Olle: Tanken lockar, men tänk efter noga nu, finns en stor risk vi får stå ut med dryga modoiter här inne i boken då. Nej ser hellre storvinst och njuta av JFK:s alla 101 ursäkter och att det var domaren som gav timrå 8 mål..
Sputnik: Tycker vi tar en svidande 3-4 förlust mot Modo där dom avgör med 1 sekund kvar så spelarna åker ner till sillstryparna förbannade och inställd på revansch. Gärna några Bjästabor som står och hånar på läktarna efter slutsignal också.
mikenomad: Ja den sedvanliga intervjun med Sandra med alla klassiska klyschor har liksom redan avverkats. Nu är det bara abstinens för premiären. Först skall vi bara lite sådär på en skridsko åkandes avverka lillebror innan dess till veckan.
söder över: Sandra hade väl rätt mycket utrymme i första avsnittet? För mig hon gick in en del på försäsongsträningen och vem som såg "bäst" tränad ut etc?
Jag gillar feelgood filmer o serier. Kolla den korta men fantastiska feelgoodserien på 4 avsnitt mellan Timrå- Djurgården. Jag är på avsnitt 3… sketabra! Jag lovar! 😎
Modo-Leksand. Haha Kovland hade ju smiskat båda dessa lag ikväll. Ok Leksand ställde över en drös spelare men modo herregud vilket klappkast lag. Dallas du är förlåten kom tillbaka. På onsdag blir det live-hockey igen. Kan det bli 10-0 och Halloran gör 3 - ja inte omöjligt.
Andersson: Tror inte ni kommer hamna i kvalet överhuvudtaget, ni spelar fröjdig hockey i år det lilla jag har hunnit se på försäsongen, jag tror ni kommer hamna på runt 8-9 plats iaf
mikenomad: Nej jag har sagt det förut och säger det igen. tror Örebro kan hänga lite löst kommande säsong. Brynäs är överskattade med och kommer inte komma topp 6, alldeles för trubbig forwardssida för det.
Håller vi oss från större skadebekymmer så kan vi charma hockeySverige rejält kommande säsong.
Pinaceae: 2 saker: Rädd för att alla ska bedöma mig som okunnig, men hur lägger man in en ny tråd? Jag kan svara, men vet inte hur jag gör för att lägga ett nytt "topic". Jag är inte född -99, då skulle jag troligtvis veta hur man gör. Fyller 60 i år född 1962 med andra ord. Tacksam för hjälp! Timrå tar GULD, bara så ni vet det! Om inte i år, så nästkommande 2. Timrå! 💥💯❤️🤍❤️🤍❤️🤍❤️💯💥
mikenomad: Fortsätter Leksand att spela så här vårdslöst i serien så är det bra att de tränar på att hantera att spelare är borta. Det kommer bli en del avstängningar.
Ahnelöv blev Aningslös när Dahlen o co snurrade runt i offensiv zon, våran offensiv är helt galen och vi har två vassa uppställningar som kan producera i år. Sedan har vi grymt bra 3:e o 4:e lina, bara att en sån som Boyce åker och smäller på som satan visar bara vilken bredd och inställning vi har i laget. Svensson o Strömberg där har vi två som kommer ligga i topp igen i tacklingsligan sedan har vi Eronen som verkar sinnessjukt bra och hoppas att han blir kvar i Timrå många år. Stenqvist ser otroligt stabil ut och Laleggia lägger passningar som ingen annan back är i närheten av. Vi har alla verktyg som det ser ut för att det ska bli en rolig säsong.
Timrå4ever: Under säsongen kommer Alvarez tvingas ner och spela back pga skada, det visar sig vara det han är född till och efter 10 matcher bredvid Svensson har han +18. Allt löste sig skitbra och Timrå vann guldet svinhårt.
kattan: Just nu är det ett lyxproblem, jag skulle nog gärna se Andersson - Lundin - Wedin/Halloran. Vilket nummer som det är på kedjorna är oväsentligt, Timrås bästa kedja var en gång nr 3, Tåget-Bulla-Larsson. Så det är oväsentligt.
Något helt annat, önskade någon klubb blir desperata på en forward. Vi släpper alvarez får in en fin back för dom pengarna. (en dröm som skulle kunna slå in)
Timrå4ever: Hanzl kommer nog spelas i en så offensiv kedja som möjligt, tror jag. Sitter bara och fantiserar lite hur man skulle kunna göra om man parar ihop #54 och #33. Men jag tror att Dahlén och Hanzl kommer göra succé, om man väljer att köra på det spåret.
1. Hanzl 8 poäng
2. Hartmann 7 poäng
3. LaLeggia 6 poäng
4. Lundin 6 poäng
5. Halloran 5 poäng
6. Eronen 5 poäng
7. Pettersson 5 poäng
8. Lander 5 poäng
9. Andersson 4 poäng
10. Johansson, Alvarez Erixon, Stenqvist 3 poäng
11. Dahlén, Svensson, Blomqvist, Strömberg Edfeldt 2 poäng
12. Boyce, J. Johansson 1 poäng.
Nu har vi ju mött en del skräplag men känslan säger ju att vi kommer ha en mycket bredare produktion över hela laget i år.
Detta är väl ingen hot take direkt, men Hanzl kommer fan spruta in poäng.