Spock: Rattie och Hanzl är de enda som står att de står över? Kanske har Liljegren likt Blomman och Didde gjort nått ingrepp(Liljegren hade väl skadebekymmer under sluspelet när Västervik mötte Timrå). Annars kanske han bara har nån känning eller nått?
Härligt att få krypa fram ut ur den vissna högen med björklöv där man firat hårt några månader. Sommarjävel! Man vädrar ljuvliga dofter av nyspolad is, isso och svettiga hockeyskydd. Det står SHL infruset i isen.
Jag har inte stött på modogrannen sedan tidigt i våras. Det ryktas att han sitter inlåst på hockeypsyk och knaprar valium större än matchpuckar...
Ge mig en enda anledning till att vi inte vinner vårt första SM-guld i år?
Lika bra att ösa in degen på serieseger i dag innan oddsen rasar efter överkörningen och träningen mot Brynäs i afton;)
Hahl Bundy 2.0: ja Benet, AC och Didde är ju 3 ganska tunga backar som saknas ikväll. Hanzl och Ratzl är ännu tyngre forwardsnamn som saknas på isen ikväll... men Brynäs slår vi nog ändå. Hattrick av Bojjan!
sargad: Vet inte men vi har ju ett brett lag och jag antar att Freddans filosofi är att använda träningsmatcherna till att rulla på så många olika formationer som möjligt. Inte att spela ett tänkt startlag i SHL och försöka få så många tillfällen som möjligt att nöta ihop det. Och då får några vila varje match. Sen kan man ju tycka vad man vill om det. Ingen Hartmann heller ser jag btw
mikenomad: Jag är sjukt imponerad av Timrås upplägg hittills inför den här återkomsten i SHL.
Det finns nya och några gamla genomtänkta spelare, det finns en frän plan. Det finns en grupp ledare och tränare som ser sin viktiga del i helheten. Den sköna timråandan växer och känns starkare än på årtionden!
Träningarna och träningsmatcherna blir små pusselbitar i något mycket större! Brynäs hade absolut kommit lite längre än oss i att snabbt skicka puck inom laget. Vi knåpade med andra pusselbitar i onsdags. Vi visade dock solklart att inget lag eller någon organisation kan räkna bort Timrå IK den här säsongen.
Härligt att Fältmarskalken Freddan och hans trojka stuvar om och laborerar i träningsmatcherna. Andra lags videoanalytiker kommer att riva sina hår inför allvaret när allt drar igång:)
Den där Jonas Torines är en ledartyp jag gillar. Vilken snubbe!
Jag tror att det är något riktigt stort på gång med ”THE BIG RED MACHINE”.
Släpper dessutom pandemin, då kan vi garanterat få riktigt sköna publiksiffror senare i höst och i vinter...
mikenomad: Om man ska jobba ihop en grupp, så kan jag tycka att detta är den enda vägen att hantera det på. Man måste ge alla en chans att visa upp sig och möjligtvis dyker konstellationer upp under resan som fungerar. Även såna som man kanske inte trodde på. Så självklart ska han rulla runt på folk på försäsongen, det är det den är till för. Anser jag.
Smokey: Håller med till 100%. Det är ngt stort på gång! Nu gäller det att vi fortsätter stötta(ja man får kritisera också), smsa, bidra, jaga nya medlemmar mm allihopa. Alla är viktiga för att Timrå IK ska lyfta till nya höjder!
sargad: Didrik Strömberg och Jacob Blomqvist rehabiliterar fortfarande. Sebastian Hartmann och Albin Lundin vilar. Viktor Liljegren är fortfarande inte helt redo för spel och beräknas vara klar mot Björklöven nästa fredag.
Heisenberg: Timrå IK vaskar om en hel del i kedjorna jämfört med matchen mot Brynäs. Backparen blir dock samma men där Albin Carlson kommer att roteras in under matchens gång. Sami Rajaniemi startar matchen.
kattan: vet inte om nån redan kommenterat än men ett annat intressant faktum är ju att detta är Mifs 1a försäsongsmatch medan vi redan stökat undan premiären. Spontant borde det tala till vår fördel men försäsong är försäsong och allt kan hända, inget är logiskt och framförallt ska man vara försiktig med att dra stora växlar på sådana matcher. Ni kanske kommer ihåg att Tim Wahlgren var poängkung nån försäsong och han fick väl inte spela klart säsongen ut innan man gick skillda vägar.
JanneH: Jag tycker att det känns fel att överhuvudtaget diskutera resultat, femmor, fördelar, nackdelar när det gäller dessa försäsongsmatcher. Det är inte resultaten i sig som betyder ngt, tror jag. Laget ska fungera när serien drar igång, det är hela tanken med försäsongen.