orion: exakt, timrå hade bra koll på matchen tills de onödiga utvisningarna. Timrå var nära 2-1 men istället gör FBK mål. Visst var FBK värda 3 p, eftersom 2 min 5 mot 3. Men 4-1 resultatet var inte rättvist. 2-1 eller 3-1 hadem varit rättvist. Nu kommer vi igen, nu ska TIK få allt stöd på Tisdag.
Hälge,Ambroo: Nåja,nåja, vi kan väl ändå enas om o trösta oss med: 3 poäng till länet!! Jag tror varken TIK elr MODO är i nån större form just nu, är lite rädd för att det kan bli en dålig tillställning.Det handlar nog om vem som är minst dålig just då, om man säger. Visst är det först vid nästa läns-möte (7/12) som Kortslutningsarenan invigs,va?
Fanzin: En kompis till mig hade förmånen att ha loge i Lövergs lila arena först sa han det är utan tvekan bästa hockeyarena i Sverige, kanske beronde på gratisspriten?, sen att Sjögren måste skärpa sig det var huvudlöst av denne att krosschecka Prestberg och att det kunnat ha blivit poäng. Robban Carlsson verkar vara uppe i varv det är ju bortamatch på tisdag!
Fanzin: Lät ändå som om Timrå hade koll i två perioder. Kimmo storspelar, fem mot tre i Löfbergs, vem kan stå emot? När Timrå kvitterar ett underläge är jag trygg! Men Färjestad är en tung motståndare, och vinner förmodligen rättvist om man ser till målstatistiken. Kapanen är kung, och vi behöver inte slå tunga och dyra lag nu, vi behöver poäng som ger slutspelsplats. Färjestad ska vi slå när det behövs, och då ska vi slå hårt, brutalt och formtoppat! Just nu är vinster mot smålagen viktigast. Låt Färjestad tro att dom har ett ointagligt fort, fast dom brukar ju bli motbevisade ibland.
Nyss hemkommen från Karlstad, jag en av de få TIKARE i karlstad blev nog lite deppiga efter förlusten. 1-1 efter 2 perioder och TIK hade lika gärna kunna haft ledningen med 2-1. Men inget mål kom. En ganska avslappnad match, med ett inte så högt tempo.
Det hela avgjordes då TIK åkte på en dubbelutvisning, som innebar 5-3 spel för FBK i 2 minuter. När det återstod ca 20 sekunder kvar gjorde FBK 2-1. TIK var mycket nära, men istället gjorde FBK 3-1 som var spiken i kistan. Sen när TIK tog ut målvakten för att satsa på ett sista försök så satte FBK 4-1.
Men TIK spelade jämnt med FBK, ett undantag då TIK hade en stor del av tiden i Utvisningsbåset. Bra tryck på läktaren och en TIK klack på cirka 10 personer på bortasektionen. Sen kan jag även nämna att Det fanns en hel del TIKARE på sittplats där bland annat jag. Bäst i TIK var Kimo Kapanen som räddade mycket.
Betyg på match: +++/+++++
Matchen höjdare: TIK´s första mål en riktig stänkare som satt bakom FBK målvakern.
Matchens Snedspark: Kristian Gahn har startat bra i TIK. Bland annat mål i senaste matchen. Idag två gånger i utvisningsbåset.
Var ändå värt att åka dessa timmar för att se tik lira hockey i Istemplet i Karlstad. Hoppas verkligen att det blir en luciaresa till Karlstad på lucia.
4 timmar i bil från gävle, vad gör det? ///TIK ALLTID!!!
matsby: Såg Döme i Kladno,Tjeckien,för två år sedan. Framförde till Kansliet att han var stor,bra skridskoåkare osv. Kladno på dekis just då så det kanske inte var svårt att vara bäst där men ingen tycks att brytt sig om vad jag såg och sa då för till Timrå kom han ju i alla fall inte. Att han skall kunna frälsa SSK tror inte jag att han är tillräckligt bra för men bra start fick han idag och han lär vara bättre än många objekt Nubben har dragit hit sedan han fick titeln Sportchef!!!
-"- Det finns inget försvar för det Sjögren gjorde i den tredje perioden och det är inget snack om att det var korrekt dömda utvisningar. Det var där det avgjordes och det får Christian Sjögren ta på sig. Han mår nog inte så bra just nu, men han måste lära sig, avslutade Kenta Johansson."
Var på plats och ger som vanligt TIK en eloge! Ni ställer aldrig upp och väntar på FBK som de flesta andra lag gör här i LLA. Hög intensitet och disciplinerat i defensiven.
Kapanen var väldigt bra och de två första kedjorna satte bitvis bra press på våra lilagula backar i egen zon.
Det som fällde avgörandet var INTE domaren som någon skrev tidigare i denna tråd, utan dels att Timrå var decimerat från start, endast tre femmor blir tungt emot de flesta lagen. Dels crosscheckingen i huvudet som under den avvaktande utvisningen. Den kan ingen klandra domaren för utan är bara ett tecken på frustration och trötthet. Att Sjögren sen tar en tiominutare hjälper ju inte till.
Men summa summarum så var väl segern helt rättvis, men resultatet ngt mål för stort. Spela TIK bara så här bra hemma iofrtsättningen så kommer trepoängarna trilla in i strid ström.
ernie eagle: Tycker det lät som vi spelade bra idag trots allt och det bådar gott framöver. Får väl hoppas att det plus dina kattögon räcker till för att neutralisera Micke Lind och co. ;)
Är det bara jag som tycker att Hallin lyft sig ett snäpp de senaste matcherna förresten?
Weman: Fy fan vad tungt! Det är bara att känna svårmodet som grinar oss rätt upp i ansiktet! Nu bryter vi ihop och kommer igen på tisdag! Då jävlar blir det åka av i Gavlerinken för Brynäs del. Jag är på plats och ska spänna mina kattliknande ögon ut över isen och då kan bara gå på ett sätt, vinst såklart!
Chief: Tråkigt att de inte får med sig åtminstonde en pinne när de spelar så pass bra. såg BIf udag inte bra direkt,så räknar med att vi tar tre pinnar där
Hälge: Håller med du där. Vi gjorde en bra match, siffrorna ger inte en riktigt rättvisande bild av matchen tycker jag. Det lät som grabbarna verkligen spelade bra och det är oerhört skönt att höra, det tar vi med oss i fortsättningen. En förlust svider alltid, men vi fokuserar på det positiva.
rokla: Får verkligen hoppas det inte är så allvarligt, inte kul att höra att han linkat av...:/
Måste säga att det är roligt att höra att Jinman får beröm också. Och Kapanen verkar vara i form, lät lite darrigt i inledningen på matchen, men det har han ju tagit igen får man säga.
I dag är det väl en match där allt vi får med oss är en bonus. Förvisso har TIK besökt värmland med framgång förr men FBK är ruggiga i år.
Man blir orolig nu när Sundin är skadad och samtidigt ser att Sjögren har haft magsjuka. Detta innebär ju att TIK blir kort om folk igen. Finns det inga juniorer som kan luftas för att avlasta övriga truppen lite ? Om inte måste nubben fixa förstärkning inom kort.
Men på Torsdag skulle det sitta fint med en fullsatt arena.