T T: jävulskt tuff uppgift idag. Men samtidigt en fantastisk utmaning. En riktig värdemätare. Färjestad borta måste vara svåraste matchen.? Blir sjukt intressant att se om vi kan luckra upp deras defensiva kvaliteter. Fortsätter våran stabila defensiv och boxplay har vi goda chanser att vinna den här matchen. Jag ger det 60/40 till Färjestads favör.!
SebastianH: Ska vi äntligen kunna rå på Färjestad och förlänga vår vinstsvit? Vi får se. Vi har bättre förutsättningar nu än vi haft tidigare iaf. Färjestad, Skellefteå och Växjö har vi som bekant haft problem med. Det blir spännande att se ikväll. Färjestad är riktigt bra men förlorade senast mot Rögle. Tänk vilken känsla att ieda med 3 mål i sista och få Färjestadspubliken att gå hem. Det lär inte hända, men vi kan iaf drömma
På tåget till Karlstad, matchstrumpor på, halsduken i väskan. Just nu ångrar jag att jag ej bokade bortastå, tror inte sällskapet hade gillat det dock 😎
9386: mot just FBK så känns det som vi historiskt sett ofta haft svårt mot dem men att de få ggr vi luggat dem på poäng har det väl varit på bortaplan. Jag tippar oavgjort i full tid och sedan är det 50/50 om extra pinnen
Näst , eller kanske svåraste matchen idag , helt i klass med Väck-sjö borta . 70-30 FBK , men å andra sidan är vi i form också . Kämpa Hartmann , skjut mer
Idag är det lite upp till bevis. Ska Timrå leva upp till det nya omnämnandet som guldkandidat så bör vi börja knäppa Växjö, Skellefteå och Växjö på näsan. Frölunda är avstädade och det är bra så, men jag efterlyser en stabil insats och vinst även ikväll mot FBK för att på riktigt börja tro på slutspelsfeber i Timrå.
söder över: TIK031 kämpar på. Vraket till hyrbil jobbar sig. Första stopp Mellerud. Pissepaus, bilen startade dock med startkablar. Pissepaus igen, nånstans i Värmland. Startade inte med startkablar, fick rulla i gång skiten. På g igen…🇸🇪🤪
Dom orden smakar man gärna på.