Såg repriser på 1-1 och domarna tar inte för den.... klubba i bakhuvudet på JJ, men vad i "#$: Tycker Nubben ska skicka in en "best of" på alla solklara matchavgörande felaktiga situationer vi råkat ut för till förbundet...
Det underlättar liksom inte att både vara sämsta laget i serien OCH vara det lag som blir mest förfördelat.
Sputnik: En till fundering, varför spelar vi Hartmann och Hanzl i BP när det är bättre de har energi över för att driva PP och i det offensiva spelet? Tänker att defensivt lagda spelare har vi ju rätt gott om annars.. sen har Lalle inget som helst att göra i BP...
Woody: klart jag förstår det men att kalla mig dum I huvudet för att jag inte vill gå på fler matcher förrän jag ser en förändring...rullar ju bara på och nu har vi 7 raka, alltså påriktigt!
Modano: Det var väl ändå Lundin som stod som ett fån med klacken i isen när passningen skar genom centrallinjen?
Olofsson håller inte måttet på den här nivån, nej. Men det är ju så jävulskt onyanserad kritik kring honom. Han får skit för precis exakt allt och lite till. Han är ju ändå en av få spelare som försöker skapa något. Och just det där målet vill jag ändå påstå att han ensam INTE rådde för.
Skönt ändå att Liljewall är ärlig och fördömer domarnas horribla insats vid 1-1. Ska bli oerhört spännande att se om ligan går ut och ber om ursäkt för det i efterhand. Fast det kanske man bara gör när kusinen från landet råkar göra mål?
Hade det här varit SHL-premiären hade jag varit hyfsat nöjd. Ganska vettiga konstellationer, enkelt spel. Något att bygga vidare på.
Men: det syns att Timrå inte riktigt hänger med. Vi har för många långsamma spelare. Sen faller man ihop lätt när man inte riktigt hänger med i det defensiva arbetet.
Jaja. Hoppas iaf på att man undviker genomklappning i 3e. Vore mysigt om man kunde hålla det hyfsat jämnt. Laget behöver lite positiv input nu.
Synct: Svårt det där. Samtidigt har vi inte råd att förlora honom i 5 minuter för att någon back börjar veva. Domarkåren har ju tyvärr visat sig att vara rätt nöjda med att ha oss i botten så det vore bättre om andra spelare tog fighterna.
sargad: Jag har bara några enkla önskemål. Jag önskar att representanter för föreningen går ut och konstaterar att playin-målsättningen var huvudlös och att den naturligtvis inte är aktuell nu. Vidare att man helt missbedömt truppen och att detta står högst upp på agendan att åtgärda. Slutligen: Hör jag ordet "tålamod" en gång till från Nubben el nån annan ledare säger jag på riktigt upp mitt medlemsskap
Olle: Tycker du överanalyserar lite, han har stått upp för sig själv flera gånger i år på liknande sätt, även innan vi förlorat 6-7 raka. Bara positivt att han visar glöd tycker jag.
sargad: Har följt sen året då man bröt sig loss från ST Hockey. Detta är utan tvekan sett till tillgången av spelare största fiaskot så här långt. Sässen med Starostenko o Karjalainen var väl en blandad upplevelse
Olle: Ja kastar Rattie och Hanzl in handuken så äre totalt gonatt, och 2000 på läktarn fram till ett negativt kval som inte kan sluta på annat sätt än HA spel i 20 år framöver.. minst..
hockeyärnice: Tror du inte alla här inne är sjukt less? Man behöver ju inte blev helt dum i huvudet för att man är less. Som om man vore bättre supporter om man skriker glåpord.
roger_sundsvall: det är inte Rattie som ska slåss. Kommer ni ihåg Corso? Massor av hockey i sig, gjorde massor av poäng för Timrå. Alltjämt medan fågelholken förstörde laget och säsongen så blev Corso mer och mer frustrerad, kulminerade med att han släppte handskarna mot nån stackars junior i Skellefteå, stod sen och öppet bråkade med holken i båset. Fick sparken sen, va?
Titta på Rattie dom sista två matcherna. Frustrationen rinner över, han börjar bråka framför målet när ingen i laget står upp för honom och Freddan förstör det här laget.
Var försiktig nu nubben, det här kan bli ett Corso-gate 2.0 för Freddan kan inte vårda våra stjärnspelare. Tappar Rattie fattningen och börjar skita i det här, då kan vi ställa in resten av säsongen för han är vårt enda hopp.
Skulle det vara rimligt att begära att han helt plötsligt skulle vara bra????
Dröm på!!!!
Lägg till att det största problemet defensivt har väl varit just det? Att man om och om igen inte är ödmjuka utan dräller och tappar puck på känsliga ställen så det blir undertaligt hem och mål!
Om du vill identifiera den jävla idiotin som ett FÖRSÖK!!!! så måste du vara rubbad!
danne80: Ja, han Hartmsn ser defentitivt ut som en av de bättre med sheriff+filur.
Jag som lyckats förtränga förea SHL-vändan, var vi så här dåliga då? Känslan nu är ju att FBK bara behöver fokusera en smula mer och inte glida på en skridsko hela tiden för att bekvämt inkassera 3p. På ett sätt jag tänker att dom skulle avfärdat ett allsvenskt lag i övre mitten(3-6 typ).
roger_sundsvall: Det är bra Rattie. Väck dem lite. Titta på Färjestad när vi är i anfallszon, knuff i ryggen, tjuvnyp, ger oss ingen tid. Spela fysiskt, titta på Pelle.
söder över: Tycker Westberg är neutral, lever sig in i matcherna bara, har ju lyft positivt om Timrå flertal ggr. Sen är det klart att det blir tungt när Kommentatorerna vrålar på när Timrå släpper in mål, har ju blivit en del av den vara genom matcherna.. 😅 Harald däremot..
danne80: det är ju inte kört än, domarna kanske får dåligt samvete och börjar blåsa när Färjestad förtjänar utvisningar snart. Jag tror det blir bra om vi kan får bort några katastrofmoment i försvaret. LaLeggia/Zajac-problemet, spelare som inte håller måttet (Lööke) osv. Det som oroar är ju dock att det tar SÅ lång tid för Freddan att göra något åt så otroligt uppenbara brister. Lööke blir säkert bänkad i omgång 45, då har han redan ansvarat för 30 baklängesmål.
Färjestad är ett mycket bra hockeylag. Men det är äckligt att domarna ska blunda för tre solklara företeelser som dessutom ger laget matchvändande och avgörande fördelar.
Det som är konstigt är att inte båset protesterar mer.
Vidrigt. Respekt om bra lag vinner på sitt bra spel. Hjälp från de svartvita behöver inte FBK.
danne80: Man kan ju konstatera att nubben kommer få jobba övertid under novemberuppehållet, Nubben = handlingsförlamning, ska tipsa Svenska akademin om det.
söder över: Fast va faan! Hade Liljegren varit lite mer på attack och krigat för att vara före sin motståndare in på kassen hade det varit jävligt farlig.
Hade Liljegren åkt mer skridskor och inte ramlat hade han kunnat jobbat bort målchansen.
Hade Westerlund jobbat hem snabbare hade inte Lundin och Olofsson varit själva där.
Och ÄNDÅ är det Olofsson som får skit! För att han FÖRSÖKTE nått annat än att åka till sarghörnet.
Helt ärligt så trodde jag på poäng efter spelet i första, men vi är ju totalt jävla sop slut som lag... Byt ut hela jävla laget, alla bojkotta nästa hemma match..... Tills många får sparken.....
Bra jobbat Olofsson på 3e målet helt jävla över vid markeringen av målskytten.Lika bra de torska ut av helvete nu för finns inga mera liv liner nu för Freddan Ante bort bort bort