nixXz: Ja en ny Krykov han va ju inte dirket snabb han heller! Machulda kan ju ha spelat med inkompetenta luleå spelare som inte förvaltade hans fina passningar från förra året???
Lägg ner snacket om att det skulle vara taskigt att låta juniorer spela! Fattar inte när tränarna/sportchef tycker att dom skulle kunna "knäckas". varför då??? En junior som kommer in har ju inget alls att förlora. jag misslyckas hellre med en junior i laget än en legoknekt från tjeckien...
Machulda spelar segt, han är seg i allt han gör. Han är helt beroende av omgivningen med Bartecko gjorde han en del poäng men utan Lubos i den kedjan hade Machulda inte ens haft hälften av de poängen han producerade förra året med luleå.
SMÅLAND: Jag är helt överens med dig här..Oscar J. tex. tycker jag borde få chansen till speltid i en match..men försöker se nåt positivt med denna äldre herre..
SMÅLAND: Men heere gud, litar ni inte på vad tränare och sportchef gör? Dom tar väl inte upp junisar om dom inte håller. Det vore ju taskigt mot dom isf.
Spela inte Machulda i samma femma som Bartecho förra året, kan det inte vara så att han hamna i skymundan, vet ej men jag har fått en bra bild av honom hur kan alla ni vara så negativa?
Jag mins honom som en stabil och pålitlig herre med en grovjobbar instinkt. Sedan kan han nog producera en del med skulle jag tror.
Hallin verkar inte räcka till i första i alla fall drog på sig en utvisning sedan ger han igen och åker ut sj! så FBk skapar tryck och efter utvisningen i framåt vågen gör 1-0. sedan levererar Heddan en bra pass som hallin inte är bereed på och missar pucken!!! Illa.
Machulda behövs och inge SNACK, han går in i först tillfälligt med heddan och Hahl sedan när Pärssinen kommer tillbaka så blir han kamrat med Warg och Nilsson!
Frella: Ja Machulda hade sin topp för 5-6 år sedan...men antar el. hoppas iallafall att han inte var dyr utan mer ses som ett rutinerat komplement till de unga riviga spelare vi har..
Men 35 år...denne Hjalmar Ochulda......hade hellre sett nån med utvecklingsmöjlighet men det blir nog bara den här säsongen iallafall!
...ja nu är jag väl i och för sig ganska van att inte få ett "mothugg" när jag tippar bortaresultat (vilket är synd) men i och med "1-0" rök min gissning i alla fall...
Nog om detta, Hur kan man veta att domarna genomför denna match med sorgeband om detta inte visas någonstans?
Lite kul dock med värvningen är att man förstår varför man säger att ett namn som exempel väger tungt. (Citerar nedan)
När det här namnet dök i diskussionerna kände vi direkt att det var rätt.