Sputnik1: Han skulle definitivt höja skickligheten i laget. Vill se lite offensiv nu tack. 3 skott än så länge. Och där visade Johansson att han saknar spelsinne.
Hahl Bundy 2.0: Men tre skott på mål efter halva matchen, skulle man inte får nöta bänk om man inte tog 6 avslut på mål i Timrå under Jokinen? Är det nåt jävla skämt eller?
Erre92: För att gå tillbaka till Färjestads senaste mål. Det där kan bara bli mål i Karlstad. En spelare hindrar Juel från att resa sig upp och står i målgården, medan en annan crosscheckar Timråbacken in i Juel, också det i målgården. Vilket skämt.
10473: Jo därav har jag väl aldrig riktigt varit en av dom som suttit och snackat om ett guld eller dylikt. Men sen skulle ju nivån öka markant i laget om Oliver Kapanen kommer tillbaks. Även om det inte berör backsidan.
Zäta75: tycker nog att det är lite märkligt hur man vid 3-1 målet kan stå i målgården som Oscar Steen gör och hugger på Juel och trycker in honom i kassen, utan att domarna blåser....hur kan det vara ok?
mikenomad: Skälet att det ser så skit ut är dock att vi har en katastrofalt låg spelarbudget på grund av att folk inte längre vill köpa säsongskort. Detta till stor del på grund av att laget spelat så jäkla tråkigt.
Många har tippat oss väldigt högt tycker jag, vi får nog som vanligt sikta på att klara oss från kval och förhoppningsvis slutspel.
mikenomad: Jag måste vara lite speldum för jag ser verkligen ingen skillnad på ollihockey och vilket lag som helst som spelar på rus och checkar högt? Det enda som utmärker Timrå hittills är väl att vi släpper in enkla mål och går bort oss i markeringsspelet som juniorer.
10473: Stundtals tycker jag att det ser rätt bra ut. Inledningen var så klart en kalldusch, men sedan tycker jag Timrå jobbar sig in i matchen och spelar jämnt med FBK. Sedan kommer 2-1 efter en markeringsmiss och därefter rasar laget.
Jag vet ärligt talat inte var jag har årets upplaga av Timrå IK.
Sputnik1: Ja alltså i längden har vi för trubbig backsida för att kunna göra nånting roligt med detta lag. Men det vet nog dom flesta om. Förhoppningsvis får man vissa spelare att överprestera i ett bra spelsystem. Men blir svårt.
Sputnik1: Synd att vi får möta lag som Luleå och Färjestad i början av säsongen på bortaplan när vi ska sätta ett nytt spelsystem. Lätt att hamna efter i tabellen rätt fort.
Sputnik1: Det som är ännu mer alarmerande kring backsidan är ju att det våra "trubbiga" backar inte ens bidrar med det dom akall vara bra på. Att städa rent framför egen kasse.
Jag tror inte egentligen Jokinens spelidé är för naiv. Snarare står jag fast vid, som jag sagt innan säsongen, att vår backsida inte alls är byggd för det här spelet.
Vi får se till att "spela av" den här säsongen så får Kapanen jobba järnet på att ge de backtyper Jokinen lär önska att få in och att kanske bryta nått kontrakt(läs typ Erixon)
Veckans… Töntigast Efter matchen mot Modo i lördags ropade Timrås klack ut sina spelare på isen igen. Väl där tog spelarna ton och klacken stämde i i en ramsa som rullat i samtliga möten med Modo så långt som jag kan ... | #Läs mer ·