Kerstin_k och Talangscouten: Jo, men eftersom Calle har mindre bra puckhantering och passningar så drar han ner tempot i pp och ger andra spelare tidsnöd. Aalto-Styf tycker jag ska matchas i pp.
Talangscouten. Chrippe var väl okej tidigare i höstas men har haft dålig formkurva. jag tyckte det fanns andra spelare som förtjänade kritiken bättre när jag försvarade Chrippe. Nåväl.
gud: Regel 559 – Spelare spelar pucken med händerna B – Tolkning 1. Om en spelare sluter sin hand om pucken och sedan omedelbart släpper den och inte drar någon fördel av sitt handlande, eller inte gör något försök att dra fördel, skall spelet tillåtas fortsätta. Hursomhelst, om det är en fördröjning i släppandet av pucken, skall spelet stoppas, men ingen utvisning utdömas. 2. Om en spelare sluter sin hand om pucken efter att ha sträckt ut den från sin kropp, eller tar några få skär efter att ha slutit sin hand om pucken, skall spelet stoppas och utvisning utdömas.
C-J ska spela powerplay. Det är hans enda styrka som hockeyspelare. Han producerar nästan varje gång han får chansen. Däremot är han en katastrof i egen zon.
Jag läste förut att du försvarade crippe. Jag skulle vilja veta av dig vad han tillför laget? För mig tillför han ingenting.
RocknRolf2: Det är väl det som är tanken, att han ska skjuta. Inte så mycket annat. Vi har ju inte så många andra backar med ordentligt tryck i bössan. Det är ju typ han och Aalto som är notoriska powerskyttar. Den back han spelar med i PP har förmodligen direktiven att täcka upp hemåt lite mer också.
Resultaten hittils, för dem som inte tror på slutspel, är i alla fall positiv. SSK och Leksand ligger under. Jag siktar in mig på slutspel och då blir det genast mycket sämre. Bif och Mora leder och Dif spelar jämnt med Linköping.
En sak är dock säker. Känns som att en vinst mot Fbk är mer eller mindre en nödvändighet.
Skit resultat just nu (om vi siktar på slutspel). Tråkiga Mora verkar vinna ännu en gång. Inte bra. Man hoppas att dom åker ner i kvalserien. Seriens minsta publik tillför ingenting till Elitserien.
RocknRolf2: Det är alltid lättast att skylla på domarn,du och övriga timråfans får börja inse fakta på följande: skyll ej alla förl. på domaren,det är i själva spelet man får se hur det ser ut,det brukar i regel bli lika antal utv. per lag så skit i de.Jag är en Timråsupp. sen slutet på 60-talet så jag vet vad det är frågan om:Kör hårt vi går till slutspel !
Vi får väl hoppas att det inte blir matchavgörande. Men blir det så får vi nog ett uttalande av Lahti om hans beslut. Då ingen sett händelsen i fråga så låter jag personligen det vara osagt om det var en utvisning på Sanny och/eller Wallin.
RocknRolf2: Till syvende sist är det Timrå som skall hålla sitt mål rent från påhälsningar och skjuta puckuslingen i motståndarens mål. Om vi fortsätter på den inslagna vägen efter första, dvs att skjuta ett mer mål än FBK, kommer det här att bli bra, oavsett hur mycket domaren vill hjälpa hemmalaget eller inte!
Jag tror på ett stenhårt, kämpande Timrå i 3 perioder!
Vi föds alla med Timrå IK-hjärta, men alla kan inte hålla sig till denna rätta väg. Det är våran, Timrå IK-fansens, uppgift att välta bortkomlingarna på rätt köl igen!
RocknRolf2: "Ni har iaf fått ett domarmål med er idag. Hur många fler ska det bli?" Förlåt att jag hoppar in lite här men 6st till tycker jag verkar lagom ;)
Dawidovski: Om du har lyssnat på matchen så borde du ha hört att den utvisning som ledde fram till reduceringen föregicks av en rätt tveksam utvisning där Lindström tydligen inte fick greppa pucken med handsken. Ja, och varpå Wallin tilläts lägga pucken över sargen från egen zon.
Kerstin_k: Nu är det självklart inte så att domaren medvetet gör detta, men de misstag som nu ändå sker, och faktiskt drabbar ett lag med mål i baken, har ju större inverkan på ett lag i det läge som vi befinner oss. Ja, eftersom poängen för vår del känns betydligt viktigare rent överlevnadsmässigt, så att säga.
Kerstin_k: Svoboda spelar bra .. de returer han släpper kommer inte FBK åt .. Timrå rensar bra framför egen kasse och styr ner FBK:arna i sarghörnen som det låter
RocknRolf2: Underbart att domaren vänder sig mot Timrå också. Annars då, hur har det sett ut? Nån som har lyssnat på radion och kan dela med sig av en mening om spelet i stort?
Kerstin_k: I pp, efter att Sanny stoppat en puck med handsken och hållt den några tiondelar för länge. Det tar Lahti för, den tragiska idioten. Sen när Wallin skickar ut pucken på läktarn blåser han inte.
Vafan är det frågan om? Allvarligt, avgör Lahti det här så jävlar
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer