Angående Sannys hand-puck-incident igår säger Kenta "- Sanny tar ner en puck helt korrekt med handsken, men domare Lahti bedömer att han håller i pucken för länge och ger honom två minuter för delaying the game, vilket var märkligt".
skället här på Lahti igår var nog i sin ordning ändå...
lincoln: Två scenarion. 1. Killarna känner pressen nu och vill visa framfötterna för att få spela. 2.Topplagen som FBK(nåja) Frölunda Hv71 samt Linköping är nertränade nu inför slutspelet, Frölunda stortorsk idag, Hv71 förlorade jämn match, Fbk gick på nöten,, Är det miten/bottenlagen som spelar bättre eller är dom andra inne i en tung träningsperiod?
Ja vad ska man säga? Slå FBK i LLA känns ju jävligt gött.Sambon fick stå ut med att lyssna på sportradion under Lördagsmiddagen.Men.....Vi vann ju så hon förlåter mej nog(har inte berättat att jag ska på Högslätten imorron) FORZA!!!
Vi förlorade skotten och vann matchen vilket dubbelt trendbrott dessutom. Det känns annorlunda(skönt naturligtvis) att vinna man börjar bli van 2-3 förlusterna.
Grattis till den välförtjänta segern! Jag hoppas innerligt att detta var sista gången ni ens gjorde mål på FBK! Jag hoppas ni missar slutspel och åker ur ES så fort som möjligt! osv osv Men som sagt var, grattis! :(
Rox: Tänk vad två styckna nyförvärv kan göra med dom som redan är under kontrakt? Nu när det börjar bli verklig konkurens om platserna på rinken, då börjar dom kritiserade att visa framfötterna.
Happyer: Givetvis, minnet sviktar i den ofattbart oväntade segerns brus. DIF-matchen minns jag mest som en förlust eftersom jag var så less på att man aldrig kunde slutföra matcher med en stabil ledning.
Kerstin_k: Knappt man tror det är sant, kommetatorn nämner Timrås effektivitet som matchavgörande. Nyp mig i armen!
Underbar seger detta! Nu följer säsongens förmodligen viktigaste vecka, med matcher mot de lag som ligger både över och uinder oss i tabellen. Vad passar bättre än att komma från två raka segrar, plus att laget får ett välkommet tillskott av två producerade forwards. Hockey är härligt!
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·
skället här på Lahti igår var nog i sin ordning ändå...