Zoogin62: Lär bli grym stämning iaf. Derby är derby vad som helst kan hända. Men visst är Timrå favoriter som vi spelat de 3 senaste matcherna med 13-4 i målskillnad och en glödhet målvakt. Sätter vi mål i pp blir ddt ännu bättre. Många chanser igår utan att lyckas
kulltorp: Ja, behövs inte heller mer än en liten ynklig gnista för att oinsatta svallerkärringar utan belägg ska göra en höna av en fjäder! Men jag vet ju inte ett skit om vad som "kukat" ur. Med andra ord lika mycket som nån annan.
Tycker vi ska fokusera på Hockey istället för en massa spekulationer.
Vilken match våra hjältar gjorde igår! JJ har hittat formen och när han gjort det så är han suverän! Wedda! EP:s mål, var länge sen jag såg nåt liknande. Var en hel del tur med i spelet och kanske lite svagt av Brattström? Men det blev ju mål och det är ju det som räknas. Power play fortsätter att strula, känns lite som att spelarna sänker tempot rejält och även tappar fokus, oroväckande när det är just fokus som måste höjas. Men mosar bara vi m0d0 imorgon så ser det jääävligt bra ut!
Öppetmål: Som sagt, jag tycker det är dags för banderoll. Att den breda supportermassan visar tydligt att vi bryr oss för det här riskerar drabba hela vår klubb på sikt. Bara att hoppas att det här och nu inte stjäl fokus och energi från herrlaget nu när de verkar ha grävt sig upp från sin grop. Men är det som många vittnar om och som det framstår utåt, att det här är ruttet i den högsta ledningen, då ska de inte förvillas att tro att de kan agera hur som helst och att det ska gå obemärkt förbi
Smokey: Ja det är oerhört tragiskt att denna soppa skall komma upp precis när det börjar infinna sig harmoni och ett framgångsrikt spel i truppen. Man hade ju helst suttit och njutit av segerns sötma när man summerat kvällen. Nu fick man istället lägga sig med en bitter eftersmak i munnen.
Det är väl inpräntat i en Timråits DNA helt enkelt. Det är nått lurt när man känner positiva vibbar. Ångest är en Timråits öde!
Smokey: Underbar seger mot serietvåan igår ja. Har inte sett Timrå spela bättre på länge. Iaf vad gäller 1a perioden. Livet är mycket lättare nu efter 3 raka vinster med marginal dessutom. Nu är jag inte längre rädd för kval utan nu blickar vi uppåt!
En tanke, Timrå stängde ju ner för denna säsong. Att man skulle kunna bli medlem, kan det vara så att Backlund, Sundberg känner varandra sedan tidigare typ kliar du min rygg kliar jag din … Och därför stängde man medlemskapet för att det inte skulle gå att kuppa och avsätta styrelsen när allt mer blir konstigare och konstigare jag har en del insyn och hört andra saker också …
Sputnik1: Kanske läge för en ny egen tråd och rubrik för "Damlaget-gate"?
Det här lär kunna växa...
Utan att vitsorda något i sak, tycker jag att Timrå IK:s nuvarande kommunikation (internt, media, sociala media med mera) inte håller en nivå som hör hemma i högsta ligan...
Annars är jag lyrisk över gårdagens trepoängare till TIK-herrarna och nollningen mot fu***** Joakim von Anka-FBK!
RasmusVS: Vilken soppa. Men samtidigt kan jag konstatera att så fort kvinnor jobbar tillsammans så är det alltid kaos i bakgrunden. Ni som har någon nära i familjen som jobbar inom ett kvinnodominerat yrke vet vad jag menar. Det är konstant mobbing och baktalning av kollegor bakom ryggar. Det är helt sjukt hur illa kvinnor behandlar andra kvinnor.
Zambonin: Stämmer detta handlar det förmodligen om arbetsmiljöbrott, kontraktsbrott samt, även om jag inte vet exakt om det faller under detta för arbetsgivare, grovt förtal.
Så då lär vi säkerligen ha ett domslut i svart på vitt om ett tag. Då jag gissar att sparkad sportchef inte kommer låta detta passera? Mycket av det som skrivs om Johan nu börjar också snudda på förtal eftersom det är rätt allvarliga anklagelser som florerar. Så man hoppas ju nästan att det är som du säger, otroligt tragiskt annars. Kanske andra gången på kort tid en klubbchef i Timrå är indragen i något rättsligt.
Andersson: men.. han tog ett avslut… ett uselt meeen ett avslut… Övriga fyra utespelare tycks ha uppfattat det som att pp handlar om hur många gånger man nochalant kan ge bort pucken bakom ryggen eller passa till en stillastående kamrat med två motståndare som rusar mot denne eller tappa tekningar..
Skrämmande dåligt PP.
In med EA en match och försök skapa rakare spel.
EA Hållander Wedin måste ges puck i fart för etablerandet av spelet. Sedan kanske man ska titta på tre varianter i pp och köra hårt på dem i högt tempo för att hitta avslut för det statiska spel man har nu checkas sönder direkt.
Backarna måste med i avsluten med vi kan inte spela pp med 5 spelmotorer det måste finnas avslut med.
Jaja!
3 raka och den här sista är en fjäder i hatten till laget som spelar för varandra igen.
Det ser helt klart trevligare ut nu även om 1 och delvis tredje var de klart bästa.
FBK pumpade hårt i andra och vi hade det svårt där.
Dom startade alla anfall med att byta in pigga ben och våra vackra backar blev fan snudd på våldtagna där!
Eronen och Totte Erixon hade riktigt fina 1 20minutrar men i andra knäcks dom och blir inte så stabila därefter.
Forsmark faller lite med nu på slutet. Ganska stabil på isen men offensiven som startade så bra har blivit mer lik Svenssons… typ neeee.
Erixon tittar upp och spelar snabbt till Pettersson som gör ett sjukt fint mål! Faaaaan att inte Erixon kan jämna ut sina insatser! Det finns hockey i honom alltså!
Dahléns mål var ju bra fint med!
Och Wedins balja var kanske lite turligt att burväktaren ställer sig upp just som avslutet kommer, Wedin tar den till slottet och skjuter! Han förtjänar det.
Hade Mieho lyckats i sitt friläge (det var ett bra avslut mot gubbhörnet) så hade alla formationer levererat igen.
Nu är det bara tre olika formationer som gör mål. Det är ganska otäckt för motståndarna att den bredden finns i Timrå! Det krävs en jävla disciplin från motståndarna att inte släppa till något…
Nu känns det rätt jävla inspirerande igen och jag ska beställa något från shoppen för det förtjänas att synas kring inkomsterna att det här är bra!!!!
empa11: Jag har full insyn i detta. Sundberg är en syltrygg. Det är fullt i lögner från timrå, man har inför laget nekat att en fått sparken och istället påstått att denne sagt upp sig själv, något som inte var sant.
Dom har inte stått för nånting dom gjort. Dom har bara kölhalat, ljugit och begått karaktärsmord.
Zambonin: Sa inte vad som är rätt eller fel, då jag inte har insikt alls. Inte i JS roll och vad han gör och inte gör(bakom stängda dörrar då han inte märks till utåt)
Bara hoppades för hela föreningens skull att Sundberg har kött på benen som sagt, eftersom han väljer att gå en väg som påverkar både vårat anseende som klubb och en redan skör ekonomi. Annars så har det dragits igång en soppa utan dess like. Som kan skada Timrå enormt.
Sputnik1: Jag litar på Sundberg i detta, han har garanterat inte tagit något beslut själv. Sen att vårt damlag suger är en annan femma. Kan dock säga att denna satsning inte blev något vidare, tveksama karaktärer och det blev bara pannkaka av allt. Jag tycker så här istället, börja om hela skiten, satsa lite mer pengar om det ska bli någonting av nått. Så länge vi inte kan satsa och hitta rätt personer inom damlaget så lägger vi det på is. Bara pinsamt att vi ska ha gossip girls ut i media eftersom allt blev skit. Visst det finns säkert ett ansvar hos Sundberg också, men gö om och gö rätt ifrån början, är vi inte redo och ha ett damlag så ska vi inte ha det heller.
Sputnik1: samma föräldrer som drivit detta mot förra sportchefen är den som tar över rollen som sportchef för damerna. Tycker du det ligger rätt i mun?
En som nu är ansvarig i laget i oklar roll är en som sagt att han skulle slå förra sportchefen på käften om hon var en karl.
Den här soppan är störd, Johan måste bort, en satans syltrygg.
Johan tog inte saker på engelska, för då tappade han sin makt påstod han, till ett lag med flera importer och engelsktalande tränare. Snyggt.
Den där idioten ska inte vara i närheten av våran klubb.
kulltorp: Jo, tyvärr, Torines var bra. JS skulle kunna heta Jörgen (minus det nån med samma namn åkte ut för) i mångt och mycket, och han saknas ju av… få? Ingen?
Åter igen efter ett litet break(av olika anledningar) Hade hoppats på att komma tillbaks i lite mer positiva former.
Men om man får lita på Sundberg så hoppas man ju han har fog för det hela. Att dra igång denna soppa med vetskapen att det kan komma att kosta föreningen dyrbara pengar gör han förhoppningsvis inte bara sådär.
"Vad innebär det ekonomiskt om ni drar er ur serien?
– Jag kan inte säga att jag har stenkoll, men det innebär sannolikt ett bötesbelopp. Vi känner inte att vi haft så mycket val, alternativet är betydligt sämre.
– Det är otroligt tråkigt. Jag är ledsen över både beslutet och det faktum att många tjejer mår dåligt på båda sidor i den här konflikten. Det är inget scenario som vi hade önskat, men om vi inte tar ansvar som förening – då är det vi som är ute och cyklar"
Sen skulle detta skötts snyggare helt klart, på sättet man ändå kastar damtränaren under bussen.
Labban: Känslan man får är ju att detta skötts väldigt illa. I nära nog panik, utan alls tänka på eventuella konsekvenser, tas det parti för en i det här fallet liten grupp som ska ha visat sitt missnöje med tränaren/tränarna. På vilka grunder då? Jag vet såklart inte alls hela sanningen, men nog borde man kunnat lugna sig litegrann innan man kastade Georgina under bussen? Som flera redan skrivit så hade man istället för att skapa det kaos som nu råder, kunnat visa ett lugn och undvikit det som nu ser ut att kunna bli en smärre pinsamhet för klubben att hantera.
Av det jag läst om denna historia tycker jag väl ändå det är JS som agerat märkligast. Spelarna som baksnackar sin tränare och går direkt till ledningen, sånt får man hantera bättre och inte bara blint ta deras parti. Är såklart många här som agerat själviskt och dåligt, men JS tar ändå priset som inte har mer is i magen och sköter detta snyggare.
Trist att några spelare och en klubbchef kan sabba för ett helt lag. Trots att Georgina Farman verkar vara en tveksam ledare så var det här inte snyggt skött. Som flera spelare var inne på hade man kunna vänta med detta. Säsongen var redan sportsligt körd. Att det brådskade tar jag som att JS blint tog parti för spelarna som klagade på Georgina.
Nisse på Mon or: det ingår i en chefs jobb att ibland ta jobbiga beslut. Visst kan han sitta löst om styrelsen inte längre har förtroende för honom men är så fallet? Jag har då inte sett något som tyder på det.
Rico01: Man förutsätter att detta är förankrat i styrelsen. Vet inte om Kimmo är ansvarig även för damerna. Men om vår vän J. Sundberg gjort detta på eget bevåg, är det väl inte så smidigt. Då kan han hänga löst.
empa11: jag håller helt med dig och Kulltorp, det var ett jäkla drev utan att jag tror någon sitter på alla fakta. Iofs rätt typiskt i den tidsålder vi befinner oss i. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vi vet inte vad han eller Molinder eller Marklund faktiskt bidrar med. Att då ropa på deras avgång utan underlag ter sig lite fjortisaktigt, minst sagt.
kulltorp: Min magkänsla, utan att jag har någon som helst insikt i situationen, är att samma människor som typ skulle klagat på Sundberg om det är lite för lång kö till baren mot Modo på torsdag, nu fått jättemycket vatten på sin kvarn.
Meeen pressmeddelandet kändes rätt weird så oavsett om själva entledigandet gått rätt till så kan väl detta ifrågasättas. Att skriva 12.000 inlägg på X om det med avgångskrav och egga varandra till att fixa banderoller och kalla honom horunge? Lite väl magstarkt för mig. Problemet blir väl bara att de som skrikit på hans avgång sedan han tillträdde nu blir lite ”pojken som ropade varg”. Chilla, för i helvete. Kan någon nämna en enda jätteoffentlig klubbdirektör i SHL?
vonDöbeln: Ta reda på vad han gör innan du fullständigt sågar han då, tycker jag. Jag håller med om att han inte syns som Torines gjorde. Men vet vi verkligen vad Torines gjorde, förutom att alla sa att han var bra?
Jag tar för givet att det finns de som har koll på vad Johan gör. Och agerar om han inte gör ett bra jobb. Det måste vi förutsätta.
Som jag var inne på förut, att välja att bara lyssna på ett gäng besvikna tjejer är ju bara en del i kakan. De kan vara ganska högljudda och sociala medier gör en lavin av en snöboll.
Rip Kirby: När det gäller damlaget och Sundberg så ska tror jag man ska komma ihåg att damlaget har spelare som är från 14 till 29 år gamla med en snittålder på 18.
Det kan nog ha blivit väldigt fel med elitsatsning och utfrysning där.
vonDöbeln: Och att bevisa denna "närvaro" genom att skjuta från höften i ett fruktansvärt pinsamt försök att "vara den vuxne i rummet", skapar tyvärr ringar på vattnet som kan komma att skada klubben på flera olika sätt. Är jag rädd.
vonDöbeln: Vad baseras all denna kritik mot Johan på? Vad har han gjort som är så fruktansvärt illa? Ngn som har fakta? Det är en jävla massa påhopp utan att ngn har ett enda belägg förutom att han inte syns eller hörs. Vilket är dåliga belägg enligt mig. Han kanske är skitkass, men jag kan inte tyda vad alla går igång på.
Bee: Krupit fram lite mer på Instagram om röran. Det verkar vara 4:a spelare som inte hållit måttet spelmässigt, där några verkar ha varit med i hockeygymnasiet. Georgina Farman har enligt uppgift gett de spelarna som inte platsat "indviduella träningsprogram" som de skulle följa för att ta sig tillbaks till laget.
Georgina skriver i ST att det enligt henne inte ingick i hennes arbetsuppgifter att jobba med hockeygymnasiet.
Tyvärr kan man inte skicka hem en elev med ett individuellt träningsprogram och hävda att man bedriver ett idrottsgymnasium, så om det stämmer förstår jag föreningen.
Hockeygym elever kan man inte skita i även om de inte platsar.
Derby är derby vad som helst kan hända. Men visst är Timrå favoriter som vi spelat de 3 senaste matcherna med 13-4 i målskillnad och en glödhet målvakt. Sätter vi mål i pp blir ddt ännu bättre. Många chanser igår utan att lyckas