Försäsong är jag personligen inte så intresserad av resultatet utan spelet. Skillnaden från förra året är att Timrå känns tunga att möta. Eftersom man har en annan fart på skridskorna så kommer man in med tyngd. Det såg jag inte förra årets försäsong utan det var mer passningar och teknik. Passningarna och tekniken finns fortfarande där så jämför jag försäsongerna är Timrå bättre i år.
Rip Kirby: Jag har gått igenom alla matcherna och lagt in dom poängen som missats, var en hel del. Hållander saknade tex 6 poäng i den officiella statistiken, Forsmark 3 osv.. .
Såhär slutade poängligan på försäsongen. Dahlén i topp på 13 poäng, tätt följt av Hållander på12 poäng. Sen är det en bit ner till Forsmark på 8 poäng.
Kung DALLAS 🎉🎊🥳 Vikken unnebar försäsong!!😍😍😍 5 kassar å 8 passningar!!🥳🥳🥳 Å en glödhet EP mä 4 kassar på 2 matcher!!💪💪💪 Freda å låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🎊🎉🥳 Halleluja 🙏🙏🙏
JonteD: Riktigt bra match av oss idag! . Ser ut som Jokinens spelsystem börjar att sitta riktigt bra nu. Vi har fart framåt och då får vi automatiskt fart hemåt. Om alla orkar åka skridskor och pressa som ikväll får alla lag i serien det tufft mot oss.
Vi har hittat en grym förstakedja nu. Hållander outstanding. Går inte att ta,pucken ifrån honom när han har bestämt sig. EP hattrick Ångesonen levererar igen som vi vet att han kan. Han passar böst som center som jag alltid har sagt. Dahlen ser bättre ut än på många år! Wedin åker igenom på efen hand många ggr under match. Utdelningen kommer att komma var så säkra. Walli är som hela Timrå.
8179: Vi kommer att vara jääävligt jobbiga att möta den här säsongen under Ollis styre alla o då menar jag ALLA har köpt den hockey som han vill att grabbsen ska spela även om de iinnte sitter än så kommer vi Timråiter vara jättenöjda för VI ÄR RÖDA O VITA O VI ÄR TIMRÅ HOCKEY!!!!!💪💪🇺🇿
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🎉🎊 Ja hemmabaren öppen hela natten! Välkomna 🎊🎉 Länge sen ja såg sånn fart i Timrå! Ha Lill-Kentas Torped hockey kommi tillbaks? Ja hopp att OK komm tillbaks efter Campingen 💪💪💪 Halleluja 🙏🙏🙏
Gedigen insats! Riktigt impad av hur man genomfört försäsongen. Även om det inte klickade alls inledningsvis har man hela tiden gnuggat på och trott på det man håller på med. Gradvis har det sett bättre ut, och mot Lule och nu Knätofzers börjar det jävlarimej spraka så smått. Pirr pirr.
EP! Det där skottet vill vi se många gånger i vinter. JJ stabil. Hållander majestätisk. Wedda en bålgeting. Och plötsligt syntes Lundmark i positiv bemärkelse. Hoppas det där drivet håller i sig.
Och backsidan ser som kollektiv bättre ut än ifjol. Älskar att man krymper ytor och kliver på från blå, snarare än att tvehågset glida bakåt så fort det är en kampsituation i offensiv zon. Att hela laget pressar hårt i egen zon ger också ett totalt sett bättre försvar.
Men: försäsong är försäsong. När serien drar igång kommer allting att snäppas upp ett hack eller två. Då får vi se hur vi står oss.
Klart är att det iaf kommer bli betydligt mer rödvit rockn'roll i ladorna i vinter.
10473: Då var årets försäsong till ända. Vi började lite ängsligt och gick bort oss ganska ofta i checkspelet högt i banan. Tycker Jokinen slipade bort det där nånstans mellan andra Vasamatchen och modomatchen. Formkurvan har pekat spikrakt uppåt, vi gjorde en riktigt svajig insats och det var första matchen mot Vasa.
Visst kan man alltid säga att försäsong inte gäller något och bla bla bla men ett spelsystem skulle sättas, nya backar skulle provas osv. Lite neggo över Pilö till en början men sista tre matcherna har han varit riktigt stark. Vi kan konstatera att i alla matcher vi mött SHL-motstånd har vi varit bättre i en skala som sträcker sig från ”klart bättre” till ”totalt dominant”.
Sista två matcherna mot Luleå och Leksand blev riktigt nyttiga. Idag blir vi testade men klarade det överlag riktigt bra. Slutsatsen blir ändå att det känns lovande inför premiären. Vi blir inte någon slagpåse i år.
Lomond: Förhoppningsvis lockar denna avslutning på försäsongen lite folk till arenan i början av serien. Tror många många är nyfikna på hur det ser ut.
TIK_TIK: Man kan ju inte annat än att ge försäsongen +++++. Inte en förlust på ordinarie tid och spelet blev bättre och bättre ju längre försäsongen led. Antar att Jokkinen är nöjd.
Många av spelarna tog mer och mer plats, men några kanske har mer att bevisa. Pettersson försäsong var underbar men kort. Galen leverans på två matcher.
Jag hoppas verkligen att försäsongens progression får fortsätta när serien drar igång. Fasan är ju att det stiger spelarna åt huvudet och säsongsinledningen blir katastrof. Det har ju hänt förr att lag gått rent på försäsongen för att sedan katastrofdyka i serien.
Men nånting säger mig att Mr. Jokkinen inte riktigt tillåter det.
Hank: Fortsatt spänd på hur Hartmann kommer passa in i detta spelsystem. Känslanr att han varit som bäst när han stoppat huvudet under armen och bara kört på instinkt. Tror och hoppas att han kommer tillbaks riktigt spelsugen!
10473: Svårt att vara missnöjd över hur vi utvecklats som lag för varje match. Man ser att det har blivit skillnad. Känner mig väldigt trygg med Johansson i mål också. Hoppas man lyckas hantera vilken man ställer i mål bättre än vad man gjorde 23/24.
Skönt med seger och helgen blir extra trevlig med det i bakhuvudet. Kapanen på det här så kan vi gå för topp-6. Jokinens filosofi är helt jävla magisk så här långt!
Hank: Jag gissar att direkiven från herr Jokinen är mer än tydliga: Den spelare som inte vill vara med och bidra i det fysiska spelet såväl offensivt som defensivt spelar inte. Och detta gäller förstås alla spelare.
JonteD: Vi är väldigt annorlunda. Nu spelar vi ett spel som passar vår starka sida (kreativa forwards), istället för ett spel som passar Luleå. Backarna har väl hållit kvar pucken i offensiv zon fler gånger den här matchen än de gjorde på hela förra säsongen. Då övergav de offensiv zon så fort motståndarna kom nära.
10473: Värme o Eisenhower e riktigt duktiga men nu kommer de en superjinx E vi bra elr e vi riktigt bra elr bättre än vi varit på flera sässar???? Jag tror att vi kan jääävligt mkt bättre ändå alla kommer att kliva upp ännu ett par rejäla steg när de kommer att behövas!!🤠😎🇺🇿