Försäsong betyder inget, men vi LEKER med Leksand i stora delar av matchen. Våra mest profilerade spelare är inte de som utmärker sig mest. Säger det något? Oklart. Ser det bra ut? Åh herre gud: JA!
Jag ser verkligen fram mot att se det här rödvita gänget i ett skarpt läge… Övar helt jäkla bra med lösplugg. Nu laddar vi för en sjukt spännande premiär borta och hemma…
Den stora frågan är ju: Är Alvarez hockeyns egna Marcus Berg måntro? Får chans efter chans och bränner o bränner. Förstår absolut ingenting varför han får spela PP, ifjol fine, men i år, knappast!
Var först jäkligt skeptisk till att ha Jonte på vänstersidan i pp, men tycker att det ändå är ganska så intressant. Han blir rörlig på ett helt annat sätt, och skapar på så sätt ytor för sina kollegor
thorwald: De behöver jobba på vad det är som får honom att få mer eller mindre panik när han hamnar i ett målläge. En idrottspsykolog kanske? Om han avslutar sina bra aktioner med ett riktigt avslut så blir kanske Olle gladare.
Jalasvaara: Tycker också att Dahlen borde spela med Petterson och/eller Halloran i PP. Dessa två hade satt passningen som Alvarez missade öppet mål på (han var inte ens med på passningen). Dahlen visar direkt vilket spelsinne han har och hur farlig han är i pp. Borde ta skott själv oftare i bra lägen, men det kommer han får variera sig.
mikenomad: gick väl ut för att kolla potentiell hjärnskakning men han såg då pigg ut. Stod och förklarade sig lite för Lander i båset innan han gick ut, det hade han nog skippat om han hade varit groggy.
Hahl Bundy 2.0: total dominans från Timrå i andra, kul att se! Strålande boxplay när vi väl hamnar där men framförallt långa anfall som gav oss ett par pp också. Sen ett önskemål: 100% skott från Eronen och 0% skott från alvarez om man får be.
Måste också lägga till att det är beklämmande att Leksand är på våra stjärnspelare med fula tilltag hela tiden men ingen i Timrå står upp. Det där måste ändras omgående. Känner att NHL 1995-supportern i mig vaknar men någon måste gå ut och markera när våra stjärnspelare blir överkörda.
För att Dahlen ska kunna göra dessa passningspoäng tycker jag han borde lira med Ep, Ep har nog SHLs vassaste direkt skott och det var på dessa direkt skott många av hans mål kom när Växjö vann guld så om han får en Dahlén som sätter upp honom i dessa lägen kan det bli dödligt.
Lite tidigt än att bedöma men om Alvarez spelar så här även mot Modo har vi kanske en sleeper i honom denna säsong. Utöver det tycker jag tack o lov att det är betydligt mindre hönsgård i egen zon nu. Jag gillar också vad jag ser från Dahlén. Tror han kommer göra betydligt fler passningspoäng än mål. Det ser faktiskt bra ut!
Tallarna08: Ja, det är nog en roll i 4:e kedjan som han kommer till bäst nytta. Bara för Alvarez att köpa det ellrr nöta bänk, speciellt när Wedda är tillbaks.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·