1150x200-xhrrlxov1onokf5.jpeg

Timrå IK

SHL · 595563 inlägg · 6217 ämnen

Fallet Nubben

Sv:Fallet Nubben
Uno Gordon: som sagt början till slutet utan sanny

RocknRolf2: Han är en kompetent hockeyspelare. Med en stark integritet men personligen tycker jag det är skönt om karln lämnar. Så även Nubben. Tro´t eller ej.

Men din "Judas"-stämpel på Nubben gör mig illamående.

RocknRolf2: Lugna ner dig några nivåer nu och tänk efter lite. Du vet ingenting angående Nubben-affären.

Uno Gordon: Sanny har varit en bra kille i mina ögon, sen vad som kan ha hänt som inte jag känner till kan jag ju inte uttala mig om.

Uno Gordon: möjligt. Men jag har bara jävligt svårt att se varför man ska vara tacksam när man blir bedragen. Nubben har gjort mkt bra i Timrå - men jeesus, vad håller han på med? Det är lite som Renberg och Luleå, oavsett om man tror sig vara gud själv så har man ett ansvar mot klubben och fansen

RocknRolf2: Hur fan kan man hylla Sanny?

RocknRolf2: Man kommer aldrig ifrån att Nubben är en av dom som betytt mest för Timrå IKs utveckling till ett etablerat elitserielag.
Jag kommer att vara honom för evigt tacksam för det även om det som händer nu kan kännas som ett svek.

RocknRolf2: Du är ju helt utom tävlan alltså.

Laken: Det är ju synd att Nubben själv inte känner samma tacksamhet och respekt för den klubb som gett honom chansen. Hans agerande är ett hån och ett knivstöt i ryggen. Fyfan!

Jag tycker Pätrs inlägg var riktigt tänkvärt och hävdar att det finns flera andra som haft minst lika stor betydelse i Timrås framgångar som Nubben.

Vad gäller Sanny så hoppas jag på en fortsatt bra karriär för honom. En kille som visat hjärta och inställning, även om han varit särskilt utmärkande spelmässigt senaste säsongerna.

Jag kan i alla fall inte känna något agg emot Nubben.
Snarare en stor tacksamhet för det han gjort för klubben.

Vidare så bör Timrå IK kontakta Ingvar "Putte" Carlsson nu!

friskan: Det är väl brukligt med en insamling när någon ska sluta på jobbet...

Ice Tea:

Någon mer än jag som såg mannen som gick runt i arenan idag och jagade underskrifter, han bar på bl.a en mapp.

Det ryktas i arenan idag om att 3 st sökt tjänsten som sportchef i Timrå IK

Micke Andersson, Tommy Sjödin, + en till (okänt vem )

Vidare så sägs det att Nubben är uppsagd fr o m Måndag 4/2.

mikenomad: Om det nu skulle vara så som du säger, att han fått lätt för att värva pga andras rädsla för skador så tycker jag vi ska vara glada över det som hänt. Då borde vi ju inte bli lika skadedrabbade hädanefter, medans VF får skadehelvetet vi stått ut med 2 år i rad nu.

jonmannen: Såklart vi måste sno någonting av dem, bra idé.

mikenomad: Ja värva Frölundas fystränare! :P

Pätr: Appopå Timrås "kanonvärvningar " de senaste åren är det påfallande många av dessa som varit tungt skadedrabbade. Nubbens storhet har legat i att han varit en fena på att snoka fram guldkornen, de blivande stjärnorna. Denna förmåga har till viss del vägts upp på den negativa sidan med att han varit betydligt mänskligare då det gäller värvningar av s.k. namnkunniga spelare.

Man kan faktiskt undra på vilka premisser vissa av dessa värvats, det känns nästan som löjligt otursförföljt alla dessa skador på våra stjärnor de senaste åren. Vad hade eg. Nubben för konkurrens om dessa spelare, hur eftertraktade var de egentligen? Är det kanske så att deras skadehistoria fick många andra sportchefer att dra öronen åt sig och därmed gjorde Nubbens värvningsarbete ganska lätt, fick honom att framstå som rena demonvärvaren?

Eller har vi helt enkelt bara haft en ruggig otur, fel träningsupplägg eller liknande. Är ovanstående bara spekulationer så här i efterhand med facit i hand?

Uno Gordon: driver ju bara :p

qslig: Har ingen som helst betydelse. Han skall hålla sig så långt borta som bara är möjligt ifrån Timrå IK.

Simmalugnt & Pätr, det var längesedan man såg två vettiga inlägg på rad i den här gästboken. Härligt.

Uno Gordon: haha uno, nu skal vi inte vara sådana.

PS. ni får honom gratis DS

:D

Kevin O Shea: det känns mycket bra att inte Sanny lämnar för någon annan ES-klubb (som rykte säger nu då).

Nu har jag visserligen inte läst alla tidigare inlägg, och därför kanske jag upprepar det någon redan skrivit, men hursomhelst:

Jag tycker på intet sätt illa om Nubben, men däremot anser jag att det råder hybrisstämning kring honom. Aftonbladets melankoliska bloggare Tomas Ros skriver beskriver Nubben som hjärtat i Timrå, och spår att klubben mer eller mindre kommer falla samma utan honom. Jag vill hävda att detta är ett närmast löjeväckande påstående, att det snarare är en anti-timråits drömscenario.

Jag förnekar emellertid inte att Nubben har betytt mycket för klubben, men som tidigare sagt vill jag påstå att hans insatser är lite överskattade. Förvisso har han gjort några riktigt bra värvningar under årens lopp, exempelvis Niklas Nordgren, Sanny Lindström, Anton Strålman, Fredrik Warg och Johan Andersson. Men vi får heller inte glömma att han även värvat spelare som Philippe Derouville, Mika Oksa, Blake Sloan, Jyri Marttinen, Vladimir Machulda och Magnus Nilsson, spelare som inte gjorde någon succé under sin tid i TIK.

Visst har Nubben varit en bra sportchef under sina år i klubben, men knappast gudalik och definitivt inte ovärdelig. Jag tror inte att det kommer innebära katastrof för Timrå ifall han lämnar, utan jag hoppas och tror att det finns någon som kan axla manteln.

Sedan kanske någon tycker att jag glömt bort att Nubben värvat spelare som Riku Hahl, men så är inte fallet. Dock skulle inte jag dirket vilja kalla Hahl för en bra värvning. Med det menar jag inte att han på något sätt är dålig, tvärtom är han en av de bästa spelarna i elitserien. Däremot så var Hahl en stjärna redan när han kom till Timrå, och därutöver var han sannolikt en dyr värvning. En bra värvning i mina ögon är en okänd, relativit billig spelare som likt tidigare nämnda exempel utvecklas till en nyckelspelare.

Man sparkar inte på en som ligger heter det, men sånt gäller inte bland jordens avskrädeshög, svenska journalister. Timrå har av någon anledning i år utsetts till laget det ska spottas och sparkas på. Kanske har vi efter våra förutsättningar varit för bra de senaste åren för att Stockholmspressen ska känna sig bekväm.

Eller är det en slump att det efter en Timråseger blir en 2 raders blänkare om hur fruktansvärt dåliga motståndarna var medan en Timråförlust resulterar i helsideshyllningar av det vinnande laget?

Vi tappar Nubben, inte bra.

Vi tappar KANSKE Sanny, känns som en axelryckning.

Mer vet vi inte just nu. Så det är utifrån detta vi måste agera.

Nu jävlar så gäller det att vända detta till något positivt!
Nu måste näven knytas och musklerna spännas, fram med viljan och "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!", ända in i kaklet, vad fan ni vill!

Nu har jag fått smälta bitterheten och är redo för strid Braveheart-style. Om spelarna kan göra detsamma då ska motståndarna få se på fan hädan efter!

RÖTT OCH VITT. ALLTID.

AndersN: Bagarn må ju vara gjuten som lagkapten nästa år.
Slänger man sej och täcker skott med käken - då jävlar kan man också gå i bräschen för ett lag som pådrivare!

qslig: Den skithögen vill vi inte ha heller! Överhuvudtaget vill vi inte ha någonting skabbigt ifrån eran förening. Vi bygger upp någonting nytt på egen hand.

Uddan: Känns fantastiskt skönt! Personligen skiter jag fullkomligt i den karln. Äntligen!

Uddan: Hahl har jag tänkt på oxå men man kanske vill h en som kan bättre svenska,men han hr ju lång tid på sig att plugga

AndersN: Skriver Hahl på så ligger han nog bland topp 3 på den listan. Sen så även Robban om han förlänger ett år. Styfen kanske om han skriver på...Han har ju varit här bra länge nu!!

Mourinho: Block Mongo

Gnäller inte det minst tycker bara att det inte gör nåt att han lämnar.

Tycker det är bättre att ta hit en annan sportchef.

Många av nyförvärven som har gjorts ligger inte Nubben bakom.

Uddan: Intressantaste om han lämnar är väl vem som blir kapten nästa år.

AndersN: Han ville väl ha för mkt pengar av Timrå. Därför väljer han Schweiz där dom betalar knappt nån skatt.. Om man jämnför med Sverige.

RocknRolf2: ni kan få christer kellgren, bytt bytt, kommer aldrig igen :D

Uddan: Inte jag heller då jag tror han blivit för dyr mot vad han presterar iallafall.

alexx: Spelar ingen roll.. Vill inte ha kvar han ändå!!

jonmannen: Ja ser att de finns bra många med sannys kaliber vi kan få hit som back.. Bättre att Timrå lägger pengarna på Riku Hahl.

qslig: Dåså, då borde även du fatta att det är ganska långt mellan en "vanlig förfrågan" till att en sportchef helt plötsligt går till en konkurrerande klubb. Klart som fan Frölunda presenterade en lösning direkt för Nubben, han lär knappast sitta hemma och titta i taket de kommande månaderna...

Har karln nu nån jävla avgångsvederlag eller dylikt så föreslår jag att supporterklubben samlar ihop till några bra indrivare som fixar tillbaka de stålarna, under vilka åtgärder som helst nödvändiga...

alexx: Man ska aldrig underskatta ett rykte, dock heller aldrig tro på det fullt ut. Men en gnutta sanning finns det alltid. Och detta tror jag faktiskt är sant dessvärre.

Uddan: Ska folk börja ifrågasätta Sannys Timråhjärta nu också? Spelaren går att ersätta men hjärtat är något som måste växa fram. Utan Sanny har vi väl egentligen bara Robban som troligtvis lägger av. tungt besked dock hade gärna sett honom kvar i truppen. Men Hahls kråka är som sagt viktigare

Uddan: aaa såg de, kan oxå vara ett ryckte i de här fallet

250kg kärlek: Jag håller med dig, eftersom det inte spelar någon roll att kontraktet inte får brytas, vem vill ha kvar någon som vill åt ett annat håll? Självklart borde det vara dryga bötesbelopp på brutna kontrakt, frågan är om det skulle hjälpa?

Sanny lämnar TIK nästa säsong...

RocknRolf2: Med dagligen menade jag inte ett exakt likadant ärende som detta utan menade generellt förfågningar till folk som sitter kontrakterade. Men i just detta fall så har nog inte en sportchef dragit under säsong till en konkurrent nej. Sen om det var ett färdigt kontrakt eller inte, det vet jag inte, men det kommer väl fram så småningom.

qslig: Jag undrar varför man överhuvudtaget skriver kontrakt när det i själva verket inte fyller någon funktion. Kontraktsskrivande har mer blivit en pappersprodukt där parternas enda intresse verkar ligga i hur många kryphål man kan få med i kontraktet.
På så sätt är spelare/ledare etc. i princip fri att dra dit de vill.

Det borde vara feta summor att betala, hos båda parter, när man river upp ett kontrakt.

qslig: dagligen? Ge mig ett exempel på när en sportchef under kontrakt dragit till en konkurrent mitt under säsong senast? Förfrågan? Tydligen var det ett färdigt kontrakt som kunde verkställas direkt, det är väl mer än nån jävla "förfrågan" ...?

Jag klandrar både Frölunda och Nubben. Frölunda har jag alltid skitit i och kommer så göra, men med Nubben är värre... Hoppas bara man slipper att undergivna Timråfans ändå kommer hylla Nubben som en stor Timråmänniska, det vore nån slags perverterad form av Stockholmssyndromet...

RocknRolf2: joda, jag förstår nog allt den etiska biten och förstår också varför ni blir upprörda, men jag kan lova att jag inte hade blivit förbannad om det varit tvärtom för jag orkar inte ens lägga energi på sånt man vet existerar dagligen. Sen, fel eller inte?. Jag tycker inte det är hela världen när en spelare/ledare/whatever som sitter med kontrakt för en förfrågan från annan ort. Hade han velat stanna så antar jag att han hade gjort det.

Sen hur mitt nick kommer in i bilden (som förövrigt läses kuslig med lite tankearbete) förstår jag inte riktigt.

bäver: Ja håller också med det Nordström skriver, synd att han bara är en tyckare som alla vi andra och ha noll påverkan på beslutsfattarna

jonmannen: skulle dom göra det så får du gärna kalla det för timråprestation, bjuder gärna på det :D

qslig: Du har uppenbarligen inte fattat den yrkesetiska problematiken i det här och jag är väl egentligen inte så förvånad när ditt nick påminner mkt om begreppet Quisling - som känns väldigt aktuellt i detta sammanhang...

Pengar styr...? Tja, men varför har då världens mest pengastyrda land regler mot just såna här fasoner?

kaofl: bravo Gunnar Nordström bravo!

« · 978786 · »