1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589669 inlägg · 6216 ämnen

Färjestad – Timrå IK 2005-10-24

602078 · » Till forumet

Sv: Färjestad – Timrå IK 2005-10-24
orion: a dom vill ju ha både AIK å DIF i ES för då är dom ju nöjda sedan får vi andra stå ut
Kommentera

Sinuhe: blir väl ajikå då...
Kommentera

orion: Ja men dom vill ju ha två 08 lag i ES
Kommentera

Sinuhe: Jo det är ett dilemma. Men Djurgårdens publik verkar gå med rollator och pacemaker, det bästa vore väl om Hammarby tog sig upp i Eliten, då blev det tryck...
Och Frölunda verkar ju ha bitit sej fast i högsta serien, men ett år av ödjmukhet kan jag unna DIF.
Kommentera

orion: Men du tror inte de ligger lite i det som det var snack om i början på sesången då?
Att förlorar vi DIF och Frölunda från elitserien så kommer det mediala intresset för hockeyn att sjunka, och i å med det så blir de mindre pengar till hockeyn. Eftersom allt styr ju i princip från södra Sverige å dessa klubbar kommer från storstads regioner?

Tyvärr tror jag att det kan ligga nått i det som allt annat som skall flytta till Storsa och söderut med motiveringen de finns mest folk där.
Å de flesta som bor i tex Stockholm håller ju på DIF å AIK så därför ville dom ju att eliserien skulle utökas så AIK kunde få en gratis biljett att komma upp.
Kommentera

rupert: Lite skitsnack här nu va, (c;
Kommentera

Frella: tänkte väl ..
Kommentera

Fet-Ecke: Jag tycker vi kan säga Sloan med betoning på "o" ung. som vi säger toan..
Kommentera

Smokey: Kanske skulle konsultera El Maco i detta fall?
Tror att han kan veta hur det skall uttalas.
Kommentera

rupert: I dagens ST ska det stå...
Kommentera

actionleif: Peter Regin är Per Hallin i ST...
Kommentera

actionleif: Kan vara en tidningsanka. Han säger samma sak i utom att det där inte står nåt om Regin...
Kommentera

Lite kul att läsa dagbladet där Blake säger "Vi har spelare som Magnus Nilsson, Kent Manderville och Peter Regin, som är stora och går mot mål..

Kul att han ser Peter Regin som stor =)
Kommentera

Smokey: Tror hockeykvälls uttal kan stämma...
Kommentera

Hörde ett mysko uttal på vår nya Sloan i gårdagens hockeykväll. Det lät som: "Slån" I stället för "Slooaaan". Någon som vet hur det korrekt ska uttalas?
Kommentera

Dawidovski: LHC är absolut inget lag som ska ha med någon kvalplats att göra. De satsar frisk och vill verkligen prestera någonting. Ett framtidslag som kan göra mycket gott för svensk hockey. Finns avdankade skitlag som man hellre skulle klara sig utan.
Kommentera

orion: Djurgården är ju inte så klassiska va? ;-) jag vill hellre offra LHC måste jag säga, för jag bara älskar matcherna mot DIF! fast tyvärr är LHC alldeles för starka iår för att hamna i kvalserien.
Kommentera

Dawidovski: Vi stod i lördags i Eon och försökte fundera ut hur vi skulle få upp SKellefteå i eliten...Malmö är ju nere, men vill upp...
Vilket lag kan vi klara oss utan, Leksand, sa nån, men ändå Leksand är ett klassiskt lag, så även Mora...så vem fan ska vi offra?
Jag kom på det i mitten av perioden: Djurgården, så klart!
Hur kunde jag missa det?
Det är ju så självklart!

Åsså lite kvalserie för LHC!
Kommentera

orion: Thanks mannen! jag vill också att LHC sjunker som en sten! Jag är nöjd om Färjestad tar 3e eller 4e platsen, eller förresten, vi kan styra upp 3e platsen åt er, ok?
Kommentera

st200: HeHe, ok, men det kommer jag inte ihåg, har så himla mycket assist å målskyttar att hålla reda på:-)
Kommentera

Dawidovski: Alla Timråiter har ju inte humor!
Förlåt henne, och grattis till dom jävligt sura tre poängen!
Det blir nog vi som krigar i mitten...bara LHC sjunker så blir jag glad!
Kommentera

Dawidovski: HA HA du o jag har redan diskuterat en gång o du sa du skulle hålla dej där..
Kommentera

Dawidovski: mmm, det tyckte jag var elakt av honom... fy fy
Kommentera

st200: Väldigt kreativt av dig att skriva att jag skrev skit i eran GB, när jag tom, berömde TIKs insats mot LHC, du saknar en viss humoristisk sida va?
Kommentera

Herminator: Klart man slår icingar för en 3-poängare:-)
Kommentera

Selina:pssst, säg det inte högt;)
Kommentera

willysson: Du och Jörgen är ju nästan mer lik varann än vad Daniel och Henrik är.:-D
Kommentera

Dawidovski: e du här nu igen o skriver skit..håll dej i din jävla håla till gästbok i stället
Kommentera

willysson: Ja kenny vetefan vart han är, men hur hamnade jag i den här djungeln då???
Kommentera

Hur var vårt senaste tillskott idag ngn som vet.
Kommentera

Dawidovski: Det var bara för att ni var så överjävliga att slå icing hela tiden...
Kommentera

rupert: Japp, TIMRÅ är Jörgen jönssons favvo motståndare! Tror det har att göra med Jörgens passnings skicklighet, att TIK-backarna är dåliga på att täcka passningsvinklar å så! vi såg ju bara Prestbergs tunnel på strålman:-)
Strålman som förövrigt har ett jävligt coolt efternamn!!

Färjestad hade nog lite flyt som tog alla 3 poängen ikväll, jag njöt i lördags när ni tog ner LHC på jorden igen! jag var liksom bombsäker på att det skulle komma en TIK-kvittering, men det kom ingen konstigt nog.
Kommentera

JD: Eller i panik för att vi skulle tillbaka i havet:)
Kommentera

willysson: Nej, det var en hemmamatch. Matchen däruppe vann vi. Säkert tack vare att hemmaspelarna aldrig sett något så imponerande på läktaren. Hemmapubliken slängde sittdynorna på oss i ren avundsjuka. =)
Kommentera

JD: Var det då vi var upp och visade bringorna där??? :)
Kommentera

willysson: Visst, så har man lärt sig nåt ikväll oxå!
Kommentera

Per HApps: O kärringar hela högen usch va hemsk dom är.
Kommentera

Sinuhe: kanske du ska vara bisittare i "på spåret" nästa säsong med din nästan outtömliga kunskapsbank:)
Kommentera

willysson:
dom är ju fyrlingar
Kommentera

willysson: För att inte tala om den gamle SAIK-målisen Dick Andersson. Har fortfarande mardrömmar ibland om den där matchen i norrettan där han tog 528 skott och de vann då de gjorde mål på sitt enda skott.
Kommentera

Redax 2: En förtydling Kenny Jönsson är bror med Jörgen Jönsson inte Kenny i South park (hur de nu stavas)
Kommentera

willysson: Javisst....tror knappt du överdriver heller, det är nästan det värsta!
Kommentera

rupert: förmodligen, efter 7000 säsonger i norrettan och allsvenskan fick det vara nog:)
Kommentera

Sinuhe: Kenny? Han skall väl som vanligt dö i slutet av varje avsnitt...
Kommentera

rödovithockeydy: Jobbig är han iaf...
Kommentera

willysson: Löven-målisen ja...vad blev det av honom? Pensionär eller?
Kommentera

rupert:

Ja, bara för att han har vilat dom sista matcherna för att vara riktigt extra dryg i den här matcen..

(kanske) :-)
Kommentera

rödovithockeydy: Visst, var dessutom skadad men precis frisk mot oss...*suck*...
Kommentera

rupert: Det är en lika stor myt som att kenny är bror till Jörgen det..
en som alltid var överjävligt mot timrå var Jörgen Wickström!
Kommentera

rupert:

JAA.. han måste tagga extra mot timrå..
Kommentera

602078 · »