Ja vad ska man säga 1-7 i arslet ska man skratta eller gråta jag tro man skit i vilket och nu tar vi oss i kragen och låter Krizan och hans fjollgäng få känna TIKS revanchlysta. Krossa Modo och vik inte ner er igen gubbar
Man skulle kunna kalla gårdagens förlust för en plågsam pyspunka. Undrar vad som rör sig i huvet på en coach efter en match där gått fel. Vad tänker den enskilde spelaren efter en sådan match?. Man skulle kunna kalla gårdagens förlust för kvicksand. Laget spelar, så går en sak fel, och sen en till, och en till. Tills det helt enkelt blir för mycket, och laget inte hinner inse felet förrän problemen stigit dem över huvet.
Men men.. livet och serien går vidare och vi kan inte vinna jämt. Nu är det ny match på Tisdag mot modoliderna och då jävlar ska vi bekänna färg gossar. DET ÄR DAGS FÖR REVANSCH!!!
Skuld? Nja det är bara så att det som finns på pränt i en tdining bör man ta med en nypa salt, och visst kan hans ord vara korrekta, men i vilket samanhang?
Mmm. Sportbladet var det ja, men halvera det som finns som s.k fakta så kanske vi kommer närmare sanningen.
Förtroende handlar inte enbart om antal minuter istid under match, det finns så mycket mer än de 60 minuter än det som är match.
Visst är det märkligt att det blir lite islossing för Jari i SAIK, men det tycker jag är kul för grabben, å en stor del av ens kapacitet i idrott är glädje.
Ambroo: Ja, vilket vansinne. Vaddå "aldrig fick chansen"? Det var väl först när han inför nystarten mot HV (äntligen) skulle bli satt som sjunde back som det kom på tal. Sedan har väl Timrå IK haft en mer än ok säsongsstart. Då kan man ju, månne i sin enfald, tycka att det borde ha byggts upp ett självförtroende i detta och att det därigenom skapats ett visst utrymme för misstag. Ett utrymme som sällan finns i lag i de nedre regionerna som t.ex SSK eller Brynäs den här säsongen.
Jyri Marttinen fortsätter iaf att ha div. åsikter om sin tid i Timrå. Det är såklart inget fel i det, tvärtom så är det väl fullt logiskt att man tycker och tänker en del högt efter en sådan händelse. Men de synpunkter han lägger fram är väl mer än tveksamma. A load of crap skulle jag kalla det, eller rent skitsnack. Saxat ur AB:
"- Jag fick aldrig något förtroende i Timrå, säger han."
"- Det räckte med ett misstag i Timrå för att man skulle bli bänkad. När det blir så så vågar man till sist inte göra någonting av rädsla för att det ska bli fel."
RTS mfl: Det handlade inte om lön, speltid osv...när det gällde Marttinen. IGEN i laget tålde honom och hans enorma divalater. Att han dessutom körde försäsong med öl, öl och öl gjorde knappast saken bättre.
Jo det är ånyo en i det närmaste mästerlig skildring av vad som ur våra ögon borde ha lyktat på annat än vis, än stympade vurstar. Fortsätt å förgyll tillvaron med dina skarptänkta rapporteringar och funderare kring hockeyn, det är åtskilliga ute i landet som läser din Blogg, vilket jag med resväska får mig till livs då å då.
Men jag tvivlar inte ett dugg på lagets prestationsförmåga, dilemmat jag har är att försöka vara i hemlandet å se dom spela SM-final.
Kanske vore ide´att byta lite backar med Timrå Blå (Sundsvall), tror tamme tusan deras är snäppet bättre. Skifta tre stycken, dock inte finnarna.
Noterade i morgontidningen att det inte fanns en enda nolla, inte ens ettor fanns med i deras spelar betyg? Kanske dessa saknas på redaktionens keyboard och det skall bli mycket intressant å se vad det blir för krymta extrimiter som Jimmy skall försöka sig på att skriva om.
Nu skall jag försöka tänka på annat än den Karlsta dans som fördes och utfördes av ett enda lag.
Nog bara konstatera att de finns nog ingen elitserieklubb som vill ha Robin Jonsson, men skulle de mot förmodan finns nån. Så kan vi väl samla till flyttbuss och taxi.
wap.hockeysnack.com Mike och abron: klart det blev tre gånger med en dundermobil. Kvällen som skulle förgyllas med svenskt avancemang blev ju inget vidare heller. Tur man inte är så intresserad av svenska landslaget i fotboll. Kvällen fortsätter på bishop, jo det finns här också.. Rock on!
Per HApps: Många var dåliga idag. Men Hedström är riktigt uddlös. Tycker Johan Andersson mer och mer verkar bli den viktigaste spelaren att snabbt skriva 5rs kontrakt med.
Per HApps: Har funderat en lång stund nu men jag kan fortfarande inte hitta en enda punkt som RJ är bättre på än Svedberg. Han måste ha mycket mycket mycket lägre lön än Jyri.
Per HApps: Ja Jyri Martinen var klasser bättre än Robin Jonsson. Vi behöver en ny back nu! Och ska Robin vara med så ska han sitta på bänken som 7:e back.
erathoo: Det roliga i det hela att kk inte skulle få något kontrakt i år,Men han fick ett specialkontrakt med betalning för varje spelad match.nu är han den bäste backen.RJ är nog den sämsta värvningen på många år,
mikenomad: jaa...så sant så sant...det är just det som ger mig kalla kårar längs ryggraden, att TIK tappar spelet totalt under vissa perioder, princip i varenda match, minns ni Mora borta? seger med 5-2, men...hade inte lotvonen fått in 4-1 i tredje vete sjutton om vi vunnit den matchen....efter Moras 1-3 började spelet svaja oroväckande....nu reddes det ut men, inte var det glasklart.
Kanske lite av pudelns kärna, när duktige Kalle K är den kanske bästa backen, so far. Vilket borde ge utrymme för de yngre förmågorna och det skulle även skapa lite mer konkurans där bak, in the defensive force.
Abron: Håller med dig fullständigt! När säsongen startade ifrågasatte jag att Kalle K spelade i 1 linan, idag är Kalle Timrås bästa back och det är för mig HELT OTROLIGT. Med det lag vi har framåt ska vi med all sanolikhet kunna ta ett SM guld men vad händer om Våra bästa backar Kalle och Lotvonen blir skadade för dom är skade benägna??
actionleif: Å för att vara riktigt på den säkra sidan hamrade du in inlägget gånger tre...;-) Nåväl, stort och tappert att vara på plats...respect! Kan inte ha varit skoj....
wap.hockeysnack.com Vaknar till på hotellrummet i karlstad och undrar om jag drömt om allt elände men efter en snabb kik här så ser jag att så inte är fallet. Vi hade iallafall tur med vädret. Nu blir det burger king och sedan fotboll på någon sportbar. Hoppas på bättre lycka där.
erathoo: Ja, det värsta är att i en omvänd situation...dvs om TIK haft ledningen med 3-0 hemma mot FBK och släppt in 3-1 i slutet av andra, då hade man varit nästan lika säker på förlust som när de låg under med samma siffror idag. Så är det ställt med årets upplaga av TIK.
RocknRolf2: Rättelse: Det var inte ett kapitalt misslyckande av värvaransvariga att ta hit RJ och JM. Bägge herrarna hade en bakgrund som lovade gott och skapade vissa förväntningar. Misslyckandet har de i allra högsta grad själva stått för och nu blir det upp till Nubben att städa upp efter det...
Är det så problemet skall förklaras, om jag bommar tar någon annan vid, vi är ju idoler. Eller som man det brukar heta, bara att ställa in rören på isen det här blir ingen fight för oss.
Ärligt talat tror jag inte det är så enkelt att förklara raset med dom gamla klyschorna, för idag var det ett kollosalt tillbakagång för TIK mot Karlstad laget. Pöjkarna från solen, dominerade med att spela ut Timrå totalt, krossade helt det som kallas försvar. Idag skulle jag glatt och sorglöst skicka bort tre backar, en kunde göra som skvallret påstår, ta trunken å flytta till Husqvarna. En annan skulle utan tvivel vara betydligt Styvare i Sundsvall och denna där Robin, ja kanske några år i Medelpads AHL, typ Kovland skulle vara till gagn.
Än så länge har verken the Captain eller Styf uppvisat några större avsikter till att vara Timrås bästa backar, beklagligtvis så skickar man iväg en back som på två matcher gör massa points för sitt nya team. Vad kan dylikt bero på, jo nått stämmer inte och det var så genomskådligt idag mot FBK, linjerna saknas i uppspel/försvar, orken att förändra sitt spel och viljan att offra sig var kvar hemma på Korpåsen. Som man tränar, spelar man och laget harmoni syns i framförandet?
Kanske får dessa tre backar för mycket skit av mig, möjligen så är glappet för stort mellan forward och försvar, vilket i flertalet sekvenser under dagens match var kolossalt påtagligt. Mittzon vadå? Verkar som om det var minerat för Timrå spelarna, man måste backchecka, det är ett måste när man inte klara forecheckingen. Där finns kanske glappet?
Nu skall jag nog dra natt mössan över pannan och tänka lite mer positivt, sämre än det som presterades på isen nere i Karlstad kan inte de röd vita spela. Men till nästa match vore jag lite glättig om det kunde bli lite sjukdomsframkallande mikroorganism eller att Challe tog å satte några ordinarie backar, kan kanske vara en bra alarm klocka.
Nu siktar vi på 3-0 på tisdag, mål av Lander, Pääjärvi å Erixon.
AndersN: Jadu, jag blir bara så jävla förbannad när jag tänker på att han gör succé där, och Timrå förlora stort gör inte saken bättre, de är tungt nu.
Shadar Logoth: Jo...men jag tycker inte att suverän högstanivå i en eller två perrar av en match räcker för att impa. Tredje perren mot HV var inge vidare. Vi ska dessutom ha i åtanke att vi pratar om kanske den bästa matchen hittills av TIK.
Nä, nu ska jag fortsätta centrifugera hjärnan med Beefeater gin...
Går vi till slutspel i år så åker vi ut i kvarten, Timrå är helt enkelt för dåliga.Man har ju många bra forwards men dom gör ju tamejfan ingenting, blir så jävla förbannad när dom spelar solklar hockey mot Hv och nu agerar dom bara statister nere i karlstad och FBK klacken skriker krossa Timrå och dom bara gör fler mål, kul Timrå hoppas ni skäms som FAN !!
RocknRolf2: Och åka på storförlust är aldrig kul.Men att leda med 3-1 inför sista perioden och förlora med 4-3 är nog flera ggr värre.Avgörandet kom med ca 1,30 kvar av matchen.
Tycker detta är allvarligt....precis som några redan snackat om så är Timrås "lägstanivå" på tok för låg. Hävdar bestämt att när TIK är dåligt, är vi klart sämst i hela serien, när vi är som bäst...ja då funkar det....dock är jag bekymrad att vi har sådana svackor i ALLA matcher, även dem vi vinner, vi tar ledningen, sen så kommer svackan och så håller vi på o torska ändå men reder ut det efter kalabalik i kubik....
DET tycker jag är allvarligt, kolla på FBK idag, de spelar bara bättre o bättre ju fler mål de gör....visserligen är ett FBK i medgång snudd på oslagbara...självförtroende som Empire State Building...men då det gäller TIK blir dom efter en klar ledning, (typ 3-0) alltsom oftast nervösa o skitnödiga, tappar tempo, och börjar strula nåt kopiöst i egen zon.
Precis som andra säger, ett kungrike för en skridskoskicklig back som kan spela pucken snabbt o säkert, och gärna dänga in några i PP. Tack för ordet :-)
RocknRolf2: Kändes smått paradoxalt att se Al McInnis avtackning in i hall of fame i natt och sen skåda Robin Johnsson idag. Något måste hända på den fronten, absolut.
Olle: Jo i och med att Strålman försvann och ca 30 min kvalitetsback/match så var det ju absolut högsta prioritet att förstärka backsidan på ett bra sätt. Pengar fanns, det visar ju forwardssidan om inte annat. Därför är det ett kapitalt misslyckande att ta hit Marttinen och Jonsson.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·