BlackBay: Skulle nog bli less att höra ABBA om rollerna var omvända, hur många säsonger har den spelats nu? VARJE gång en finne gör mål.
Jag är sällan den första att dra PK-kortet men man spelade ju ingen tjeckisk låt när Hanzl gjorde mål eller nån bla bla bla du förstår. Man anspelar ju på nån slags stereotyp som känns lite väl mycket 90-tal, på den tiden elitserielagen bestod av 20 svenskar och 2 finnar, nu är det ju mer mångfald i hela ligan. Kanske är en höna av en fjäder jag gör nu men det är något som skaver lite tycker jag.
297: Tänk att du har lyckats gått på matcher där Timrå har gjort många mål. Jag hoppas alltid få höra mycket av den finska polkan men tyvärr alldeles för sällan.
297: Skulle tro att finska spelarna bryr sig lika mycket om den som de svenska skulle göra om det spelades svensk folkmusik när svenska spelare gör mål 😁
Pinaceae: Den här finska polkan som spelas vid mål, jag känner mig lite tvekönad till den. Ska det symbolisera något exotiskt över en finsk målskytt, ska han känna sig mer som hemma eller vad är tanken?
Jag kanske är totalt humorlös men jag tycker den är totalt uttjatad.
mikenomad: Mike, vilka lag tycker ni har bäst backsida respektive forwards? FBK, Saik och LHC är offensivt starka enligt mig. Bäst backsida har nog FBK och Saik. Växjö, Luleå och Frölunda är på övre halvan. Tik med bra offensivt och RBK med förstärkt defensiv är lite mer svårplacerade.
Olli Hahl: Ikväll är det dags att köra över Blötröven! Brandcode center ska det ske i. Vi hoppas att vi har fler tillgängliga spelare än den senaste matchen. Någon som har mer info om detta?
mikenomad: Förr… på din o min tid i skolan så fick ju vi fribiljetter till SCA cupen. Det är borttaget förstår jag. Jag håller med dig. Skulle aldrig pynta upp den där summan på en försäsongsmatch heller.
Tänkte att kidsen skulle få se lite försäsongshockey på lördag och gick in för att köpa biljetter till Modo-Timrå. Själv jobbar jag dessvärre. Fick en smärre chock när jag såg priserna, 170/biljett för ståplats och inga barn/ungdomspriser. Helt sjukt, har den där jävla turneringen fått hybris eller? Som jämförelse kan nämnas att det "riktiga" derbyt i serien kostar 150 för stå, 130 för barn/ungdom. Så nä, 510 spänn för tre ungar fick iaf mig att backa
Jag var extremt negativ över Eronen förra säsongen, men denna är helt annorlunda. Efter lovord från Jokinen samt träningsmatcherna mot Vasa så känns saker och ting klart bättre. Är han så vältränad som alla runt om honom säger, så kommer han vara klart mer delaktig över hela banan. Förra säsongen var han i stort sett alltid en decimeter ifrån alla moment.
Än så länge är jag positiv, och jag ser framför mig att han lätt kan smälla in 10 mål och komma upp i 30-35 poäng.
J F K: Just andra perioden, där du drabbas hårdare med längre avstånd till byten, gör inte saken enklare heller. Drar du dessutom på dig ett femminutersstraff har du väl litegrann bäddat för mål i baken.
Rip Kirby: Östersund började bra och höll ihop försvaret, men det blev lite för tunnt till slut. Jag hoppas verkligen de får ihop det.
Sedan förstår väl alla att MoDo/Timrå mot ett sämre lag i allsvenskan aldrig blir jämn om det bättre laget går för fullt. Jag hade bara hoppats att ÖIK skulle göra mer motstånd än 15-1 i skott i andra
J F K: Du kan inte ta bort nerven som finns i seriematcher där "riktiga poäng" står på spel. Där är risken att gå bort sig betydligt större än i en träningsfight i Ö-vik i slutet av augusti. Jag menar alltså att det är lättare för spelare att våga mer och "se bra ut" under försäsongen då det inte kostar ett skit om du går bort dig och t.ex orsakar mål i egen kasse.
Sedär, Sundsvall nätar mot Löven. 1-2 nu. Får vi en fight om det till slut?
TIK_TIK: De har också vunnit ett par imponerande matcher som mot AIK och SSK. Vår match är menlös och sannolikt var de i sig inte påkopplade mot Hudik.