1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590369 inlägg · 6216 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2009-09-28

« · 1179882 Till forumet

Färjestads BK - Timrå IK 2009-09-28
Dax att börja tagga upp inför match?
Ikväll tar vi vår första trepoängare för säsongen!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2009-09-28
The Palm: Challe talar idag om det "nya" Timrå.
Jag hoppas det visar sig ikväll eftersom vi brukar ha så svårt mot FBK om man ser tillbaka, att det nya innebär att vi vinner borta mot FBK för en gångs skull.

Corso behöver göra lite poäng, gärna nåt mål oxå.
Anger behöver göra mål, liksom Hynning.

Man får väl tro att "rätt" spelare får chanserna ikväll o dessutom nitar in pucken hårt rejält o skoningslöst! Man får gärna nita nåt gammalt ex. oxå för den delen. :)
Kommentera

The Palm: Åjäss!!
Ikväll tar vi 3 pinnar!!
Kommentera

JimmyH: Backparen ser åtminstone mer balanserade ut , med en offensiv och en defensiv i varje femma.

Grundtipset ikväll är 2-2.
Kommentera

JimmyH: Jag förstår inte. Tyckte att Granath var mer än lovligt yr senast. Jag förstår heller inte varför inte Lander får chansen med Gabbe och Axie från start den här gången.
Kommentera

Andersson: Granath och Styf kan vara ett utav seriens mest defensiva.
Kommentera

Ambroo: Det finns även lika många defensiva och offensiva spelare i Karlsson-Moe som i Skogs-Karlsson.

Men det känns som att det kommer att bli många liknande diskussioner den här säsongen.

Lander och Moe har svårare att imponera på Challe än supporterskaran (generellt) likväl som Granath och Starkov mfl har svårare att få förtroendet hos supportrarna än hos Challe.
Kommentera

Jävligt tråkigt och för mig fullständigt obegripligt att en av våra bästa backar ifjol redan får sitta på bänken framför en allsvensk import som knappast imponerade i sin debut. Redan efter två matcher?! Moe förtjänar betydligt mer chans än så här.
Kommentera

JimmyH: Så är det och jag är dessutom en av dem som är helt övertygad om att om Lander och Moe hade varit värvade utifrån så hade de av nån anledning varit helt givna.
Kommentera

JimmyH: Supporterskaran minns iaf hur pass bra Moe kunde spela ifjol, frågan är om Challe minns? Challe verkar däremot hypa Granaths försäsong såpass att han tycker att killen är redo för ordinarie elitseriespel. I premiären visade han absolut ingenting som tydde på det.
Kommentera

Nu är vi alltså redan där, våra egna stortalanger får nöta bänk och ge plats åt allsvenska halvsopor. Kul, det är ju helt klart rätt väg att gå!
Kommentera

RocknRolf2: Så länge vi vinner så, gör däremot Granath bort sig ikväll är det svårt att se att Moe står tillbaka även på torsdag då han trots allt inte gjort särskilt grova misstag ännu även om hans spel inte varit klockrent. Men jag tror snarare att det kan vara ett sätt att få bukt med Moes ev inställningsproblem. Gör man den säsongen Moe gjorde ifjol är det nog ganska lätt att glida iväg, en petning kanske får honom på rätt köl igen? Om inte så har säkert SpritTaco några intressanta reflektioner att komma med under söndagens bakfyllefrossa.
Kommentera

Tror att jag får ta en intervju med Challe om Moe, Granath och lite annat. Får nog slå honom en signal i morgon. Håll utkik efter svaren.
Kommentera

Ambroo: Äh, är du inte lite väl konspiratorisk nu? Personligen hoppas jag att man får chansen att se Moe i kommande matcher så att man kan skapa sig en egen uppfattning om hans "bristande inställning".

Å andra sidan så ser jag inte nyttan med att rekrytera allsvenskt och sedan placera spelarna utanför truppen. Jag tror att Moe kommer att ta Granaths plats inom 3-4 matcher och att det snarare är den senare som får agera stand-in vid ev. skador.
Kommentera

Olle: Det tycker jag inte. Av nån anledning så har det genom åren varit väldigt svårt för de egna produkterna att slå sig in. Det är alldeles som om att de har betydligt mer att bevisa än vad en spelare utifrån har.
Kommentera

Frella: Ja, vad vet jag vad som händer utanför isen. Det jag har sett den här säsongen hittills är dock precis vad jag har trott innan: 1. Moe bra, 2. Granath dålig. Det räcker också för att jag ska tycka att det är helt fucked up att man ska ställa en stortalang som Moe faktiskt är åt sidan. Jag vill att Timrå ska spela med bästa möjliga lag, och där finns inte Granath på 6 backar. Om Moe nu har attitydsproblem så har jag iaf inte sett ett skit av det på isen. Hur är det med Challes attityd förresten?
Kommentera

Ambroo: Ur ett historiskt perspektiv har jag ingen direkt åsikt men just nu, efter omgång 2, tycker jag att det är helt ok att man matchar en sån som Granath, trots att man var allt annat än nöjd efter hans senaste match. Moe hade bevisligen en stark säsong och han får ju snart chansen igen. Challe försöker väl helt enkelt att ta reda på vad Granath kan mäkta med mot riktigt motstånd nu när säsongen startat.
Kommentera

Klart Granath ska spela. Han gjorde det bra senast också. Men det var ju olyckligt att han snubblade. Men det är ju många som gör misstag. Det blir ju jobbigt att peta halva laget efter något "misstag"(!). Granath har varit på 6 backar hela tiden, men eftersom han skadade fingret mot DIF i genrepet så blev han sjunde.

Moe var väl okej senast, men Challe och Nygge känner kanske att det blir lite för klent och långsamt. På torsdag kanske Moe går in istället för Kolan. Vad vet man. Så konstigt skulle ju inte det vara. Eller så blir det istället för Granath. Eller Sonntag. Eller någon annan.

Nej, lika villkor för alla ska det vara. Dessutom borde ju rättvisa bedömningar förespråkas, trots att detta är HS och timjå. Man tycker ju det iaf. Men det är väl för mycket begärt.

Nej att kritisera Granath för hans insats i TIK hittills känns helt snedvridet. Men gör det gärna efter matchen ikväll. Om det är en rättvis bedömning så att säga. Ett öga är fult. Att favorisera spelare är också lite löjligt och omoget.

Nej tacka vet jag Tomas Skogs. Han är överallt han. På gott och ont...hehe.
Kommentera

Skarin: Nej, lika villkor för alla ska det vara. att kritisera Moeför hans insats i TIK hittills känns helt snedvridet. Moe har än så länge inte gjort några större missar, det har Granath. Vem tror du har störst utvecklingspotential? Det kommer bli väldigt svårt, för att inte säga omöjligt för Timrå att släppa fram egna talanger om de får nöta bänk för minsta lilla.

Synd, synd. Granath kommer aldrig att bli lika bra som Moe var ifjol. Moe har dock chansen att ta några steg till.
Kommentera

Skogs "offensiv" är förresten bland de mest överskattade någonsin. Snurra bort sig lite i anfallszon. Hittills har det kostat ett mål bakåt, vi får väl se hur många han kan bidra till framåt...
Kommentera

RocknRolf2: Granath och Moe är två helt olika backtyper.

Jag har inte kritiserat Moe för hans insats. Varken mot BIF eller VF. Åtminstone inte här.

Moe kan gå långt. Absolut.

Granath kan bli en bra elitserieback som bäst tror jag.
Kommentera

RocknRolf2: Skogs har varit bra. Men du verkar nöjd med din nya idol Kolan. Han har ju inte gått bort sig en endaste gång han. Hehehe. Han har varit fyrstjänig....minst!
Kommentera

Skarin: Nope, inte du, men Challe tycker ju uppenbarligen att Granath är bättre nu, och det verkar ju du helt bekväm med, att man ska bänka en stortalang efter bara nån match när han dessutom inte har varit dålig... för annars är det orättvist?
Kommentera

RR2: Jag håller faktiskt med dig helt och fullt idag. Om Moe vs Granath, om Skogs och hans offensiv och sen har du även levererat den mest klockrena frågan, den om Challes attityd.
Kommentera

Skarin: Kolan var bra sist. Skogs gick bort sig och gjorde självmål sist. Vi ser hockey med olika ögon du och jag.
Kommentera

Nån som vet om matchen streamas??
Kommentera

JNS:
Ajajjaj...
Kommentera

Fan....Hur kunde de gå bort sig så....?
Kommentera

Rooster23: Rekord i mittzonsslarv och inte ett skott på mål (?) efter sju minuter. Det ser rätt illa ut just nu.
Kommentera

Värdelöst än så länge och där gör Skogs sin berömda ut-med-arslet-brytning. Utvisning så klart.
Kommentera

RocknRolf2: 1-1, Daniel Corso!½!

Kommentera

Härligt! Corso!
Kommentera

Skönt med ett 1-1 mål innan periodpausen!

Corso!
Kommentera

Hoppas man kan få till PP nu!
Kommentera

Rooster23: Hyffsad känsla han har Corso, han kommer att bli nyttig i år.

Satan vilken billig utvisning Hynning åker på nu då...
Kommentera

Olle: ja det vart inget långt PP där inte:(
Kommentera

Bigthelin: 4-3 nu, klarar man inte av att ställa upp i anfallszon den här gången så är det nåt fel :)
Kommentera

Spelmässigt var ju den här perioden en katastrof. Om man inte får ner farten på fbk i mittzon så blir det här en tråkig kväll. Turligt med kvitteringen som kommer på en halvchans men nu jävlar måste det blir mer distinkt och högre fart i andra.
Kommentera

Tänkte skriva lite kort om saker jag märkt i denna match och generellt dessa tre inledande matcher.

* Hynning har inte inlett bra, han har vid ett flertal gånger inte varit vän med pucken och orsakat lägen som satt vårt försvar i svåra situationer. Ska man peta honom eller ska Challe ta ett snack med honom och ha tålamod ?!

* Åkerlund & Lindbäck har släppt in puckar dom borde ha tagit. FBKs mål tycker jag Åkerlund ska rädda. Lindbäck har också släppt in puckar som jag tycker han borde ha räddat. Det är inte lätt att plocka 3 poäng mot förmodade topplag om man ger bort för lätta mål.

* Jag saknar frenesi och fysiskt spel. Skulle man åtgärda detta tror jag detta Timrå skulle bli som ett helt nytt lag. Fysiska potentialen finns. Man har märkt att t.o.m. Erixon har vuxit lite under sommaren och spelar en lite mer fysisk spelstil Men det är Sonntag, Styf m.fl. som ska vara stora och tuffa. Det ska göra ont att vara i Timrås Zon.

Kommentera

Ingen vidare första period, vi ska vara nöjda med att det är lika.. Bara hoppas att Timrå skruvar upp tempot i andra!
Kommentera

Eh, jag tror Moe förstått poängen nu.. Alla måste jobba och kämpa etc etc..
MEN FÖR FASIKEN!
Låt honom inte stå åt sidan för Granaths skull.. Vill inte gnälla slentrianmässigt på honom, men han har inte startat bra alls..
Kommentera

Så tycker jag att Pärssinen ska ta Pääjärvis plats så fort han känner att han har flåset, men svårt att komma igång i 4:e kedjan med 4-5min!
Kommentera

dr-nix: det fysiska spelet kommer ju med farten, mot frölunda tycker jag dock att man lyckas med detta TROTS allt BP i andra perioden. Nu är det ju en ny batalj och farten är som bortblåst, samtidigt som Färjestad faktiskt har hög fart igenom mittzon ikväll.
Kommentera

The Palm: Jag håller med dig. In med Moe och ut med Granath!
Kommentera

Blizzard: den enda logiska förklaringen måste ju vara att han ännu inte är 100% återställd för i annat fall så måste han ju få mer speltid, helt klart.
Kommentera

Olle: vilka ska göra målen i årets timrå ik? det finns inga målskyttar
Kommentera

Blizzard:
Skellefteå nära att landa Surovy...(Tack vare bra relationer o externa finansiärer)....Och inte tror jag att Rögle eller Södertälje har värvat klart!
Men Tik har sparat pengar iaf, (Blir nog en helvetisk säsong!)
Kommentera

alexx: Då missade du ju i så fall Corsos vackra nertagning på volley innan målet :) Han och Pääjärvi måste ju helt klart producera i år.
Kommentera

RocknRolf2: Ja det är märkligt att du inte lagt märke till fel som Kolan gör, när du verkar vara så "bra" på det annars. Du verkar räkna misstag. Det gjorde jag också för 10 år sedan ;)
Kolan har mycket att bevisa. Han kostar oss väldigt mkt pengar och ska vara vår ledande back. Inte minst offensivt. Tycker han har problem även under den första perioden.

Skogs är en kul back. Han är överallt. Han är väldigt ojämn. Hoppas han får till jämnheten.

Nej nu måste vi upp någon klass om det ska bli någon pinne ikväll. FBK känns ju inte direkt omöjliga heller.
Kommentera

Pär:

Jag skulle gärna se David Fredriksson i Timrå, har alltid gillat den killen.

Fast när man läser HV-fansens kommentarer om hans privatliv så blir man ju lite tveksam.
Kommentera

« · 1179882