1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

593027 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2024

« · 2724098 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2024
Andersson: Även om tempot är som det är så tycker jag det ändå ser bra ut. Höga pressen stressar löven som inte får komma till några ordnade anfall.
Låst ämne

JonteD: lite för mkt blått men snygga ja
Låst ämne

roger_sundsvall: E de bara jag som tycker att tröjorna e snygga???🇺🇿😎
Låst ämne

JonteD: Eisenhower
Låst ämne

Pinaceae: Jaha ja Da'n såt'en Yeeezzzzzz!!🏒🏒🤠
Låst ämne

1-0 timrå
Låst ämne

Andersson: Så är det ju i Timrå, först den generella låten, som varieras beroende på antalet mål. Därefter följer spelarens isintroduktionslåt.

Att spelarna har egna "line-up songs" är inte heller något som alla lag i svensk elithockey har. Måste säga att Timrå ligger långt fram i det området.

Luleå är ju de som sticker ut med sitt inför nedsläpps upplägg. Men det är ju några Zlotnys som gått åt för det också.
Låst ämne

Kanske inte går här men i NHL har ofta VARJE spelare en egen låt
Låst ämne

BlackBay: Skulle nog bli less att höra ABBA om rollerna var omvända, hur många säsonger har den spelats nu? VARJE gång en finne gör mål.

Jag är sällan den första att dra PK-kortet men man spelade ju ingen tjeckisk låt när Hanzl gjorde mål eller nån bla bla bla du förstår. Man anspelar ju på nån slags stereotyp som känns lite väl mycket 90-tal, på den tiden elitserielagen bestod av 20 svenskar och 2 finnar, nu är det ju mer mångfald i hela ligan. Kanske är en höna av en fjäder jag gör nu men det är något som skaver lite tycker jag.
Låst ämne

297: Jag kan hålla med om att det kan vara dags för att utöka spellistan.
Låst ämne

297: Du ÄR helt humorlös!🤣
Låst ämne

Postar en länk till matchen! Det är den jag hittar iaf, hittar inget på expressen men jag är rätt kass att leta också erkänner jag.
Låst ämne

297: Tänk att du har lyckats gått på matcher där Timrå har gjort många mål. Jag hoppas alltid få höra mycket av den finska polkan men tyvärr alldeles för sällan.
Låst ämne

297: Skulle tro att finska spelarna bryr sig lika mycket om den som de svenska skulle göra om det spelades svensk folkmusik när svenska spelare gör mål 😁
Låst ämne

Pinaceae: Den här finska polkan som spelas vid mål, jag känner mig lite tvekönad till den. Ska det symbolisera något exotiskt över en finsk målskytt, ska han känna sig mer som hemma eller vad är tanken?

Jag kanske är totalt humorlös men jag tycker den är totalt uttjatad.
Låst ämne

Sputnik1: Sjuk.
Låst ämne

Sputnik1: Jokinen sa väl att en del spelare inte kommer spela alla träningsmatcher. Nu är det väl Hållanders tur att vila.

Såg nu att du skrev att han är sjuk.
Låst ämne

Zäta75:

"
Någon mer än jag som älskar våran måltuta och efterföljande melodi? :)
Da da da da da - da da da da da da da -daa -daa -daa -daa!
"

Darude - Sandstorm

Nä skojar bara, Zombie nation - Kernkraft 400

Jag uppskattar att vi byter låt när målen börjar ramla in, det är inte alla lag som gör det.
Låst ämne

Andersson: Såg Hållander var sjuk nu.

Emil.P har det ju varit planerat sen innan att han inte skulle spela denna match. 🙂
Låst ämne

Sputnik1: Ingen EP heller
Låst ämne

Rico01: Men ingen Hållander? Skadekänning?
Låst ämne

SMÅLAND: Kl 19.

Känns lite konstigt, vi har alla 8 backar redo.
Låst ämne

Nä fan möt vi Rövet ikväll??
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Halleluja
Låst ämne

mikenomad: Ser fram emot hockey ikväll!

Någon mer än jag som älskar våran måltuta och efterföljande melodi? :)
Da da da da da - da da da da da da da -daa -daa -daa -daa!

Kommer i extas varje gång jag hör den när vi gör mål :)
Låst ämne

mikenomad: Mike, vilka lag tycker ni har bäst backsida respektive forwards? FBK, Saik och LHC är offensivt starka enligt mig. Bäst backsida har nog FBK och Saik. Växjö, Luleå och Frölunda är på övre halvan. Tik med bra offensivt och RBK med förstärkt defensiv är lite mer svårplacerade.
Låst ämne

Olli Hahl: Ja exakt. Trodde i min enfald att priset för barn/ungdom skulle ligga någonstans mellan 50-100...
Låst ämne

Zäta75: Haha. Det där var inte ens roligt

😉
Låst ämne

Olli Hahl: Ikväll är det dags att köra över Blötröven! Brandcode center ska det ske i. Vi hoppas att vi har fler tillgängliga spelare än den senaste matchen. Någon som har mer info om detta?
Låst ämne

mikenomad: Hahaha. Erkänn att du längtar tillbaka till tiden för ST-Hockey ;-)
Låst ämne

mikenomad: Förr… på din o min tid i skolan så fick ju vi fribiljetter till SCA cupen.
Det är borttaget förstår jag. Jag håller med dig. Skulle aldrig pynta upp den där summan på en försäsongsmatch heller.
Låst ämne

TIK_TIK: Nä den där jävla skitföreningen (IFSH) lastar jag aldrig på de summorna
Låst ämne

mikenomad: Snåljudas, dra in ölen och spriten nån vecka och låt barnen se på hockey.
Låst ämne

Tänkte att kidsen skulle få se lite försäsongshockey på lördag och gick in för att köpa biljetter till Modo-Timrå. Själv jobbar jag dessvärre. Fick en smärre chock när jag såg priserna, 170/biljett för ståplats och inga barn/ungdomspriser. Helt sjukt, har den där jävla turneringen fått hybris eller? Som jämförelse kan nämnas att det "riktiga" derbyt i serien kostar 150 för stå, 130 för barn/ungdom. Så nä, 510 spänn för tre ungar fick iaf mig att backa
Låst ämne

Rip Kirby: Från ST idag. Känns mycket lovande med Eronen!

"Förra säsongen fick Elmeri Eronen inte ut det han ville av sitt spel.

Nu vill Timråbacken få spelet att lyfta – efter en sommar med finska NHL-proffs.

– Jag är hundra procent i kroppen och i bättre form än förra säsongen. Det känns bra, säger han."
Låst ämne

Jag var extremt negativ över Eronen förra säsongen, men denna är helt annorlunda. Efter lovord från Jokinen samt träningsmatcherna mot Vasa så känns saker och ting klart bättre. Är han så vältränad som alla runt om honom säger, så kommer han vara klart mer delaktig över hela banan. Förra säsongen var han i stort sett alltid en decimeter ifrån alla moment.

Än så länge är jag positiv, och jag ser framför mig att han lätt kan smälla in 10 mål och komma upp i 30-35 poäng.
Låst ämne

Shoon:

2-4.
Låst ämne

Vad blev det i sundsvall-löven?
Låst ämne

Greg P: Sundsvall är påkopplade på ett helt annat sätt än Löven såhär långt.
Låst ämne

Rip Kirby:

Löven ser otroligt lätta ut i egen zon. Visst 3 junisar på backsidan ikväll med Fransson och Cronholm har inte många rätt.
Låst ämne

J F K: Just andra perioden, där du drabbas hårdare med längre avstånd till byten, gör inte saken enklare heller. Drar du dessutom på dig ett femminutersstraff har du väl litegrann bäddat för mål i baken.
Låst ämne

Rip Kirby: Östersund började bra och höll ihop försvaret, men det blev lite för tunnt till slut. Jag hoppas verkligen de får ihop det.

Sedan förstår väl alla att MoDo/Timrå mot ett sämre lag i allsvenskan aldrig blir jämn om det bättre laget går för fullt. Jag hade bara hoppats att ÖIK skulle göra mer motstånd än 15-1 i skott i andra
Låst ämne

Rip Kirby: 2-2, Sebastian Kajser!!
Låst ämne

J F K: Du kan inte ta bort nerven som finns i seriematcher där "riktiga poäng" står på spel. Där är risken att gå bort sig betydligt större än i en träningsfight i Ö-vik i slutet av augusti. Jag menar alltså att det är lättare för spelare att våga mer och "se bra ut" under försäsongen då det inte kostar ett skit om du går bort dig och t.ex orsakar mål i egen kasse.

Sedär, Sundsvall nätar mot Löven. 1-2 nu. Får vi en fight om det till slut?
Låst ämne

Rip Kirby: WOW!
Låst ämne

Malmö spöar Ällhåcee med 4-1. Hanzl en assist i matchen. I övrigt har vi HV71-Frölunda 1-3 och de bägge matcherna som spelas mer i vårt närområde.
Låst ämne

TIK_TIK: Ja, jag kanske är för positiv för jag gillar Östersund.
Låst ämne

J F K: Hoppas på Norrland såklart.
Låst ämne

TIK_TIK: De har också vunnit ett par imponerande matcher som mot AIK och SSK.
Vår match är menlös och sannolikt var de i sig inte påkopplade mot Hudik.
Låst ämne

J F K: Vi får se, ÖIK hade stora problem mot Hudik också.
Låst ämne

« · 2724098 · »