Hade det här varit SHL-premiären hade jag varit hyfsat nöjd. Ganska vettiga konstellationer, enkelt spel. Något att bygga vidare på.
Men: det syns att Timrå inte riktigt hänger med. Vi har för många långsamma spelare. Sen faller man ihop lätt när man inte riktigt hänger med i det defensiva arbetet.
Jaja. Hoppas iaf på att man undviker genomklappning i 3e. Vore mysigt om man kunde hålla det hyfsat jämnt. Laget behöver lite positiv input nu.
Modano: Det var väl ändå Lundin som stod som ett fån med klacken i isen när passningen skar genom centrallinjen?
Olofsson håller inte måttet på den här nivån, nej. Men det är ju så jävulskt onyanserad kritik kring honom. Han får skit för precis exakt allt och lite till. Han är ju ändå en av få spelare som försöker skapa något. Och just det där målet vill jag ändå påstå att han ensam INTE rådde för.
Skönt ändå att Liljewall är ärlig och fördömer domarnas horribla insats vid 1-1. Ska bli oerhört spännande att se om ligan går ut och ber om ursäkt för det i efterhand. Fast det kanske man bara gör när kusinen från landet råkar göra mål?
Woody: klart jag förstår det men att kalla mig dum I huvudet för att jag inte vill gå på fler matcher förrän jag ser en förändring...rullar ju bara på och nu har vi 7 raka, alltså påriktigt!
Sputnik: En till fundering, varför spelar vi Hartmann och Hanzl i BP när det är bättre de har energi över för att driva PP och i det offensiva spelet? Tänker att defensivt lagda spelare har vi ju rätt gott om annars.. sen har Lalle inget som helst att göra i BP...
Såg repriser på 1-1 och domarna tar inte för den.... klubba i bakhuvudet på JJ, men vad i "#$: Tycker Nubben ska skicka in en "best of" på alla solklara matchavgörande felaktiga situationer vi råkat ut för till förbundet...
Det underlättar liksom inte att både vara sämsta laget i serien OCH vara det lag som blir mest förfördelat.
hockeyärnice: Frågan är vad som är värst: Timrås spel eller stämningen här inne. Jag tror jag tar en paus på några månader nu innan det blir Tyskland 1933.
Rallarn: Jag tror att det kan ligga något bakom ryktena att man letar en ny målvakt av hög kvalitet i Timrå som kan rädda oss. Nu tycker jag ändå Rajaniemi varit rätt bra. Johansson utlånad?
Rallarn: En undran. Får de verkligen se sekvensen innan 1-1 på repris? Tänker att det var inte direkt i anslutning till målet. Att det skulle varit utvisning är solklart, men skulle de ens få granska det om de velat det?
Andersson: De får inte titta på tvåor i efterhand, utan bara möjliga femmor. Är det inte i direkt anslutning till målet så _tror_ jag inte man får döma bort målet eller ta utvisning, därav min fråga.
Sedan är det synd att domarna missade det när det skedde.
Zäta75: Inte bara ribba. Ribba - stolpe. Gjorde inte Hanzl det i straffarna förra matchen också? Man har inte flytet med sig när man skjuter ”Ribba-stolpe” två matcher i rad.
Tråkigt att en som Lundin som man verkligen gillar och unnar framgång i SHL inte verkar räcka till(än så länge). Känslan är att han vinner 1/4 närkamper nu och i allsvenska vann han hela tiden dueller och närkamper vid sarg och kom ut med puck.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen