Zäta75: Experimentet med Wedin som center kan vi väl här och nu avsluta i allafall? Han gör sig bäst på en kant och Värmhed gör absolut inte bort sig som center i botten 6 heller.
Kolla hur alla o FBK jobbar stenhårt tillbaka bör spelet vänder. Det är full fart tillbaka o hjälpa försvaret. Timrå är det lite sådär. Märkligt inställning från TIK.
"#2723209 · mikenomad · 20x20-logotimraik.gif · 2024-08-24 15:34 Sputnik1: Ja Olli kommer inte få nån lätt resa hos mig 😅 Seriöst så är jag fortfarande väldigt tveksam till att han är vad vi behöver i SHL. Men det där är ju typiskt en grej man skulle älska att bli överbevisad i"
russkiy medved blyat: Dahlén har inte utvecklat sitt spel 1% sedan han kom tillbaka till Timrå. Han är samma spelare som han var när han kom, kanske till och med lite sämre? Killen är 26 år gammal, hans formkurva borde peka spikrakt uppåt. Är det här en mismatch för både Dahlén och Timrå?
Kolla domarjäveln som står och ser pucken rulla ut bakom Clara och ändå blåser han av spelet. Det är ju en parodi vilka fördelar Färjestad får.
Frågan ä....Vill rabbuslingarna spel hockey egentligen? Ser ingen vilja alls... Uddlöst å krampaktigt å gå i slowmotion!! Vi få va glat att dä ä 49 omgångar kvar å hopp att vi är usla i början å komm på slute somm Röggle gjord förra säsongen..... Annars bli dä kval mot HV i vår..
10473: Ja och detta är också lite "sista chansen" för Dahlén enligt mig. Tar han inte chansen nu att försöka bli en mer bidragande spelare i 5 mot 5 så kommer han aldrig bli mer än en gubben i lådan spelare som dyker upp i rätt lägen offensivt då och då.
Klart är i allafall att han inte på SHL nivå är en spelare som gör sin omgivning bättre.
The great one: Synd att de bästa lagen i SHL spelar i CHL och förmodligen är fullbokade. Hade varit nyttigt med några träningsmatcher mot bättre motstånd än Modo och Sundsvall Hockey på försäsongen för att inte vaggas in i någon falsk trygghet och kunna förstå vad det handlar om i ett tidigt skede. Enda bra laget vi mötte var Luleå och de gjorde en ganska dålig match mot oss.
The great one: Men med Dahlén. Hur många miljoner är det värt om han gör 51 poäng framåt men är inne på 51 mål bakåt? För det är ju ungefär så det ser ut, han är bra i PP men kliver oftast av med minusstatistik ändå, är det ”stjärnklass” i en liga som SHL?
297: Jo absolut men sen fick Ante ett antal fler matcher på sig än Jokinen. Den största kritiken kom ju förra säsongen dessutom. Tro mig, sågen kommer komma på Jokinen med om det ser ut så här när 20 matcher är spelade.
Och ja, spelarna har en del att bevisa också. Att det inte var "Antes" energi och system som var en del av problematiken.
Annars tyder det mer och mer på att vi har lite för "mätta" och "bortskämda" i vissa spelare i laget.
297: Jag tycker att Olli gör bort sig och precis som du skriver var det jäkligt rättfärdigat att håna Ante härinne förra säsongen. Jag ger den här tränaren med sitt "spelsystem" som nån skrev 6-7 omgångar. Ser det likadant ut då ska han ut med huvudet före för det här är en katastrof spelmässigt. Varken mer eller mindre
Erre92: Vi har för nöjda spelare. Har vi någon spelare som är bättre än FBKs motsvarighet? Skulle vara Hållander isf. Lundmark ska ha en guldstjärna för att han visar vilja. Lander ser trött ut, eller är det skadan som spökar fortfarande? Wedda, Dahlén och EP verkar inte tro på det de gör "jag ska försöka åka runt med pucken så länge som möjligt tills jag tappar den"
Sputnik1: ante blev stenhårt och brutalt hanterad på hockeysnack, varför ska Jokinen få smekmånad?
Visst han pratar om process att sätta spelet men hur många omgångar ska det ta och hur många poäng ska det kosta? Han står och säger i intervjun att nu vet killarna vilken nivå som gäller när man möter ett sånt här bra lag, vad är det för bullshit? Det vet väl varenda spelare och tränare i SHL att Färjestad har seriens skickligaste lag?
Kerstin_k: Apropå "thinking-cap" så rör sig nästan alla spelare som Skalman... när mat&sov-klockan har ringt. Synd att dom inte lånat Skalmans tänkarmössa bara ;-)
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·