Nu börjar man glömma Förlusten :) MoDo fick Stryk och senare inatt blir det Canal+sport för hela slanten, Hörde att Kimmo Lotvonen var blixt intagen, först till NHL Skills competition inatt, sedan till All star mathen på söndag.
Bragd-Birger: Jag väljer att inte kommentera. Vi har alldeles för olika syn på matchen för det. Jag hinner inte.
Men det är kul att du finns och sprider positiv energi här inne. Men denna match är bara att glömma. Nu är det fullt fokus på tisdag mot RBK som gäller. Givetvis en måste-match det också.
Även om DIF inte skulle haft 2-1 på slutet idag så går dom jävligt bra nu. 5 raka vinster. Sjukt.
Skarin: Ja och ja. Sade han visserligen en smula provokativt. Absolut inget fel på inställning eller matchplan. Man valde att möta och spela efter det tempo som FBK satte upp.
Skarin: Blir ärligt förvånad över din syn på matchen. Håller inte med på någon punkt tror jag. Min världsbild är en smula ruckad. Är det du eller jag som är hockeymongo?
erathoo: Hmmm. det har du rätt i. Det känns som att FBK alltid säger till oss att vi är nykomlingar...fortfarande efter nio år eller vad det är. Det är bara mot FBK det känns så
mikenomad: OM vi går till slutspel, vill jag INTE ha Färjestad, dom känns som ett jädra mardrömslag för Timrå.....och har på nåt sätt alltid gjort det.
Ända sen P Nordström slog in kvitteringen i första semin 02/03? då det var 6 sekunder kvar.
Om jag tycker kommentatorn är kass och är pissed för att vi i onödan släpper in en massa mål mot ett oinspirerat FBK - Vad fan har du med det att göra ditt självbelåtna ego. Vem har utsett dig att sätta dig till doms över hela mänskligheten.
Fan håll dig till dina bra inlägg istället för att mästra - Helvete vad sur jag blir på dig
Fy fan vad besviken jag är! Det borde fler vara. Att vi inte kan göra bättre ifrån oss mot ett förkylt FBK som gick på tre kedjor är för mig så jävla dåligt. Visst, jag tycker vi hade lite otur hit och dit i första perioden men även i övrigt också emellanåt. Men det får inte se ut så här.
Det här var absolut ingen bra hockeymatch. För mig kan den klassas som lite av en träningsmatch och det är något som jag också inte kan smälta. I detta utsatta läge dessutom. Jag trodde vi skulle ligga på dem högre och hårdare, sätta dit ett par tacklingar, spela fysiskt, åka betydligt mer skridskor än dem. Men nej, jag hade visst fel.
Sedan går det ju inte att komma ifrån det här med bollplanket Backlund. Han är alldeles för dålig för att vi ska ha någon chans när utespelarna inte riktigt är på tårna. Tyvärr är ju Backe mycket, mycket sällan bra när utespelarna är dåliga.
Från 4-0 till 4-3 var ju något positivt i alla fall. Trodde det skulle bli poäng då men jag hade fel igen.
Nej kamrater. Från höjd till skyarna tillbaka till det normala nu igen. Det är kul det här.
Taurus: Jag har inte skyllt på Backlund att Timrå förlorar ikväll! Det jag menade och skrev är om att Timrå har som målsättning att vinna SM-Guld i framtiden så kan dom inte ha Backlund i mål.
Visst backlund är en bra målvakt men långt i från en toppmålvakt.
Men jag håller med dig om backarna, dom är verkligen inte bra.
Ärligt så tycker jag Timrå spelar tillräckligt bra för att vinna idag. Det ser trots allt jäkligt bra ut och vi har god chans att nå slutspel.
Lotvonen gjorde en riktigt bra match mot Brynäs, men idag var han tillbaka i gammal god form, ser inte challe o Co hur fruktansvärt låg lägsta nivå denna man har.
Lotvonen:Mannen som gjorde att skölpaddan ser ut som en racerbil.
Jag har gnällt mkt på S Erixon, men jag ger gärna beröm när det bör ges, och Sebbe har varit bäste back de senaste matchen så även idag.
RJ? ja varken bra eller dålig, mest bra idag. Skogs: När skall det släppa för dig? Styf: stabil som vanligt. Moe: gjorde det bra, överarbetade inte varje situation lika mkt idag. Mikko: Bra som vanligt.
Sen så blir jag besviken På J Andersson som verkar vara intresserad av HV när han redan är klar.
El Maco: Så sant. Övrigt positivt: Vi är ff på slutspelsplats (3 omg på raken nu va? Rekord för säsongen frånsett inledningen eller?) och det är ff lika långt ner till KS som innan matchen. Ingemansland kröp närmre dock.
Ähhh, dags att laga mat och därefter se fram mot en folkölskväll i tevesoffan med ondande på Modo. Jag kan bara konstatera något slags förvånande brist på bitterhet över förlusten eftersom jag ändå inte räknade med poäng i den här omgången och vi faktiskt gjorde match av en stendöd tillställning på ett par minuter. Det tar vi med oss som flickan sa.
Ja det är otroligt!!! Hade vi haft 6 st backar i stället för 3 med ES klass hade Tik inte varit i det tabellläget dom nu!!! Nåt mer behöver inte sägas.
Förstår inte varför blir sånt liv ang. RJ och Lotvonen. Dom MÅSTE ju spela. Timrå har inget annat val än att ställa dom på banan. Att dom viker ner sig mot fbk borta är väl ingen katastrof, det är mot Modo och Rögle som dom behöver ha en bra dag.
Manderville: Tappar pucken i 6/4 är ju grannt också.......
Ja...Linkan och Robban får fan ta och kamma sig, att de inte fått fram en hyfsad back på HELA JÄVLA SÄSONGEN ÄR JU TA MIG FAN OTROLIGT, att RJ och Lotvonen får speltid är ju inget annat än ett mirakel i deras ögon. Dessutom kommer dessa två Linkan/Robban att få bygga i princip ett nytt lag, hur fan ska de få till det.
Bara att bygga runt Sonnenberg till nästa år, annat är en jävla skandal, han själv vänder nästan matchen, bra fart på gallerpojken som vanligt, Backe har väl inte så mycket att göra åt målen men tar inte de där extra, gör inga idioträddningar, står sällan på huvudet som behövs ibland, returerna rakt ut hela tiden sen en tid tillbaka, vill han vara kvar överhuvudtaget.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·