1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590903 inlägg · 6217 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2009-09-28

« · 1180109 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2009-09-28
Någon som vet något om Pääjärvi??
Kommentera

Dream Team:

Det är total avsaknad av linjer i Timrås spel, om inte försvarsspelt får sig en rejäl uppryckning kan detta bli tufft. For/back checking saknas totalt, så det är ingen som helst problem för FBK att transportera pucken...
Kommentera

Ambroo: jajamen.
Kommentera

RTS: Och där gjorde Granath sitt andra i rödvitt...
Kommentera

Väntat, att FBK skulle öka på.

Timrå är inte på hugget idag, om detta är årets upplaga är det nog bara att hoppas på att det finns minst 2 lag som är sämre?
Kommentera

Rooster23: Så jävla trist. Kändes som att vi stod på hälarna och bara försökte vänta ut matchen där innan.
Kommentera

Abron: Fan! Det ser alldeles för enkelt ut att komma igenom vårt försvarsspel. Skjridskoåkning känns som A och O, men det har våra spelare uppenbarligen missat!
Kommentera

Rooster23: 14-2 i skott nu i 3e. dessutom vart det mål på det 14e skottet.....
Kommentera

tyvärr var det ju Granath igen där...en av många som förtjänar bänken nästa match.
Kommentera

Raggaren Putte: Shit again!
Kommentera

Tråkigt att ha rätt....
Kommentera

Rooster23: Det ligger helt i Vinnerborgs händer. Men han har ju sagt A redan, så snart kommer väl B.
Kommentera

Känns som om vi är på väg mot ännu en hederssam förlust...
Kommentera

RTS: Spelsinnet på domarna håller Korpenavbytarklass. Och där ger sig fjanten in igen och tar en skitutvisning på Corso.
Kommentera

Alltså det är ju helt otroligt vilka jäkulskt dåliga dommare vi har, man tror inte det är sant.

Kommentera

Åh herrejävlar, att folk gnäller när vi spelar dåligt i slutomgångarna eller i slutspelet det kan jag förstå det gör jag också, men det är omgång 3!

Det vore skönt med en seger men mest för att tysta gnället här inne. Fast det finns säkert de som kan hitta fel då också.
Kommentera

Skulle ha velat se Moe i PP....
Kommentera

Varför dömdes erat mål bort? Det begriper inte jag?

Enda anledning är i så fall att domaren blåst innan pucken går i mål, jag hörde dock ingen signal..
Kommentera

Men va fan Vinnerborg håller du på med!! Det är ju ett mål. Horribelt!
Kommentera

Bortdömt.... Får han inte ta kameran på det där?
Kommentera

RTS:Har man sån där jävla inställning då fan kan man sätta sig på bänken!
Man blir så jävla less att se vissa inte ta i för laget...
Kommentera

RTS: Anger spelar ungefär som jag har förväntat mig. Han har alltid haft den här spelstilen. Det gäller att han producerar poäng, annars har vi inte så mkt hjälp av honom. Förra matchen var han iaf framme men missade sina lägen.
Kommentera

RocknRolf2: Anger helt osynlig igen
Kommentera

Långben: Håller med ! loj var ordet
Kommentera

Corso är Timrås bästa spelare idag och Åkerlund gör vad han kan i målet. Hynning vet jag inte riktigt vad han håller på med. Meunier verkar ha en mellanmatch men gör ändå en skaplig arbetsinsats. Axelsson och Svensson rätt pigga. Kul att se Sonntags offensiva tänk i spelet.
Kommentera

250kg kärlek:

Hmm jag brukar inte gnälla, men jag kan inte acceptera att se hur illa ställt det ä ri försvaret, jag är kanske mest besviken på mig själv då jag trodde att vi kommit ur dessa pojklags fasonerna att ragga och kolla puck hela tiden, man gör det så svårt för sig själva...

Men jag är glad att jag fått fart på WEB matchen här nere i vart fall.....
Kommentera

Olle: Ja spelet är dåligt från Timrås sida, men det är fan inte bättre från FBK.

Jag har en känsla att detta kan gynna Timrå, Samtidigt  har vi aldrig spelat ut FBK borta.

Det man kan önska är enklare spel defensivt och rakare offensivt.

Känns jäkligt konstigt att inte Challe flyttar upp Timo ett par kedjor, Är Timo fullt frisk?

Kommentera

RTS: Nr:7 kan dom inte mata han med nått som gör att han börjar att ta i lite i det fysiska spelet!Kolla in innan 2 - 2 målet kommer nere i hörnet när han har pucken!Det där håller inte man bjuder ju Fbk på målet med spelare som inte tar i matchen!
Kommentera

Vinner vi ikväll blir man jävligt förvånad. Saknas ju tramp från en massa spelare ! Lite flyt nu så kanske vi kan ta en trea.
Kommentera

Abron: Bra att du gnäller lite du också. Det gnälls alldeles för lite i den här gästboken.
Kommentera

nån som har comhem box som kan hjälpa mig? det står ingen åtkomst varför gör det det?
Kommentera

Är ni inte lite väl kritiska nu va? Visst är det en ganska medioker match, men jämfört med hur vårt bortaspel kunde se ut under många matcher ifjol så är det här rena kassaskåpsförsvaret.

Nu är ju också Färjestad lite off idag, så om bara några fler förutom Corso kunde sätta lite speed på rören i anfallet så vinner vi det här. Gissar på att MPS kommer upp i sista och avgör på pass från Corso.
Kommentera

Abron:

Hönsgård var ordet.....Noll organisation o handlingförlamning! Färjestad är ju inte alls bra..VAKNA!
Kommentera

RTS:

Jag måste på alvar fråg!

- Vad i he håller vi på med i försvarts spelet, är ju för fa,,så bedrövligt så det finns inte ord.

Nu måste nog Timrå skaka fram en ytterliggare en tränare som kan lära laget hur försvarsspel skall genomföras, det är lite skillnad nu om jag gemför med när Eldebrink stog i båset.
Kommentera

RTS: Skogs borde få sitta på bänken ett tag.
Kommentera

John K:
Dom kan ju få göra en sån period som 3:e i Gbg. Förutom att målen ska vara våra då.
Kommentera

RTS: Ja, då gäller det att visa detta i tredje perioden. Vägen till tre poäng=Ta ledningen och sen täppa till
Kommentera

RTS: Resultatet är bra, spelet är ju under all kritik.
Kommentera

Olle:Skogs har en jäkla förmåga att dra ned på temot för sitt eget lag, hur många ggr har han inte gjort den där sista dragningen på BLÅ med offside som följd.
Kommentera

Abron: Alltså 2-2 mot FBK borta i slutet på andra är ett bra resultat, på något sätt så känns det som om det finns mkt mkt mer att ta ut av årets Timrå.

Kommentera

herregud, när ska man få se någon avlossa ett slagskott från blå i pp? Det ser ju förskräckligt ut just nu, ingen vill skjuta.
Kommentera

RTS:
Mmm verkar vara håglösa idag, märkligt men kanske en reagtion av matchen i G-bg..... Ligga på hotell å så, när man vill vara med familjen....
Kommentera

Abron: Skogs o Kolan är ju helt över!!  Sonntag o Erixon forsatt bästa backarna.

Nån som sett Pärrsinen?

Kommentera

RTS:

Det finns anfalls spelare som bör komma ner å hjälpa till, inte så lätt att spela back med dessa FWD,s.

Sedan är man ju två på alla puckarna hemma??????
Kommentera

Vilken dålig orginisation det är i Timrås försvar, finns inga linjer så FBK kör ut å in å gör som de vill. Dett ahålle rinte, man gör det så in i he svårt i egen zon.... När skall Timrås backar börja fatta att det gäller att vrida på huvuet och göra det enkla......

Det här spelet kan inte leda långt, mer än många mål i baken, tyvärr.....
Kommentera

Nr 23 o 33 och 36 har det jobbigt ikväll, fantastiskt att man blir så fastcheckad gång på gång.

Kommentera

alexx: Shit!!
Kommentera

John K: som de ser ut nu kommer sonntag vinna timrås poängliga, hahahaha
Kommentera

« · 1180109 · »