Tom Topp: Fortsatt dåligt framåt förutom i 5 minuter men bättre bakåt .Ribbträff och stolpträff för Modo Utvisningar förföljer Timrå . 0-0 i målprotokollet .
Tom Topp: 0-2 släppte Hardegård till Sebastian Olsson. Sett över matchen har Timrå mycket att jobba med...jävla massa utvisningar...inte mycket att hurra för...
Så jävla dåligt, helt utspelade, inget kämpa, riktigt uselt. Jämfört med förra matchen är det som natt och dag, man kanske borde köra uppsättning som då. Fler kedjor/femmor som var alerta, ja det finns att jobba på.
Hockeyoraklet: Jag tycker man kan sluta ge domarna direktiv på vad de ska va extra hårda på och låta domarna dömma matcherna själv ut efter hur sitautationerna ser ut. Det verkar som att man kommer ta utvisning på minsta klubbkontakt iår och nu pratar jag inte om den här matchen utan generellt.
Villervalla: De var kanske tur att man var fiktivt på plats idag 😉 Kul med en stabil Ohre i alka fall. Under de 1 o halv säsong han varit med denna sejour har haft mycket hög lägstanivå... Känns bra.
Att göra en plattmatch på försäsong är inget att haka upp sig på men att bli nollad..... Känns inte bra.
Rallarn: När du skriver klubbkontakt, vad menar du då? Klubba mot kroppen eller klubba mot klubba?
Almtuna och Kristianstad höll ju på och slashade på klubbor hela förra säsongen. Det är oerhört effektivt mot skickliga spelare samtidigt som det just förstör för den vackra hockeyn. Så om det är vad som börjat tas för, så är jag helt klart för det.
Gav upp matchen efter 2a, av kommentarerna att döma missade jag inte mycket. Träningsmatcher är...inte da shit. Kul för modo att få vinna i a f. Det kan dom få göra en gång till, men sen kör vi. Orren såg stabil ut iaf, av det jag såg. Hoppas han fortsätter göra lika rejäla inhopp i vinter som i fjol.
puffe: Tills Timrå vinner hemma mot MoDo fortsätter jag köpa 'soffbiljett' hos Er när vi möts. Men förhoppningsvis kommer en dag när man kan sälja riktiga biljetter igen
Bragd-Birger: Ja laget var inte där idag. Anade ugglor i mossen när Freddan sa efter en träning att passningsspelet varit dåligt. Tyder på ofokus. Men varför dra ngr slutsatser efter en träningsmatch,.som Leksingen sa...
RasmusVS: kan hända...men när Hardegård halvhjärtat åker hem vid 0-1 och Sebastian Olsson av alla skrinnar i kapp och nätar i tom bur, då är han säker på sin plats...då finns inte viljan.
Otto1: För dessa lån blir det ca:10 -15 matcher , på ont eller gott ? Om dom inte sedan tar en plats eller av någon anledning i AHL eller NHL och inte blir kvar där så har dom ett lag att spela i här i Sverige dit nu har lånats in . Bra för dom lagen måste det vara . Det förgyller HA och SHL så att säga .
Puckat: spännande! 3e och 4e är precis som jag vill ha dom. Ska bli spännande att se Dahlén med Blomman. Tror dock att Lundin och Lööke kommer spela i första så fort som säsongen kommer igång.
Är vi det enda laget i hockeysverige som inte fått i ordning på matchställen än? Känns oseriöst att glida in i SCA-cup utan riktiga nummer och nått jävla reservställ, men man får väl vara glad om nyförvärven får egna nummer/namnskyltar innan slutspelsdags.
Rallarn: Jasså? Var nästan helt säker på att alla lag i SCA-cupen brukar ha rätt nummer och ställ inför säsongen. Nya ställ med rätt nummer, fast utan reklam.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen