara lite oroliga...säsongen har ju inte ens startat.Och bara för att ett lag har tagit sej till slutspel ett visst antal år i rad behöver ju inte det betyda att denna säsongen ska sluta på samma sätt.

Sen att du inte tycker att det Fagemo har gjort är lika illa som det Hlinka gjorde sätter myror i skallen på mej.Vad skulle den stora skillnaden ligga i?Att Hlinka själv erbjöd sina tjänster då eller?
Och det går ju inte att jämföra slutspel med KS...för ett missat kval kan i värsta fall riskera en hel förenings framtid.

Men om nu du och andra Lulesupportrar tycker att vi är hårda mot lilla Linus så...hmm...kan det ju kanske vara en bra idé att inte hålla på att tjata om honom här inne.Ni vet ju vad vi tycker vid det här laget...
Kommentera

mike66: Ja, i Sundsvall är det en massa konstiga människor på basketmatcherna, det kan jag hålla med om. Själv hade jag Robinson-Linda framför mig senast jag var på basket i Sundsvall, vilket lär ha varit under säsongen 00/01 eftersom jag flyttade därifrån i mars -01.

Jag gillar sporten, däremot kan jag ibland vara lite grinig mot Plannja av andra skäl. Bl.a. stör det mig extremt mycket att de skall spela alla sina hemmamatcher plus de däringa Europacupmatcherna, eller vaddetnuär, i Delfinen (eller Coop Arena som vi tydligen skall kalla den numera) kommande säsong, även om de inte drar mer folk än att de skulle rymmas i Pontushallen under grundserien. Det betyder att det ska läggas parkettgolv i Delfinen varenda vecka, vilket medför att A-hallen är ospelbar och A-laget får träna i B-hallen, vilket i sin tur minskar de tillgängliga istiderna för ungdomarna. Tur att den konstfrusna banan - med tak och väggar som vi har tänkt tjata oss till hos kommunen inom kort - i Sunderbyn byggs, när den nu blir klar, så att inte ungdomshockeyn i alltför hög utsträckning blir lidande av Plannjas storhetsvansinne. Basketen är förvisso stor i Luleå, men den kommer aldrig i närheten av hockeyn.

Jag är glad att det bara finns pissiga sparkbollslag i Luleå. Ett till elitidrottslag skulle stan förmodligen ha svårt att svälja när det gäller potentiella sponsorer.
Kommentera

Lulekickan:
Sådärja. Kunde ge mig den på att detta var det svar jag skulle få;) Var faktiskt på nått så tråkigt som en korgbollsmatch redan i vintras. Första och sista. Fy fasen vilken själadödande idrott.

Min grabb hade lovat genom att skriva på ett kontrakt i skolan att han inte skulle börja att knarka. Därför fick dom ett antal friplåtar av en del långa farbröder som besökte skolorna i vintras.

Kommer in i sporthallen, konstiga människor som går på korgboll förresten. Sitter en liten klack på den ena läktaren där det sitter en liten kille och skriker glåpord till motståndarlaget. Han var även utrustad med en bongas och det kan jag förstå.

Var ju som att besöka Burkina Fasos mörkaste djungler! Introt däremot imponerade stort på mig. Porrbollen lyste dock upp tillvaron betänkligt och det var ett av de bästa med att kika på korgboll. Mest en massa spelavbrott och en massa Engelsktalande folk. Inget roligt för mormor som inte kan Engelska.

Som sagt om vi bara kunde få hem porrbollen hit till Timrå isstadion igen så skulle allt vara fulländat även där;) Jag kanske gör en räd en mörk natt och stjäl tillbaka våran fina porrboll!
Kommentera

El Maco: Äh, vi får väl bilda SSK08... :D

Nu har Selånger fått hörna
Se nu till att få nått för´na
Aava, Aava, Aava
Kommentera

El Maco: Nattinatti och lycka till då, behöver du hjälp med juridiken så får du väl posta dina frågor.
Kommentera

Redax 2: I vinter tycker jag att vi letar reda på SSK någon match och kollar lite division 1-bandy. Någon klack att stå i lär vi knappast hitta...
Kommentera

mike66: Fotboll är skit. Inte ens under pistolhot skulle jag uthärda en hel match.

Näru, ta och pallra dig iväg och kolla en match mellan Dragons och Plannja och du kommer aldrig mer att sukta efter sparkboll. Om det finns något som heter fysisk basket så är det just matcherna mellan Dragons och Plannja.
Kommentera

Lulekickan: So be it... Godnatt. I morgon ska jag plugga juridik hela dagen till råga på allt.
Kommentera

El Maco: Förutom Brynäs när jag var ung och dum har jag inga skelett i garderoben. Vad gäller SM-finaler har man väl haft sina favoriter (bl.a AIK när de mötte Löven...) men aldrig sviktat i tron. I fotboll har jag däremot stått i HIF- och MFF-klacken samma säsong...
Kommentera

El Maco: Jaja, jag tror inte vi kommer längre än så här i Fagemodiskussionen. Jag tror vi vet var vi båda står och ingen av oss lär väl ändra sig. Därmot förtjänar det att påpekas att jag inte alls klandrat MR för att han stack till Toronto, tvärtom sa jag när han stack att han hör hemma i NHL. Däremot har jag en hel del synpunkter på hans agerande när det gäller hans ovilja fullgöra sina kontraktsförpliktelser, samt att jag tycker att det var rätt onödigt av honom att gå ut i tidningarna och säga att han stannar i LHF för att mindre än ett dygn senare skriva på för Toronto - något som han inte själv meddelade LHF utan LHF fick reda på det genom tidningarna. Sedan kan man ju dessutom tycka att han gick över gränsen för hur girig man får vara när han tog med sig utrustningen som Greppa köpt in för säsongen 01/02 när han stack...

Till sist kan jag påpeka att Fagemo inte alls har någon fantasilön i Luleå. Han hade bättre erbjudanden än det han fick av LHF - om man enbart ser till det rent ekonomiska - som han nobbade.
Kommentera

Redax 2: Jag är svag för Mörrum och Tyringe jag. Inga favvogäng för Ängelholmare enligt Skåne-TIK:aren Cartman.

Jag kan inte säga att jag varit särskilt svag för något annat av de nuvarande elitserielagen. Brukar ibland bestämma mig för ett lag i SM-finalen. Höll på Timrås farmarlag Björklöven när de tog guld till exempel. SSK:s guld mot DIF gladde mig också. Modo med Freddan i målet i finalserien mot Mif.

I år var det ju aldrig spännande.
Kommentera

Lulekickan: Korgboll är en kärringsport;) Hockey & fotboll ä dä som gäll.

ernie eagle:
Är rökat bra?
Kommentera

ernie eagle: Näha Du! Skall jag välja något annat så blir det nog "Zoegas, Sydsvenskan, Rööögle o HIF" (...och då HIF uttalat med diftonger och inget j-kla Södertugg...)... Betänk att jag blev så upprörd över fusionen (Nåja, en av flera anledningar...) att jag flydde till Skåne i ett antal år...
Kommentera

ernie eagle: Damnit, du verkar ju vettigare än majoriteten av lulingar till och med. De flesta som är hockeyintresserade brukar annars hata Plannja medan jag tycker att basket är rätt kul, fast det kan ju å andra sidan bero på att jag själv har spelat basket sedan jag var 9 år.

Du glömde Strömwall i din uppräkning. I mina ögon är han mer LHF än någon annan spelare och förmodligen skulle han hålla i ES än idag. Kolla statistiken från Klagenfurt, killen är otrolig. Som ett fint årgångsvin, han blir bara bättre med åren. Dessutom är han tamefan mer vältränad än 20-åringarna.
Kommentera

Lulekickan: Vad-han-nu-heter har fru och barn men det lär inte vara argument för att byta klubb och dessutom flytta i rakt motsatt riktning från far- och morföräldrar. Treårskontrakt är knappast något unikt för Luleå heller.

När det gäller LHF:s påstådda goda rykte bland svenska spelare så ger jag dig rätt. Det har ju alltid gått en strid ström av etablerade elitseriespelar till Luleå. Merparten av landets nu aktiva spelare drömmer om att någon gång i livet få bo och verka i Luleå och spela Taavolas gladhockey.

Ser ingen skillnad i Fjuttemos och Hlinkas beteenden. Ointressant om Nobbe eller Fnaskemo ringde först, säsongen pågick när det gjordes upp.

Tycker att du borde ha stor förståelse för Timråreaktionen faktiskt, särskilt som du gärna slänger stora stenar på vissa som lämnat ditt LHF. Var skadeglad för att han gick att köpa över, det förstår jag, men kom inte och tala om vad vi ska tycka om en puckad västgöte som gått och sålt sig för en större slant mitt under säsongens gång.
Kommentera

Redax 2: Men kära lilla vän då! Bättre att hålla på Norrland än på fjollträsk!

Säg så här: "rykande hett svart kaffe, NSD, Lule Hockey o Plannja Basket" - det är grejer det!

Jag säger bara Lars Hurtig, Robert Skoogh och Mika Nieminen!!!

Lulekickan: Man tackar, man tackar...*bockar å det ödmjukaste*

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT!!!!
Kommentera

Redax 2: Jaja, vi får väl se. Själv blir jag förvånad om LHF hamnar längre ner i tabellen än på en 6:eplats med det lag vi har i år. Någonstans mellan 4-6:eplats hamnar vi, var så säker. Fagemo lär ju dessutom, till alla TIK-supportrars stora förtret, ha god chans att vinna poängligan om han fortsätter i samma takt som under försäsongen.
Kommentera

mike66: Alldeles korrekt "Luddepudde", du har klart för dig, det hör jag det!

Men ALLA är lika viktiga!

Jag är också lotteriansvarig...*stolt*

Så töm ungarnas spargrisar lagom till PREMIÄREN och köp såna däringa färggranna papperslappar med resultat på...

Vem vet just Du (kanske) blir 250kr RIKARE innan kvällen är till ända osså har ju Hallin (Grovjobbarn) och Matthiasson (Målkungen) skjutit skitlaget från Övik i sank - så det så!

TIK- Hhhmmmm Domsjö skitpapper 5-2!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT!
Kommentera

ernie eagle: Du får gärna vara bög eller sado-masochist eller fotfetischist eller t.o.m nekrofil om Du vill men att hålla på Lule... Nä, där går gränsen...
Kommentera

ernie eagle: Men kära j-klar! En till... Kan man begära utträde ur SK. Får väl söka politisk asyl hos Gone och gänget... :)

Kan man få garantier från TIFO-gruppen om att ingen är smyg-Lule supporter? Om inte vill jag nog ha tillbaka min donation genast... :D
Kommentera

ernie eagle: Ja jag vet ju inte vad han har gjort eller vad han har sagt om sin tid i Timrå, däremot är det väl inte särskilt många spelare som verkligen tackar för sin tid i klubben när de beslutar sig för att gå vidare, det är väl främst de som spelat i samma klubb större delen av sin karriär och de som hedras med någon slags avtackningsceremoni i större format.

Jag vet inte om LHF spelar särskilt grisigt jämfört med andra ES-lag. Har som för mig att till och med kärringarna i Modo med fröken Wernblom i spetsen var bättre på sånt i fjol. Värst lär Korvkiosken (Leksand för de som inte kan forumska) vara. De har varit orsak till en stor del av hockeyinvalidförklaringarna de senaste åren, inte minst har LHF drabbats hårt. Det är en viss skillnad mellan att spela fysiskt (som LHF) och fult (som Korvkiosken).

Att LHF är tvåa för dig tyder ju i vart fall på något slags omdöme. Själv har jag Timrå som 2:a; något jag la mig till med under den tid jag bodde i Sundsvall. Jag har faktiskt en TIK-tröja, fast den har jag inte köpt själv utan fick den av några kollegor när de hade ordnat en avskedsfest för mig.

Fagemo råkkar!
/Vi-hjärta-Fagemo-klubben
Kommentera

prosten:
Men då får man väl ta och hålla ögona påna da. Men att hon skulle falla för en skoterraggare från Norrbotten det ter sig vida långsökt;)

Ernie Eagle:
Du är bara suppleant va?
Kommentera

Redax 2: Vem vet jag (kanske) är smygbög också... he he
Kommentera

El Maco: Du har nog helt rätt! Vi kör enligt Omerta. Killen har aldig funnits och existerat i en Timrå-tröja. Hans namn skall likt Voldemorts aldrig uttalas högt. Fram med Tipp-exet! ctrl+alt+delete!
Kommentera

Redax 2: Är det så allvarligt? Jag missbrukar ju inte min ställning! Senast jag var synlig med t-shirten med björngapet på var nog år sedan och mig veterligen så har jag inga känslor för klubben i norr när dom möter Timrå!

Har du kontrollerat vad kassörn smyghåller på för lag då? Jo just det...Lule

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT!
Kommentera

mike66: En Brynäsing tas inta för pengarna, bara för sitt goda humör och kramgoda rultiga figur. Basta!
Kommentera

ernie eagle: Hmmm, finns det ngt i SK:s stadgar om misstroendevotum..? För att ta Dig på allvar fortsättningsvis vill vi nog se muggen krossas och tröjan brännas, kanske som pausunderhållning på premiären... :D

Jag trodde jag var pinsam med min Brynäströja som 6-åring men detta tar priset...
Kommentera

prosten: Ja men bara så länge det är förhandling så godtar jag det hela;) Men faan tana om hon skriver på för en Brynäsing och tar han för pengarna! Då blir jag förbannad;(
Kommentera

Lulekickan: Han tackade inte ens fansen eller nämnde någonting om att han trivts bra i Timrå eller nåt i den stilen. Han sa bara ajöken fröken och stack en kulen natt. Sånt inger INTE respekt!

Grishockey är synonymt med veganerna från Ume och björnarna från Lule...

Därmed basta!

Till saken hör att mitt andra lag i ES är just Lule...

Grät hysteriskt framför dumburken när Anders Huss (ex-Brynäsaren o ex-TIKaren) avgjorde två förlängningar i SM-slutspelet -95, jag var otröstlig!

Har en kaffemugg hemma med Lule Hockey samt en t-shirt!

MEN laget i mitt hjärta är - TIMRÅ IK!

Har ALLTID vart, kommer ALLTID vara!
Kommentera

mike66: Nu vill inte jag va taskig men......frugan din har faktist setts förhandlandes här trakterna senast härom kvällen...:-)
Kommentera

Lulekickan: Vi talar givetvis kommande säsong..! Fagerkropp kan väl inte gärna delta i t.ex slutspelet 1995/96...

Äh, Du skall få en extrapolering att bita i som straff...

1999-00 4 50 25 8 17 158 : 140 89 1 1 5 1
2000-01 6 50 21 8 21 146 : 147 76 2 2 3 1
2001-02 7 50 15 14 21 140 : 146 69 1 1 9 3
2002-03 9...
Kommentera

dr Dängroth:
Kunde inte hålla mig härifrån;) Nu när vi är inne på detta med att utvecklas. Måste vara svårt att hitta någon att utvecklas med när man har spelat med en sån medioker lirare som Z:a i några säsonger.

Jag tror nog att Frökemo kände (inbillade) sig att skutan skulle totalhaverera iom Zätas bortfälle i Timrå IK. Han lät sig nog luras av alla dessa skadeglada olyckskorpar som dömde ut Timrå så fort alla visste att Zäta skulle flytta härifrån. Bara det att Frökemo redan hade listat ut detta för längesen.

Frökemo visste om detta på ett tidigt stadium och började att planera för denna övergång redan innan es:n var färdigspelad. Därav också hans klumpiga uttalande om att han redan hade börjat förhandla med Lulä under pågående kvalseriesäsong. Han gjorde också en utav sina bättre matcher då Lulä kom på besök till ladan i Januari detta år! Tände han månne till lite extra för att visa upp sig för sin blivande klubb?! Spekulationer!

Frugan min och jag vi håller nog ihop ett tag till får jag hoppas;)
Kommentera

El Maco:

1. För att han ville till ett lag med slutspelstradition och för att LHF erbjöd ett treårskontrakt när de flesta erbjöd tvåårskontrakt, samt för att LHF har ett bra rykte bland spelare. Har man familj är det väl förståeligt om man hellre ser kontrakt för tre år än för två.

2. Nej, vanligtvis inte, men i Fagemofrågan tycker jag inte bara du utan många andra går lite väl hårt åt honom. Killen har ju inte gjort som Hlinka, som mitt under slutspelet själv kontaktade diverse klubbar och erbjöd sina tjänster, eller som killen som i Luleå går under namnet "Han som äter sig mer än mätt".
Kommentera

119170 · »