Dream Team: Han var aldrig rookie i NHL eftersom han spelat i WHA tidigare, detsamma gällde för exempelvis Anders Hedberg, Ulf Nilsson, Wayne Gretzky mfl som aldrig heller klassades som rookies under sina första NHL-säsonger..
Jimmy: Fråga 8 har diskuterats flitigt tidigare idag. Nån hittade att Kenta Nilsson gjorde 93 poäng för Atlanta 1979/80. Utgår han p.g.a hans två säsonger i WHA, åren före?
1) Det är delat mellan Mats Näslund och Kjell Dahlin som gjort 71 poäng vardera. Ganska stort av Timrå IK att ha fostrad båda de 2 bästa rookies genom tiderna i NHLs mest framgångsrika klubb.
Tycho och Dream Team får dela på den.
2) S/T: Peter Smedberg Tunadal: Håkan Forsberg
Mr Magoo och Willysson delar på den.
3) Ove Öström 90-95 Stefan Lindqvist 95-98 Peter Gerhardsson 98-99 Anders Huss 99-01 Håkan Åhlund 01-02 Markus Åkerblom 02-??
Ingen klarade den
4) Markus Matthiasson och Henrik Zetterberg
Willysson klarade den först
5) Nolby Hockey (Martin Romö)
Ingen klarade den.
6) Peter Gerhardsson avgjorde alla de 3 matcherna i slutet.
Freddanp och Willysson delar på den.
7) 18-1 seger mot Lejonström, 0-10 förlust mot Boden
Dream Team klarade den hela frågan först.
8) 1:a Mikael Renberg Philadelphia 93-94 82 poäng 2:a Jörgen Pettersson St:Louis 80-81 76 poäng (Hur kunde ni missa han ;))
Ingen klarade den hela frågan men Tycho var först med Renberg och hans poäng.
rådbjer: Jadu, det kan man fråga sig...ännu ett problem att luska i eller så har Jimmy nåt fuffens för sig, kan juh inte dra ihop tävlingar som inte stämmer =)
Dream Team: Läs tråden o se på alla jag har gissat på :)) Dahlen Patrik Sundström,Hedberh Lill-Pröjsarna Sudden Foppa Aklfred osv. Den enda jag nu inte fått svar på Är Inge Hammarström :))
rådbjer: Anders Hedberg har iaf skrapat ihop 79 poäng i sin första i NHL om jag har kollat upp det rätt, spelade iofs i WHA först, men NHL var det väl som gällde?
Jimmy: Vissa tror jag att jag har bra koll på, vissa är mera gissningar...
1. ?
2. S/T Hockey: Ove Öström Tunadal: Magnus Billman
3. 90/91: Stefan Lindqvist 91/92: Stefan Lindqvist 92/93: Stefan Lindqvist 93/94: Stefan Lindqvist 94/95: Anders Huss 95/96: Anders Huss 96/97: Mikael Lind 97/98: Mikael Lind 98/99: Peter Gerhardsson 99/00: Anders Huss 00/01: Anders Huss 01/02: Henrik Zetterberg
4. Markus Matthiasson och Henrik Zetterberg.
5. Fredrik Tideman, IF Troja/Ljungby.
6. De kom under säsongen 1998/99. Alla matcher lockade mellan 2000-3000 åskådare, bortalaget tog ledningen i samtliga matcher.
7. 18-1, mot Lejonström säs. 1990/91. 0-10, mot Boden, säs. 1994/95.
8. 1:a Daniel Alfredsson, 26 mål, 35 ass. 61 p. 2:a Peter Forsberg, 15 mål, 35 ass. 50 p.
rådbjer: Ingen av dem heller. Jag försvinner nu från HS men fortsätt svara. Kommer tillbaka och kollar svar runt 12-slaget i natt och lämnar även då ett facit.
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.