1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586823 inlägg · 6217 ämnen

Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30

« · 2607031 · » Till forumet


Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
UbbeNils: Forsmark har Helt klart den på backsidan som imponerat mest. trots sina unga år .
Här gjorde Timrå ett riktigt kap.. annat än vad man kan säga om värvningen av Didrik Strömberg.
Hur många matcher har han spelat? Läste nånstans att det var 61 av 125 grundserienmatcher sen han kom hit .
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Ikväll går Kimmos mobiltelefon varmt.
De sista 2 är till och med free agents!!

SMÅLAND bjuder på dricka till pojkarna!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
eltifoso: Ni har ju några guld innanför bältet och jag tror att ditt recept är vägvinnande.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Sammanfattat:

Otroligt stark match idag. Viss medstuds med timingen på 1-2 och 2-4 särskilt då de *fullständigt* skjuter annars rätt starkt FBK-momentum i sank. Juel släpper 1-1 ganska lätt men gör annars en till stabil insats. Känns som att han är väldigt följsam i kassen vilket ger skyttar lite nät att sikta på - många puckar som viner utanför då de måste ställa om siktet.

Forsmark fortsätter sin uppåtriktande formkurva. Har tagit över från Rindell som vår starkaste offensiva back.

Ruggigt viktigt att Hållander, Lander och EP gör mål - vi har sparkapital vad det gäller poäng från både Hållander och Lander, och självförtroende där gör mycket. Att Lander bara skulle panga in en puck sådär från slottet var det inte tal om för en månad sen.

Och snacka om eldprov för våra ungtuppar på blålinjen. Edfeldt tycker jag fortsatt gör det bra utifrån sina förutsättningar, och ligger ju också bakom 1-2 med en riktigt fin passning rätt på bladet för Hållander som skapar ruggigt mycket yta för våra forwards.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Kerstin_k: Exakt så, det är ingen tävlan i att synas mest, man vill glida under radarn sen står man där med bucklan.
Mest guld räknas inte vad några mediasnubbar skriver
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Kerstin_k: Men precis! Själv kollar jag in Salming på TV3. Överraskande bra👍
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zäta75: Costanza-effekten gav er 3p. Vi är dock usla.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Sputnik: Ja när serieledarna Färjestad förlora måste det svepas förbi när Loob sitter där och en dåre som är programledare. Fy fan för detta sista gången man titta på SKITEN
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Kul för Forsmark att Ante höjer honom till skyarna.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zäta75: Haha men om man stör målvakten i målgården så ska väl det dömas bort ? Förstår inte grejen, det enda felet i situationen är väl isåfall att inte domaren blåser av när det sker ? Sen att det blir retur och mål, so what ? Gå och lägg dig Loob.
Han har ju en Färjestadströja under kavajen och det vet alla !
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Sputnik: sjukt kul att se Juels vinnarskalle när han direkt protesterar, rätt bortdömt eller ej.. hade aldrig videogranskats annars
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
roger_sundsvall: Eller så skiter man i vad dom visar eller inte visar och slipper ödsla energi på det.

Vill dom inte visa Timrå? Fine. Då tittar jag på något annat. Livet går vidare.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Helt sjukt dåligt! Skulle Frölunda eller Leksand spöat Färjestad borta hade det varit 10 minuters reportage. Skit samma vi är Timrå IK!! 🎉
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
lägg ner hockykväll
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Känns faktiskt konstigt att man inte ens nämner att halva Timrås backsida är nyssjunisar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zoogin62: trendbrytarna satte stopp för FBKs 12 raka segrar mot Timrå, 3 raka segern med Juel i kassen, Lander har vaknat men SVTs hockeykväll väljer att prata om OINKs kris och när FBK-Timrå skulle avhandlas så ägnar man tiden åt att prata om att stackars FBK blev rånade på 2-1 målet. Håkan Loob gick såklart i bräschen.
Landers mustasch fick beröm dock
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Hahl Bundy 2.0: "Om FBK fått målet godkänt så vet man aldrig vart den här kvällen tagit vägen."

Verkligen stark spaning och analys av matchen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zoogin62: Så uselt av hockeykväll som vanligt. Visar enbart Fbks bortdömda mål som Loob givetvis säger är ett solklart mål och lite om Lander och hans mål. Hade inte förväntat mig annat heller iofs med Loob mfl i studion.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Jag beklagar det blev 30,25 sek om det bortdömda målet som aldrig skulle blivit bortdömt enligt Loob och sen 30,25 sek om Lander som varit horribelt dålig men nu börjat bli involverad i spelet. Det var det det från SVT.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
The great one: Alla på boendet tackar med stort hjärta 💓❤️ för vinsten ikväll 🥳 barnen blev jätteglada för att få en riktig jul på länge med fina julklappar o damerna önskar en god Jul till alla trevliga timråiter o att dom slipper att bli misshandlade tack vare att deras före detta idioter till män inte kommer åt dom!! Jag tackar Timrå för den eminenta segern som resulterade i deras trevliga jul som kommer 💓💓💓💓❤️🥳
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Sputnik: Hahaha! FBKs bortdömda mål och lite Lander. Ja det får summera Timrås kväll i Karlstad. Det var verkligen den sista gången jag kollade på Floskelkväll.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
The great one: Vinst och 3 poäng!
Definitivt inte tråkigt!💥💯💥❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
SebastianH:

Enklare, rakare snabbare(mindre omständigt) men med kontroll. Inget tråkigt med det. 👌
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Varulven: ödmjukt! Tack!!! Vad var nu? 13 eller 17e gången gillt?

Som Timrå supporter känns det lite extra gött att slå FBK på sin hemma is!

Svårspelat lag med otäckt vass offensiv när det bjuds på misstag!

Det blev en jämn batalj även om TIK medvetet lämnade initiativet till FBK för att prioritera positionering.

Känns fantastiskt efter Timrås väldigt ineffektiva inledning av serien att få konstatera att Lulespel höll och vi tog vara på de chanser som genererades under matchen!

På återseende!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Lodin får ordentligt på pälsen i hockeykväll
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
josha840: Utlovade man inte precis i Sportnytt ett fokus på situation Västra Frölunda/Roger Rönnbär?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
josha840: Det kommer att bli max 20,3 sek o då nämner dom bara att FBK inte var på tårna o fick ett tveksamt mål bortdömt som vände matchen.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Vad har hänt med gameplanen? Spelet upplevs långsammare, enklare, tråkigare och sämre. Men nog fan vinner grabbarna. Hittade Ante ett gammalt VHS-band från någon SM-final med växjö och drog en Ctrl+A, Ctrl+C och slutligen Ctrl+V?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Ska vi tro att Hockeykväll kommer prata 10 minuter om Timrås match ikväll? 8 minuter om hur matchavgörande det bortdömda målet blev.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rip Kirby: Jag har fortsatt att använda text tv genom alla år. Hoppas att det aldrig försvinner!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rip Kirby: Tänkte nog ge mig på lite självskadebeteende och titta på Hockeykväll trots allt. 4 nyanser av brunt angående FBKs "dåliga" insats att vänta nu då.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
kulltorp: Ante är sjukt bra matchcoach numera. Krävdes bara att han tog upp mobilen på bussen till göteborg och loggade in på HS.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Andersson: Trevligt med en seger!
Extremt sannolikt att Ante är lite extra glad.
Visa bilderna! Ta fram TV:n fö FAN!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Grattis till segern idag, såg väldigt synkat ut (tyvärr)😅
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
UbbeNils: Den gamla reliken Text-TV håller fortfarande 👍🫵😅
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Hoppas vi orkar hålla någorlunda jämnhet framöver nu.

www.svt.se/text-tv/358
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zäta75: De blev 3400 på matchen o me de ja skänker blir de13400 till barnen o damerna som jag har träffat nåra ggr som blivit sparkade o blåslagna även barnen slagna me diverse tillhyggen inte har haft en riktig jul på många många år dom har varit fast i ett helvete utan att ta sig därifrån!!!!! Det tillägnar jag Timrå 💪🇺🇿!!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Jag sticker ut hakan o säger att det har lossnat nu . Antes coaching , försvars-målvaktsspelet , vi gör mål hyfsat ofta på chanserna Lander har vaknat från dvalan NU KÖR VI
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Sputnik: Vad jag fick höra ang Erixon när Timrå värvade han var att Skellefteå tacka nej för att han har flera skavanker på kroppen men trodde inte på dessa uppgifter men nu gör jag det. Finns inget att tveka på nu in med en back omg tills uppehåll även lån från hockey allsvenskan gillas i detta helvete på backsidan
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Fy fan vad skönt att Modo gick upp så vi slapp Bernard. Den här backsidan hade inte fixat det.

Tack Timrå. Jag är så jävla stolt
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Pinaceae: Malmö, Modo och Oskarshamn kommande 3 matcher innan uppehållet. Ska vara 9p. Låt Juel fortsätta nu när han är het! Sedan Malmö igen. Kan bli 12p och en 2a plats i bästa fall
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Jag ser en tydlig skillnad från för en vecka en och en halv sedan!

Ante har lyft sin insats.

Hela första linan inklusive den hittills rätt bleka Lander har lyft sig över hela banan!

Dahlén bidrar tydligare i försvarsdelen vilket paradoxalt nog ger mer chanser till kontringar och fint spel!

Hanzl är fortsatt lite blek men Wedin ger formationen all tyngd den behöver.
Kommer Hanzl i form igen blir det livsfarligt!

Backarna är väldigt tunna nu!

Dom gör allt man kan förvänta sig och en del ränta på det med!

Jättekul!

Stoltheten kryper på!

Oroskorparna som kraxar kraxar kring Kimmos ansvar nu och vad finns det ens för medel kvar?

Har m0d0 bestämt sig för att ta matchen med OINK söderut i seriesystemet nu eller kommer dom vakna?
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Bee: "Nu jävlar kommer vi in med vind i seglen mot Modo på lördag."

Ehhm det är på torsdag den 7 december.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Zäta75: Jag ser inte skillnad på pisslag. Tre lätta!
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Rico01: Ante satte Dalle på bänken sista tre. Bra Ante. Forumet levererar.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
SMÅLAND: Det är vi som får tacka för lektionen

Synd du inte var på plats, sänk ett par för mig också och ha det fint
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
vonDöbeln:
"
Nu har man fanimej sett allt
"
Uppladdat:

450x300-bggumya.jpgbggumya.jpg

Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Bee: Malmö på lör
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
Bee: Det är mot Malmö på lördag inte Modo.
Låst ämne

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2023-11-30
eltifoso: Tack för den härliga fighten ikväll rabben...men ikväll släckte vi SOLA i Karlstad tillfälligt!😉😅
Nu bli dä fest hela vägen till matchen i Sydkraft mot Malmö på lörda!!🥳🥳🥳
Halleluja 🙏🙏🙏😇😇😇
Låst ämne

« · 2607031 · »