1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590723 inlägg · 6217 ämnen

Fagermoney...

« · 160909 Till forumet

Sv: Fagermoney...
Spanarn: Jag tycker den här debatten har spårat ur fullständigt. Det är Luleås inte Fagemos fel. Faktum är ju att vi istället ska TACKA LINUS. Han visade bäst inställning under KS. Han hjorde 7st strutar och räddade oss mer eller mindre kvar tillsammans med Kapanen. Det är löjeväckande detta.

Tänk er för. Som jag sa visst finns bitterheten inom mig till viss del. Men det har fått för STORA propotioner. LÄGG NER!!!

Glädjs istället med att vi fick ha i två säsonger. Vi klarar ju oss bra ändå.

Vi har ju Kapanen, Krykov, Koskinen, Koivunen, Rajamäki, Hallin, Matthiasson, Crippe, Robban Carlsson och kung Micke Oh ah Lind m fl. Med hjärta och ödmjukhet inför uppgiften som för stunden hägrar kommer man långt. Låt dom bara hållas.

Vi vet vad kan och spelar vi bara inte huvudlöst så går detta vägen. Ifjol underpresterade vi, det gör vi inte i år!

Det blir inte alltid som man har tänkt sig...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Jag: Den perfekta kompromissen, "Välkommen hem, Fagemoney"
Där har vi Di Leva-Rötägg som omelett med leende och allt.

pettson: "vanliga glåporden",
"Judas" ? "Hockeyhora"?

Ja det var ju jävligt mycket bättre...
Kommentera

Djävligt rolig idé med banderollen... :-)
Tjuvnyp och samtidigt glimten i ögat.
Det får han tåla.

Den som kläckte idén borde jobba på reklambyra.....

Mvh
Kommentera

ernie eagle: Har svårt att förstå agget mot Fagemo. Killen har ju inga förpliktelser mot Timrå. Han är ju från Göteborg och har hockeyn som sitt yrke. Att man då väljer att byta lag för att om möjligt tjäna lite mer pengar och få chansen till större sportslig framgång är inte konstigt. Att han sedan kommit till ett lag som haft det betydligt tyngre än Timrå är en annan sak. Det hade inte många trott vid den tidpunkt han skrev på för Luleå.

Var nöjda med er välförtjänta framgång, har bara sett Timrå en gång i år och var riktigt imponerad. Hoppas det blir en välspelad match ikväll och att rätt lag vinner!
Kommentera

ernie eagle: Jag håller med helt. Det räcker med de vanliga glåporden men att hålla på med banderoller och skit är för mycket. Vid det här laget så har han säkert räknat ut själv att han inte är speciellt omtyckt av timråsupportrar.

Släpp det. Sann supporteranda är att älska sitt lag, inte hata motståndarna.
Kommentera

En Banderoll med "Välkommen hem Fagermoney!" Låter väl ganska kul? Alla vet varför han lämnade Timrå. Dessutom tror jag att han själv tar det på ett ganska komiskt sätt. Om man själv tycker han är en sk. Judas så får det stå för den personen som tycker det.

Men jag klandrar inte Fagemo, han valde det som kändes bäst för honom! Det har varit mkt "Hata" reaktioner sedan dess att han skrev på för Luleå, Det är fel! Varför inte lyckönska honom och gå vidare! I dagens läge behöver vi inte Fagemo, dessutom är det inte säkert att han hade gjort lika många mål som i Luleå!

Han är ju iaf ursprungligen från Göteborg va? Inte Timrå.. Det hade varit en annan sak med Zetterberg tex
Kommentera

Man kan vara "elak" på två sätt. Med eller utan hjärta. Är man det med hjärta får man motståndarna med sig. Är man hjärtlös får man motståndarna mot sig. Det är bara att välja.

En av de största behållningarna i matchen mot LHC var Smokeys(?) kommentarer. Det är med en sådan inställning TIK vinner, kanske inte alla matcher, men väl respekt och kärlek.

Och att vara medias gullgrisar är väl ingen nackdel.
Kommentera

orion: Men varför i all sin dar sjunka ner på en så pass låg nivå. Det har rätt flitigt debatterats här i GB:n på hur otrevliga vissa element är inom motståndarklackarna. Räcker det inte med ett ljudligt burop och dom sedvanliga kommentarerna under match. Han förstår nog själv utan att vi behöver understryka detta att han inte är populär i Timråkretsar. Vi ska ägna all fokusering åt att stötta Timrå och inte bry oss mycket om enskilda individer som inte har bättre förstånd än så här. Mår kille bra i Lule - so what?

Vad f-n vi ligger fyra i serien och nosar topplagen i röven. Vart ligger Lule...hhhmmm få se här nu tia!

Vi klarar oss bra utan Fagemo. Låt pojken få briljera så mycket han vill på annat håå så länge han inte gör det i Timrå och mot Timrå.

Flyg bort min fågel...

Kommentera

ernie eagle:

Lägg av och larva dig. Självklart så behöver inte vi på läktaren bry oss om Fegemoney. Som jag skrev tidigare så kommer våra kära pojkar själva att ta hand om det.

Tycker väl själv att det är en ganska normal sak att vissa supportrar visar sina känslor här på gb:n angående Fegemoney. Spelarna visar ju sina känslor på isen så varför skulle det vara annorlunda som supporter?

Som sagt, det kommer att göra ont att heta Fegemoney, i synnerhet i mötena med Timrå IK ett bra tag framöver.

Angående lönerna som det spekuleras om i samband med Mackan och Fegemoney så tror jag att det finns mer klubbkänsla och hjärta hos Mackan. Tror inte ens att Mackans lön kommer i närheten av Fegemoneys om jag ska vara ärlig.
Kommentera

Det var som fan, en banderolldiskussion har uppkommit utan att jag haft ett finger i det hela.

Grejen nu är att det blir jävligt svårt att skapa en flera meter lång banderoll på några väldigt få timmar eftersom jag är på skolan nu och matchen börjar 19.00. Jag och Dalan var på gång i tisdags med att måla lite olika saker men min overhead kraschade så det rann ut i sanden.

Känns som att det behövs mer folk i TIFO-gruppen alltså, grejen då är att det inte har kommit nått folk som visat intresse, visst vi kanske borde fråga om folk är intresserade men om man är så pass intresserad som man bör va så frågar man själv om man kan hjälpa till. Svårt att få något att gå runt helt på 3-4 pers, men det ska nog kunna gå. Vi kommer nog fråga om hjälp nu framöver då nått ska anordnas.
Kommentera

ernie eagle: Tagga ner : )
Man behöver väl inte hemfalla till mesigt Ragnar Dahlberg-beteende bara för att man är en snäll supporterskara.
Snäll och rötägg!
Kommentera

heart: Ja jo jag tycker det själv. Jag hoppas du förstår att det var med ironi jag skrev det senaste inlägget.

Kommentera

Skarin: Di Leva-klack med banderoller, now we´re talkin´!
Kommentera

ernie eagle: Låter ganska fånigt....banderollen får räcka..
Kommentera

Skarin: Ska vi inte "Moona" på läktarn när vi ändå håller på? Dra ner byxorna och visa arslet och sätta upp ett "Fuck off"-finger i vädret. Vi vill ju sjunka ner på en femårings nivå så¨gärna för mig. Skullev definitivt skapa rubriker. Eller ställa oss med ryggen mot isen och ha en tyst minut när Fagemo äntrar isen?

Kommentera

Men å andra sidan går väl bara en sådan sak som banderoller mot Timråklackens natur. Vi har alltid varit en Di Leva-klack.
Inget ont menat med det.
Kommentera

kermit: Timrå förhandlar när spelare har slutfört säsongen.
Kommentera

ernie eagle: Fagemo fick ett mycket bra bud av Luleå. Timrå hade inte råd att behålla både Fagemo och Matthiasson. Nubben fick välja, och han valde naturligtvis rätt.

En banderoll med texten "Välkommen hem Fagemoney", är inte direkt hård. Utan snarare lite komisk. Men å andra sidan stämmer den helt perfekt.
Kommentera

Bo Bly: Hade en spelare Timrå velat ha gjort samma sak mot sin klubb hade ingen här sagt ett ord om det.
Kommentera

Pengapungen är färdigsydd och dessutom fylld med de 30 silvermynten. Självklart så är initialerna L,F intråcklade på den lena penningskinnpungen. Den kastas nog in i Luläbåset alldeles innan nedsläpp skulle jag tro.

Grabbarna i laget lär själva ge Fegemoney den behandling han förtjänar. Kom ihåg vad stryk han fick senast uppe i HonnuLullä. TIK-pojkarna formligen överöste Fegemoney med sköna pååkningar och visade att man verkligen tyckte om honom......NOT. Samma sak lär ske ikväll om inte än värre, det kommer att göra ont att heta Fegemoney ikväll, sanna mina ord.

Vi käver revansch efter den nesliga suddenförlusten senast, krossa Lulä. Mitt tips får bli 4-1.
Kommentera

Skarin: Fagemoney är utmärkt.Man förhandlar
inte med en ny klubb innan säsongen är slut.
Kommentera

badger: Jo i fallet Fagemo klingar det negativt med en banderoll. För jag tror ju knappast att den som tar med sig en banderoll i kväll varit så hjärtlig och skrivit "VÄLKOMMEN HEM FAGEMO". Istället lär det tyvärr stå något i stil med "JUDAS", "SVIKARE" m.m.

Visst jag är också besviken. Hade hellre sett att Fagemo stannat kvar i TIK. Och jag kan inte än idag begripa vad han såg i Luleå?

I tidningen idag står det att Luleå kom med ett bud. Jag tycker det är dödstraff på att kontakta spelare som är fullt upptagen med sin respektive klubb i en mördande kvalserie. Tycker inte det är Fagemos fel utan Luleås. Så uppträder man bara inte. Men tids nog får dom igen för gammal ost och får bita i det sura äpplet. Respekten är som bortblåst nuförtiden. Jag är oerhört bitter på hur Luleå hanterade denna affär. Tror det skulle vara så populärt om det hela hade varit omvänt att Timrå säkrat kontraktet tidigt och Luleå tvingats kvalspela och vi skulle lägga ut våra krokar i sjöarna i trakterna kring Norrbotten och fiskat efter deras toppspelare. Men Timrå IK tas inte på allvar. Föreningarna runt om i det här landet behandlar oss som skit. Det tycks vara okej att göra som man vill med "lillebror". Trampa på, spotta på, slå på, tracka på osv.

Det är dags att ta i med hårdhandskarna i fortsättningen!

ALLTID RÖTT; ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

badger: Vidhåller att det är roligt med banderoller. Hoppas att TIFO-gruppen är inne på samma linje.
Kommentera

Skarin: Banderoll c : Mera virvlar Skarin.
Kommentera

badger: Banderoll behöver inte betyda något negativt eller att man hatar. Så är det.
Kommentera

Jag tycker att vi ska vara snälla mot Fagis. Dels för att jag tycker han var en av Timrås bästa under sina två säsonger här och dels om inte annat bara därför att han kanske blir arg och drar på sig en utvisning vilket förmodligen uppföljs av Timråslarv och tappad puck i anfallszon med sisådär tre sekunder kvar av powerplay. Fagemo får friläge. Det brukar sluta på ett sätt - 0-1! Så välkommen Fagemo - och ta det lungt...
Kommentera

orion: Har varit supporter under för lång tid för att INTE se det som ett troligt scenario...... ;-)
Kommentera

Spanarn: Det tycker jag också.

Banderollsmaffian: Banderoll a) Vi älskar Er (när matchen är vunnen). Banderoll b) Vi älskar er ändå (om vi mot förmodan skulle förlora en till match).
Kommentera

Swordster: En banderoll är aldrig fel. För lite sånt...
Kommentera

Själv tycker jag att det är bättre att vara en älskad och respekterad klack än att negga motståndarna. Jag trodde att TIKs signum var att älskvärda underdoggs med en slagfärdig replik på lut.

Sportslighet är väl ett annat begrepp som det finns utrymme för i dessa dagar.
Kommentera

Så det är nåt om Fagemo det ska stå på banderollen...
Kommentera

pettsson: Nä men han har nog längre näsa och större kupévärmare...(en seriösare sida av problemet är väl hur TIK hanterar kontraktsskrivningarna, får spelarna besked i tid, Sjöberg är ett exempel jag minns, Fagemo skriver i ST idag om samma sak)
sen är ju "Fagemoney" jävligt kul, trots allt, det finns jävligare saker att möta hemkommande med, vad fick Kreü höra:..
Kommentera

orion: Det är väl inte så konstigt? Han kände att han var en eftertraktad spelare, fick mer pengar av Lule än Timrå och tog det. Att han skulle vara mer pengagirig än övriga elitseriespelare har jag väldigt svårt att tro.
Kommentera

pettsson: Pärninga gjorde att han flyttade till Luleå. Undrar om han har jättelång näsa med tanke på hur tabellen ser ut, hihi!

Seger ikväll och underskattningstorsk på lördag, vad sägs om den teorin?
Kommentera

Swordster: Varför Fagemoney?
Kommentera

Octagon: OK

Men VÄLKOMMEN HEM FAGEMONEY är en text som är helt ok för mig.
Kommentera

Svärdet! Han heter Fagemo...ney
Kommentera

Swordster: Vad ska det stå på banderollen då?
Kommentera

Fagermoney...
Har TIFOgruppen gjprt klart banderollen?
Kommentera

« · 160909