Sinuhe: Jo det är ett dilemma. Men Djurgårdens publik verkar gå med rollator och pacemaker, det bästa vore väl om Hammarby tog sig upp i Eliten, då blev det tryck... Och Frölunda verkar ju ha bitit sej fast i högsta serien, men ett år av ödjmukhet kan jag unna DIF.
orion: Men du tror inte de ligger lite i det som det var snack om i början på sesången då? Att förlorar vi DIF och Frölunda från elitserien så kommer det mediala intresset för hockeyn att sjunka, och i å med det så blir de mindre pengar till hockeyn. Eftersom allt styr ju i princip från södra Sverige å dessa klubbar kommer från storstads regioner?
Tyvärr tror jag att det kan ligga nått i det som allt annat som skall flytta till Storsa och söderut med motiveringen de finns mest folk där. Å de flesta som bor i tex Stockholm håller ju på DIF å AIK så därför ville dom ju att eliserien skulle utökas så AIK kunde få en gratis biljett att komma upp.
Hörde ett mysko uttal på vår nya Sloan i gårdagens hockeykväll. Det lät som: "Slån" I stället för "Slooaaan". Någon som vet hur det korrekt ska uttalas?
Dawidovski: LHC är absolut inget lag som ska ha med någon kvalplats att göra. De satsar frisk och vill verkligen prestera någonting. Ett framtidslag som kan göra mycket gott för svensk hockey. Finns avdankade skitlag som man hellre skulle klara sig utan.
orion: Djurgården är ju inte så klassiska va? ;-) jag vill hellre offra LHC måste jag säga, för jag bara älskar matcherna mot DIF! fast tyvärr är LHC alldeles för starka iår för att hamna i kvalserien.
Dawidovski: Vi stod i lördags i Eon och försökte fundera ut hur vi skulle få upp SKellefteå i eliten...Malmö är ju nere, men vill upp... Vilket lag kan vi klara oss utan, Leksand, sa nån, men ändå Leksand är ett klassiskt lag, så även Mora...så vem fan ska vi offra? Jag kom på det i mitten av perioden: Djurgården, så klart! Hur kunde jag missa det? Det är ju så självklart!
orion: Thanks mannen! jag vill också att LHC sjunker som en sten! Jag är nöjd om Färjestad tar 3e eller 4e platsen, eller förresten, vi kan styra upp 3e platsen åt er, ok?
Dawidovski: Alla Timråiter har ju inte humor! Förlåt henne, och grattis till dom jävligt sura tre poängen! Det blir nog vi som krigar i mitten...bara LHC sjunker så blir jag glad!
st200: Väldigt kreativt av dig att skriva att jag skrev skit i eran GB, när jag tom, berömde TIKs insats mot LHC, du saknar en viss humoristisk sida va?
rupert: Japp, TIMRÅ är Jörgen jönssons favvo motståndare! Tror det har att göra med Jörgens passnings skicklighet, att TIK-backarna är dåliga på att täcka passningsvinklar å så! vi såg ju bara Prestbergs tunnel på strålman:-) Strålman som förövrigt har ett jävligt coolt efternamn!!
Färjestad hade nog lite flyt som tog alla 3 poängen ikväll, jag njöt i lördags när ni tog ner LHC på jorden igen! jag var liksom bombsäker på att det skulle komma en TIK-kvittering, men det kom ingen konstigt nog.
willysson: Nej, det var en hemmamatch. Matchen däruppe vann vi. Säkert tack vare att hemmaspelarna aldrig sett något så imponerande på läktaren. Hemmapubliken slängde sittdynorna på oss i ren avundsjuka. =)
willysson: För att inte tala om den gamle SAIK-målisen Dick Andersson. Har fortfarande mardrömmar ibland om den där matchen i norrettan där han tog 528 skott och de vann då de gjorde mål på sitt enda skott.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·