Herminator: 1 Timrå 2 Bla bla 3 Bla bla 4 Bla bla 5 Bla bla 6 Bla bla 7 Bla bla 8 Bla bla 9 Bla bla 10 Bla bla 11 Bla bla 12 Bla bla 13 Gnällbältet 14 Modo.
2magisk: Modo lär kunna få smärre huvudbry vad gäller lagets s.k kvalitetsbackar, främst Rundblad, Bernhardt och Norlinder, för helvete vad man agerar rundningsmärken såhär långt.
NDR: dom tänker väl investera några miljoner på honom, och då kan det ju vara intressant att se honom på plats. Och träffa honom för att se vad det är för figur!
Rip Kirby: Tycker att Hållander/Dahlén kedjan fick en annan dimension med EP som center. Han är mer spelasmart än vad Kapanen är. Släpper pucken på ett bättre sätt osv. Jag hade inte haft något emot att fortsätta så.
Matchen Leksand - Timrå spelas på torsdag kl. 19.00. Allt enligt en kommentar på livechatten från dagens träning!
En chatt som, om jag ska försöka mig på en högst egen analys, avslöjar att man redan nu vill spela in "säkra kedjor" med de spelare man vet finns på plats redan från säsongsstart. Man matchar då följande kedjor:
Pettersson är center mellan Hållander och Dahlén. Lander centrar linan Pääjärvi/Wedin. Kapanen dito mellan Walli och Sagranden och avslutningsvis spelar man Värmhed tillsammans med Johansson och Lundmark.
Rip Kirby: Jag mailade till både Timrå's och Leksand's kansli för en månad sedan och efter att dom själva undersökt vilken matchdag som gäller så visade det sig att Leksand hade fel. Korrekt datum är den 12/9. Hade visserligen varit lite roligt om Timrå kom till en tom hall och Leksingarna satt hemma och drack öl.
1. Färjestads BK 2. Skellefteå AIK 3. Luleå HF 4. Rögle BK 5. Växjö Lakers 6. Frölunda HC 7. Linköping HC 8. Timrå IK 9. Leksands IF 10. Brynäs IF 11. MoDo Hockey 12. HV71 13. Malmö Redhawks 14. Örebro HK
Timrå IK Support : Ser mycket realistiskt ut. Men tror du verkligen att "Lakarna" kommer så högt? Jag tror så här. 1: Färjestad 2: Skellefteå 3: Timrå 4: Luleå 5: Rögle 6: Frölunda 7: Linköping 8: Brynäs 9: Leksand 10: HV 11: Malmö 12: Växjö 13: Örebro 14: m0d0
1 Färjestad BK 2 Skellefteå AIK 3 Luleå HF 4 Frölunda HC 5 Växjö Lakers 6 Timrå IK 7 Rögle BK 8 Leksands IF 9 Örebro HK 10 Linköping HC 11 Malmö Redhawks 12 Brynäs IF 13 Hv71 14 Inavelshelvetet
Zoogin62: För att vara på den säkra sidan tog jag kontakt med Timrås kansli via mail. Svaret lär väl komma imorgon när vederbörande checkar in på kontoret ;)
Rip Kirby: Hahah nejdå, tänkte bara slänga ut hur ?korrekt? information ser ut att vara från S H Ls egna kanaler; Men de är la någon som fetknappat 3an på tangentbordet.
Som Zoogin skrev så står det ju 13e under Leksand medans de står den 12e under Timrå lol
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·