Sputnik: Kan köpa den känslan. Men jag är så jävla avigt inställd till SHL-pamparna att jag inte vill flyttas upp som nåt ”stockholmsleksand”. Jag vill fan gå upp som mot Karlskrona, ingen jävla friplåt, ingen jävla grinolle-mentalitet. Hjälm in och 2-0, vackrare än så blir det inte.
Hassan: Vanligtvis high Chaparall förslag, håller med. Men tycker det vore en bra kompensation för flera lag som blev blåsta förra säsongen. Speciellt vi Björklöven och Modo som hade slagläge...
Sputnik: Ett helt vilt förslag, låt alla som vill få spela i SHL. 240 lag, sen lottar man vilka som möter vilka. Alla får dela lika på TV-pengarna, så man får typ 20 lax var.
Obs! Ironi.
Kalla mig gammalmodig men det är något fint med upp OCH nedflyttning. Sedan att typ Vita Hästen och Södertälje lånat in alla som varit i USA, trots att pengarna är slut.... ja det är ju deras problem.
Fattade det som att idag skulle Timrå IK bestämma, hur de 50 biljetterna skulle fördelas på säsongskortsinnehavare inför premiären...kanske missförstod?
GatstenenRules1: Bara sådär. Han har alltså fel, behöver inte utvecklas mer än så tycker du? Han har fel eftersom du önskar det, motsatsen är ju rätt besvärande för er. Så fortsätt lek struts du, det hade nog jag också behövt göra om jag höll på Löven
TimraStockholm: Stänga nedåt och ha öppet uppåt? Då tycker jag man ska stänga SHL för nedflyttning också, av exakt samma orsaker. Man kan inte både ha kakan och äta den - det är sedan gammalt.
Sputnik: Varför ska man ändra? Förutsatt att säsongen spelas klart är det väl redan bestämt vad som gäller. Avbryts säsongen hamnar saken i ett annat läge. Gå upp och åka ur är ju tjusningen....
jå1: Ja är det som Wikegårds förslag(som jag först dissade pga misstolkning) så är jag för.
Alltså att SHL skall stänga för nedflyttning men att 2-4 lag upp från HA och ta en lösning säsongen efter hur serien skall formas med nedflyttningar och dylikt. Samma med HA då och 2 lag upp från div 1 via nått kval.
TimraStockholm: ja det var ju klart att Västervik vill stänga, alla lagen i nedre regionerna vill nog det. Men vad ska div 1 lagen spela för då? Nää..Svensk hockey ska ha kvar upp och nedflyttningsystemet.!!
Klart det blir problem om Grundström och Steen tar plats i första/andrakedjan samt snor all speltid i PP och ersättarna får finna sig med begränsad speltid i PP och i en lägre kedja i 5 mot 5.
Att vara i zonen kräver förtroende och att man får spela i dessa lägen och skapa självförtroende. Det går inte att bara en dag från en annan gå från en roll i tredje och utan tid i PP till att bli en poängspelare som ska leda PP.
Hur reagerar en sådan som crandall om han går från given i PP och starta där till att endast ta några sekunder i slutet av ett PP? Han har ju sett rätt värdelös ut under försäsong, kanske pga att han vet att han inte är den stora stjärnan och den ledande spelaren.
Du ska inte underskatta egot hos poängspelare.
Så samma gäller för löven, era lån har tagit plats från någon som var värvad/lovad den rollen.
Sedan ska det in spelare i fjärde/tredje som varit på läktaren pga lånen. Så klart detta påverkar ett lag.
Tikkare: De spelare som ska in finns redan i laget och är inspelade. Det blir större problem för lagen som har flera lån, typ Hästen. Men visst, däremot är "skallen" den största motståndaren för Löven, förutom då några motståndare ;)
Matsg: Alltid detta Löven högst upp, nånting säger mig att Löven inte kommer vara som ifjol. Lika överlägsna. Dom har mycket press på sig, alla lag kommer att vilja slå dom. Sen pyser NHL spelarna i höst, då ska dom in med nya spelare i truppen, spela ihop sig med mera. Kan bli oroligt i Björklöven. Timrå är laget som kommer vinna serien i år. Kom ihåg vart ni läste det först nu gott folk.✌😊
Känns lite som att Löven drabbats av lite storhetsvansinne efter förra säsongen. Enligt lövenspelarna och ledarna så förlora man till 100% på sig själv, inte för att motståndarna faktiskt var lite bättre.
Löven är en kungklubb, dock så kanske fjolårets hybris bör ha lagt sig nu kan man tycka?
J F K: vi kommer bli mycket bättre ju längre säsongen blir. Dessutom tappar löven sina importer i höst. Nää..det här blir en paradgata för Timrå i år. 😂😘
kulltorp: Ja, hoppas på det. Men lite bitter är man allt ändå. 1,5 miljarder kineser mumsar fladdermus som om det inte finns någon morgondag. 1,5 miljoner stockholmare slickar varandra i ansiktet i tunnelbanan. Jag håller samtliga dessa personligt ansvariga för att jag inte får gå på premiären om en vecka.
Rallarn: NHL har väl gjort sin upprensning av spelförstörande för ett många år sen. De är kanske inte riktigt lika hårda på slashing men interference tas betydligt oftare i NHL redan.
J F K: Jag tror hockeysverige kommer måsta tänka om när det gäller den här nivån man satt upp för domarna. Jag tror t.ex inte många NHL lag i framtiden kommer vilja utbilda sina spelare i Sverige när det ser ut på det här sättet.