bgs: Återigen vill jag bara säga att det är lätt att ta parti när man inte vet fakta. Nu låter jag som en viss Huge, men föreningen skulle väl inte göra detta utan anledning? Man lägger i mina ögon ut en övertydlig information, vilket tyder på att det är infekterat, och att man inte ville lämna öppet för frågetecken. Om det är så att JS inte sköter detta bra, så antar jag att Backlund mfl kliver in.
Överhuvudtaget en rörig säsong där också J-20 och J-18 går kräftgång. Hur går J-16?
Post Torines säsong?
Ps. Min erfarenhet säger också att tjejer, framförallt unga, har en förmåga att låta sig ledas av känslor enkom. Det blir ibland obra. Ds.
Labban: Ja, vem anställde Sundberg??? Misstänker att Herr Backlund styr det mesta nu i klubben, precis som han vill ha det. Nä, in med nytt blod i föreningen innan det är för sent.
Får dåliga vibbar av Johan Sundberg. Han måste nog bli lite mer öppen och transparent. Damlagets säsong ändå körd rent sportsligt. Man hade kunnat göra en förändring till nästa säsong och låtit laget få lugn och ro istället för detta.
Dock borde man nog separera tränare och sportchef till nästa säsong. Då kan man förändra gällande den ena eller den andra delen utan att det förstör för mycket för laget och allt runtomkring. Nu är det liksom som om man drar undan mattan helt och hållet precis som skrivs i kommentarerna.
Ska tilläggas att jag inte tycker Georgina verkar vara en bra tränare, hon kändes rätt oseriös av det jag sett. Men som sagt det hade kunnat skötas bättre för det finns många bra tjejer i laget som man nu trampat på.
Georgina och hennes kompisvärvade tränare är riktiga Babcock-typer, som skapat grupperingar och favorisering inom laget på helt förlegade sätt. Har hört att hon placerat sig själv i första-linen ganska nyligen, alltså Georgina själv? Vilket låter helt bisarrt.
thorwald: Banderolläge på torsdag: "Vad händer i vår förening? Vem är JS? Osynlige mannen? Det är dags att börja uppträda som en elitklubb och inte en bonnaklubb"
thorwald: JS är huvudansvarig och visar det sig att man har agerat på ett dåligt sätt bör han få sparken. Men vore bättre om det blir efter säsongen isf.
"värdegrund" finns det något mer uttjatat ord? Något jäkligt fishy med hela denna soppa. Georgina Farman verkade vara en skön tjej, men var nog inte lämpad för jobbet, så långt kan jag väl förstå. Dock inte snyggt skött ifrån föreningen
Dubbeld: Finns INGENTING som talar emot det där laget... på pappret i a f. Eller jo möjligen att vi saknar vår bäste back Lyytinen men ett pisslag som FBK borde vi kunna slå med det lag vi ställer på isen ikväll.
Red Bulls: Shannon är tränare/en av tränarna som jag förstår det medan Georgina är GM. Har hört att det ligger mer i den här grytan med en sparkad materialare som nu fått jobbet som "ansvarig för damverksamheten" på något viss, det är väldigt många uppgifter och sjukt stökigt kring det hela.
Som sagt, detta verkar vara en fruktansvärd soppa och jag kan inte säga vad som har hänt eller vem som har rätt eller fel.
MEN - det här är fruktansvärt dåligt skött av en elitklubb som Timrå IK, pressmeddelandet känns som något en lärare skickat ut efter ett föräldramöte där en elev blivit avstängd eller nåt och det verkar som att damspelarna inte kommer att spela, det är match på lördag och tror att det är 3 veckor kvar av säsongen efter det, vilket innebär att Timrå kommer behöva dra sig ur serien, och spelarna kommer garanterat att uttala sig och gud vet vad det kommer att få för effekter för klubben.
Hank: Nä inte ikväll 🇺🇿 menar du att de e nåra TIMRÅITER där lite då o då??? Vore kul o träffas bor ju en bit bort men tumskruvar på frugan så skjutsar hon 🇺🇿🇺🇿👍🍺 Hör gärna av dig!!
bar mofftak: Känns ju som att J.S borde hänga löst efter allt som har hänt denna säsong. Vad gör han med våran förening? Vill han köra ner oss i fördärvet?
RasmusVS: Det är sjukt att det är just mitt under säsong dessutom. Vad äre för damlaget, 10 matcher kvar av säsongen? Varför inte bara ta det i maj?
Just nu är det sjukt rörigt och det har varit så hela säsongen. Gör man en satsning på damsidan så bör dom satsas på också. Nu är det inte ens halvhjärtat.
Hahl Bundy 2.0: Det finns 4 damspelare kvar i laget nu, då resten lämnade i protest eftersom att besultet ska ha varit grundat på att dessa 4 spelare (som inte fick spela) som kallat till ett möte, och två dagar senare skedde detta.
Direkta resultatet är att Timrå IKs damlag inte kommer att kunna slutföra säsongen och står med fyra spelare att bygga vidare på till nästa säsong med ett väldigt stukat rykte, 20 spelare som lämnar på en dag gör inte en klubb till attraktiv.
Jag tror att det kommer att komma en hel del tidningartiklar med Georginas och damspelarnas versioner. Efter detta tror jag att vi utomstående kan bygga ihop våra egna bilder om vad som skett.
Jag tycker faktiskt föreningen gör bort sig lite här när man går ut såhär hårt, det känns väldigt personligt, när något är så infekterat som det här verkar vara är det bättre att säga så lite som möjligt.
mikenomad: Tyvärr är det ju så. Bra att man agerar för det verkar ha varit en hönsgård. Tjejerna ”blejmar” man ju inte eftersom att dom inte vet hur det ska o bör skötas. Tråkigt. Hoppas att det kommer nåt bra ut det här.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen