Sputnik: Jag har i stort sett inga förväntningar i denna match än att vi förhoppningsvis undviker nya skador och att det inte rinner iväg och sabbar målskillnaden. Allt annat är en jättebonus!
Ta och fixa ett fint minne från Karlstad ikväll. Mitt starkaste minne hittills från Karlstad är när Källarson drämde in i plexistolpen för en massa år sen, hoppas på bättre ikväll 💪
Bee: Hoppas på en alert domare idag. FBK spelar småfult hela tiden med fasthållningar och screenar bort motståndarna hela tiden. Håller i motspelare ett par sekunder för att sedan släppa taget men fullt tillräckligt för att få motspelaren ur balans. Växjö är också mästare på den typen av hockey. Som sagt hoppas på alerta domare.
Förhoppningar inför kvällen; att vi står upp bra och att vi inte åker på någon skada. Poäng vore en extrem jättebonus. Juel lär få hyfsat svårt att hålla en ytterligare nolla...
Dags för Hartmann att börja steppa upp och göra en bra match. Han ska vara en jobbig jvel att möta och det har han inte visat något av ännu denna säsong.
Costanza: När Modo blev klara för SHL i våras lastade man rubbet på att få en fett grym offensiv. Klasspelare som Walli, Ruohomaa och O'Regan spelar inte gratis! 🫣🫵😁
Rip Kirby: Vill du slåss? Det är Widebro som inte öppnar dörren när Hinken knackar på. Karlin får hjälpa till med kofot så att de kommer åt det smällfulla kassaskåpet.
"Under torsdagen kom Expressen med uppgifter om att Oskarshamn försöker göra sig av med den amerikanske forwarden Logan Hutsko, som inte fått det att funka i SHL-jumbon.
Huruvida han är aktuell för Modos del vill sportchefen inte gå in närmare på.
– Det vet jag inte om han är. Han har nyss blivit släppt från Oskarshamn och är en intressant spelare, men jag kan inte säga något mer än så. Vi har inte så mycket pengar att röra oss med heller, säger han."
{9908}: Det mysigaste av allt vore att vi van en jämn tillställning med uddamålet. Jag tror en sådan vinst styrker lagmoralen mer än om vi mot all förmodan skulle sprattla till och vinna med flertalet mål, pga bristande motivation från FBK.
Att laget känner att man vann en match där båda lagen verkligen gav allt.
Gjorde mig lite sur att vi inte höll ihop mot dem tidigare denna säsong då vi skapade massor och faktiskt var det bättre spelförande laget sett över hela matchen. Men FBK är snuskigt disciplinerade, och det är inte vi just nu.
Men det som gjorde mig mest förbannad var fucking jävla stölden 7/1-2023. Då vi inte bara var bättre, vi ledde och lekte hockey tills Claesson gjorde cirkus av matchen (åt ett håll) och tillät FBK vända och ta extrapoängen. Där och då skulle vi såklart brutit denna trend. Att man aldrig kommer bli kvitt det jävla rättshaveriet alltså.
Men ikväll då? Gissar att vi kommer vara nedtryckta i perioder, och att FBK till skillnad från Rögle kommer ta betalt. Är vi dock effektiva som vi var senast finns chans att vi kan stjäla kanske 1p. Men gäller att Juel (som såklart ska stå) gör en monstermatch.
BlackBay: Ja EP blev hackkyckling förra året och jag var en av dem som tyckte han presterade för dåligt. I år tycker jag däremot han varit en av våra bästa forwards och jag har också lyft honom mycket här på HS.
Hade han fått fortsätta i REM kedjan hade sett ännu bättre ut!
Zäta75: Jaha alla trevliga timråiter ikväll har jag planerat ett grovt rån ett sånt man får frukost, lunch o middag på en högrisk anstalt på statens bekostnad!!! DET KOMMER ATT BLI DE STORA RÅNET I KARLSTAD DÄR SOLEN INTE KOMMER ATT SKINA PÅ ETT TAG 😎 Grabbsen kommer att prestera Röd och vit HOCKEYDYNAMIT 🇺🇿
Zäta75: Jaha alla trevliga timråiter ikväll har jag planerat ett grovt rån ett sånt man får frukost, lunch o middag på en högrisk anstalt på statens bekostnad!!! DET KOMMER ATT BLI DE STORA RÅNET I KARLSTAD DÄR SOLEN INTE KOMMER ATT SKINA PÅ ETT TAG 😎 Grabbsen kommer att prestera Röd och vit HOCKEYDYNAMIT 🇺🇿
Det är verkligen trist att konstatera att årets Timrå IK, under ledning av Olli Jokinen och med spelare som Hållander, Dahlen, Kapanen, Lander, Wedin och flera andra, inte är ett enda spår bättre än förra säsongens upplaga. Att inte ... | Läs mer