1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587684 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2024

« · 2720680 · » Till forumet


Sv: Försäsong 2024
Kerstin_k: Så var det nog.
Första perioden för säsongen o man vill visa upp sig. Lätt att tjurrusa.
5 v kvar till premiären. Det lär se bättre ut då.
Härligt ändå att det är på G med hockey!
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Tigerhjärta: det går lite för fort ibland! Men jag trodde det skulle vara vimsigare i första matchen! Bägge lagen ser lovande ut!
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Hahl Bundy 2.0: Visst var det väl så i början på fjolårssäsongen också va? Att man hade en alldeles för hög trea och släppte mittzonen alldeles för enkelt. Har för mig att Ante ändrade det efter ett gäng omgångar.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Spanarn: förstår inte hur vi kan ha fått 9 skott på mål men det kändes som att Brynäs hade mycket mer zontid i anfall, en ribbträff och lite farliga spelvändningar. Jag missade dom första minuterna men hade vi nån spelvändning på Brynäs? Känns som att det gick lite för långsamt så vi alltid mötte samlat försvar. Men jag tror inte spelarna kommer bemästra ett nytt spelsystem utan att spela matcher heller, det ger väl sig.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Känns som ett avsnitt av ”bäst i test” där spelarna provar sig fram i hur man får poäng. Misslyckade passningar bakom ryggen verkar vara något som de tror på iallafall.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Olle: Jo, Brynäs har väl spelat upp längs sim högerkant mest hela tiden, men jösses vad ni bjuder på yta. Rätt vimsiga med pucken när ni vinner den i egen zon också.

Men ni är rätt bra när ni kommer med fart genom mittzon.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Olle: Det är min farhåga också. Att Jokinens "tuta-och-kör-hockey" äts upp av strukturerad och misstagsminimerade SHL-hockey.

Gäller att dom är vältränade som svin för att orka med både framåt och bakåt.

Jokinen verkar hata burskydd i alla fall. Två gånger på den här perioden, varav en kanske bara var ett halvt burskydd. Återstår att se om det fortsätter.

Svårt med ingångarna i pp också. Däremot sköt dom på allt och jämt.

Kul med hockey i alla fall!
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Olle: ifjol vann vi väl alla försäsongsmatcher men var yrt ändå när säsongen börja ändå?

Tror dock inte man ska bedömma den här matchen i ett vakuum utan istället kolla på nästa match för att se eventuella framsteg.det är egentligen självklart med försäsong är en process.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Olle: Våra backar har lite att jobba på med första passen… sen… är det meningen att vi ska tokforechecka som vi gör o låta motståndarna spela bort 3 fwds o komma 3 mot 2 hela tiden?
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Olle: Eh..."solklart"? Nja, jag tycker att Timrå hade klart övertag fram tills vi fick en utvisad, sedan jämnade det ut sig.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Olle: från läktarplats var det helt klart Timrås period! 9-3 i skott bl.a.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Olle: Tycker det ser jämnt ut. Överaskande mycket fart för att vara första matchen.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Halv mesig period
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Olle: Två vimsiga lag som förväntat denna första match
Skotten 3-9

Får vi mål i andra perioden månne
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Kerstin_k: virvla och skjut? Men Brynäs kör samma taktik.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Hahl Bundy 2.0: första perioden solklart till Brynäs. Timrå har noll koll på mittzon, Det oceaner av yta för Brynäs för Timrå har checkat bort sig med alla tre forwards högt. Nåja, första försäsongsmatchen, det ska väl se förjävligt ut?
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Hahl Bundy 2.0: Ser väl ut ungefär som man kan förvänta sig av en första försängsmatch, finns bra tendenser sen tycker jag timingen framförallt på många backar har sett väldigt dåligt ut men det är ju ganska väntat
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Olle: Är det bara jag som känner mig konfunderad?
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Synct: Håller med. För att vara 1:a försäsongsmatchen är det oväntat intensivt och hyfsad kvalitet på spelet. Kul!
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
fermo: "Men det är ingen större kamp tycker jag. Det är mest söndagsskolhockey."

Håller inte alls med, bra tempo och full fart, Tycker Timråspelarna tar kampen hela tiden.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Kerstin_k: Boyces spelsätt kan nog få en renässans under Kapanen men generellt, den här stenhårda forecheckingen, jag hoppas man inte kommer gå så hårt mot Färjestad, Skellefteå osv. 😅
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Rico01: Men det är ingen större kamp tycker jag. Det är mest söndagsskolhockey.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Nån har skruvat ner färgen på brynäs tröjor
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Än så länge gillar jag det jag ser!
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Rip Kirby: Ändå spännande med försäsongsmatch. Mest givetvis för att se om vi - hobbytyckare - kan se några drag eller tendenser på Jokinens nya spelsätt.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Sputnik1: "Då rivaliteten grundar sig i identitet och historia är den oavhängig serietillhörighet.”

Snacka om att motsäga sig själva.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Rip Kirby: Nej det känns rätt hjärndött att vilja motverka EN match om året mot sina rivaler, som dessutom drar in viktiga pengar, framförallt till Löven som kämpar i HA.
Ok om Löven går upp i SHL, då behöver de ju inte möta varandra på försäsongen precis.

Då kan jag mer förstå de Timråsupportrar som tycker det blir lite för utvattnat att möta Modo för många gånger på försäsongen. Ett möte i SCA cupen räcker gott och väl!
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
J F K: Går väl lite att jämföra med vår tidigare närmste konurrent, Sundsvall Hockey. Nu möttes vi i samma serie (HA) senast 2015-16, så vår inbördes "konkurrens" är väl något färskare än densamma mellan SAIK och Löven (men inte på långa vägar lika stark, eller egentligen ens jämförbar). Ungefär som att Sunsvall fans skulle jobba emot att lagen möts en gång varje säsong i SCA Cupen. En match som i regel nästan alltid drar fullt hus och inte minst blir en stämningshöjare under den annas rätt så grå försäsongen.

Deras fans går igång på att de får möjlighet att få hata på Timrå i en match som förvisso inte betyder ett skit, men dom får hata på en klubb (och deras fans) som dom inte skulle få möjlighet till annars. Och pengar gör som sagt inte särskilt ont i en klubb som söker sig uppåt i hierarkin.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Rip Kirby: Precis. Man gick 8,5 miljoner back och då tycker supportrarna att man ska ställa in den överlägset mest inkomstbringande träningsmatchen då det ofta är fullsatt.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Sputnik1: Gjorde också så ;) men shhhhh så inte de kommer på det
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Tonymontana: Ett tips om du har medlemsskap på Ica. Då får du via deras partnererbjudnande en månad total sport på tv4 för halva priset. Man binder sig inte utan kan avsluta och göra om sen när månaden gått ut.

Haha. Gjorde så hela förra säsongen och fick halva priset på tv4 play. 274 kr i månaden är ju givet.😁
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Bucker: Hittar inte den där. Det finns iaf på den här:nnwww.fawanews.com/Brynas%20vs%20Timra.html
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Hälge: Live, eller resultaten på försäsongen
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
TIK_TIK: Allt detta känns ju igen. Man har en självinsikt lika med noll. Man sätter sig själva högst upp på piedestalen, helt utan verklighetsförankring. Avundsjukan lyser dock igenom totalt.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
kulltorp: Eller du kanske tänkte "live"?
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
kulltorp: Den här borde fungera.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Tonymontana: Onhockey.tv
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Vad håller Löven på med? länge sen jag läste nått så urbota.

hockeysverige.se/2024/08/15/green-devils-vill-stoppa-derbyt-mellan-bjorkloven-och-skelleftea
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Hälge: Finns det ngn sida man kan hålla koll på j-20 och j-18:s försäsonger?

Swehockey hade förut iallafall vet jag
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Tom topp och Villervalla: Även J20 har match idag.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Gorkyman: någon som vet vad den där gratis streaming sidan heter? Ska skaffa tv4 sport när säsongen drar igång har inte det nu. Tänkte om det går att se matchen någonstans än betala för den
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
På marknadsidan håller vi som vanligt knappt allsvensk klass.

Många supportrar ser sina lags försäsongströjor och tänker, en sådan vill man ju ha!

Håller man på Timrå är det bara att glömma.

När sedan slutspelet börjar och laget får nationell uppmärksamhet då ekar shopen tom.

Merchbiten. fortsätter att vara ett sorgebarn i föreningen.

Tänk om man faktiskt tog fram sådant som folk vill ha, då jävlar skulle det bli klirr i kassan!
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
(För)Säsongens första laguppställning

OBS! Emil Melander kommer under försäsongen spela med #6 istället för #26
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
SuneMangs: Ja det kommer bli oerhört intressant att se hur vårat lag klarar av Jokinens spelsystem! Själv ska jag faktiskt se matchen på plats. Tyvärr blev det andra raden, delvis skymd sikt enligt biljetten! Men äntligen hockey!
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Vi kommer med snudd på ordinarie lag till Hudik ikväll, bara Bertilsson saknas. Ska bli kul att möta Timrå igen! Må bästa lag vinna och jag hoppas vi båda undviker skador. Tyvärr för egen del missar jag matchen, men den går säkert att se i efterhand.
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Tycho: TV4s sändningar
Uppladdat:

450x300-img5295_0.jpegimg5295_0.jpeg

Kommentera

Sv: Försäsong 2024
JanneH: Personligen tror jag Jokkinen's spel kommer passa bättre för Eronen än Antes. De som kommer få jobbigt är de som har en skadehistorik. Framförallt Erixon, Svensson behöver vara hela för att de inte ska bli ett problem i spelet.
Dessutom kommer det kräva mycket av juniorerna som kommer in, rätt attityd kommer betyda betydligt mer än skills för juniorerna!
Kommentera

Sv: Försäsong 2024
Zäta75: Ja men det ska bli intressant att se hur vissa spelare klarar av att svara upp på följande Jokinen citat: "Sättet vi vill spela på kräver att de ska vara i sitt livs bästa form". Kan tänka mig att det sättet passar vissa av våra spelare bättre än andra (host, host Eronen å Erixon)
Kommentera


Sv: Försäsong 2024
Knylan: Speciellt om vi får behålla Kapanen. Tror att han kommer att göra avtryck redan under försäsongsmatcherna. Aldrig har intresset varit så stort som i år. Iaf från undertecknads sida. Mycket av detta beror på Jokinen.
Kommentera

« · 2720680 · »