Ja, vad säger vi? Färjestad är tunga, men är inne i en riktigt svag trend just nu. Fyra raka torskar, fem torskar på de sex senaste där de endast lyckas knipa en uddamålsvinst mot seriens rejäla sänke Brynäs.
Vi har lyckats stävja FBK bra den här säsongen, trots det har vi fortfarande inte lyckats vinna mot dem. Ytterligare ett kryss hade gjort åtminstone mig tillfreds.
Inte för att det är dit vi ska titta, men vinner vi denna samtidigt som Brynäs torskar så är det teoretiskt omöjligt att få kvala. Bara en skön milstolpe även om det såklart inte kommer ske oavsett 😎
Sputnik: Ja bra fråga! Och då har det ju ändå varit rent logiskt klart ett tag med. Otroligt viktig säsong för klubben, men inte minst för mitt blodtryck 🥳
Första gången på typ 5 år (minus coronasäsong kanske) som man slipper gå runt med kronisk ångestsmärta i magen hela våren!
Synct: EA var center för tredjekedjan förra matchen. Du menar alltså att EP ska ta hans plats i tredjekedjan. Jag tvivlar att det kommer att ske (inget är omöjligt ska dock sägas).
Tror det är troligare att någon som Mieho tar den platsen. Annars är även Värmhed (och Sjöholm) center också.
Villervalla: Jag är försiktigt positiv. Ante måste vara vaken och bänka 4:e om det inte fungerar för dom, annars kan det bli det många mål bakåt där. I övrigt en lovande uppställning.
Villervalla: Varför tog vi in Forsmark om han ändå aldrig spelar? Jag säger inte att han ska ha en given plats eller så men varför ens värva honom? Han kom väl till oss för att han inte fick spela i Öret och nu spelar han inte här heller. Eller har jag missat något och han är utlånad till nåt HA-lag?
Tikarn97: Sorry jag trodde han var äldre men inser nu att detta är en J20 värvning som vid behov kan gå in och täcka upp för skador men att han är tänkt för A-laget nästa säsong kanske?
bar mofftak: Fast jag hade nog helst sett att man startat med att byta plats med Alvarez och Värmhed och det enbart för att man troligen får jämnare kedjor. Jag tror det blir tufft för Boyse att eventuellt styra upp 4:e.
SMÅLAND: Nämen då har man ätit semlan och tvättat skägget. Imorse var Malte på barnradion och gav sina bästa tips för att bli bra på hockey. Det kanske blir för mycket att tillämpa alla tips på en gång, men Timrå kan ju nöja sig med att lyssna på Maltes första tips:
vonDöbeln: Fint att Pärra är den vuxna kring det, och menar att de inte ska fokusera på domaren.
En annan, som det oresonliga barn man är kring denna våldtäkt, kommer ha en liten text på gravstenen med ”Claesson dödade mig litegrann redan 2023-01-07”
Rallarn: Är ju nästan en nackdel att få ett PP tidigt i första, spelarna har inte hittat tempot och man hamnar lite på ”minussaldo” hos domarna så att man enkelt får ett BP i röven efter det.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Vi har lyckats stävja FBK bra den här säsongen, trots det har vi fortfarande inte lyckats vinna mot dem. Ytterligare ett kryss hade gjort åtminstone mig tillfreds.