Pätr: Jag förstår att det känns riskabelt för Kenta att våga sätta in en junior eftersom poängbehovet är stort o marginalerna små om det inte skulle slå väl ut.. Men det som kunde tala FÖR tex. Oscar Johansson som du nämnde.. är att han förutom att leda poängligan i j20 också leder plus/minusstatistiken! vilket skulle tala för att han jobbar bra också bakåt i egen zon.. Där har han också klart bättre statistik än j. lindström tex..
Laken: Nordgren och Lintner skulle säkert tillföra en hel del i laget. Frågan är om det är så realistiskt. När jag ser dina kedjor kommer jag spontant på en sak jag vill ändra på. Byt ut Sloan mot Wennerberg. Ingen av dessa herrar har rosat marknaden, men jag ser Wennerberg som ett bättre alternativ än Sloan eftersom Wennerberg troligen inte har lika hög lön som Sloan. Nu menar jag inte att klanka ned på dig, jag tycker att kedjorna ser bra ut. Men jag anser att man är i större behov av forwards än backar. Och då vill jag inte ha grovjobbare utan spelare som tillför spetskompetens:
Sanny Lindström - Calle Johansson Niklas Nordgren - Valeri Krykov - Robert Carlsson
Pär Styf - Teemu Aalto Tommi Miettinen - Fredrik Warg - Per Hallin
Kalle Koskinen - Anton Strålman Magnus Nilsson - Frans Nielsen - Kent Manderville
Erik Moe - (Hansson/Svedberg) Wennerberg - Gahn - Regin
(kanske skulle Wennerberg bytas ut mot Oskar Johansson, vågar dock inte uttala mig eftersom jag aldrig sett honom spela)
Laken: Nielsen och Warg kommer vara våra 2 bästa centrar om vi behåller dom till nästa säsong så viktigt att Nielsen får mer än sporadiskt med speltid.
Lustigt att du tycker Sloan hör hemma i 1:a linen utan nya spelare men att han skall bort helt om vi får in nyförvärv, eller är det någon form av övertalighet vad gället utlänningar som träder i kraft där helt enkelt?
Laken: Wennerberg inte har rosat marknaden direkt, men eftersom han gjorde 17 baljor eller hur många det nu än var, säsongen 03/04 tror jag att det va, sÅ måste det ju finnas lite mål i han ändå!
Så kanske ska kenta ge honom chansen i först femman med kryckan och "mandeln"!
Kan gå , kan gå!
Sen måste jag säga att jag var grymt imponerad av firma crippe ghan och robban på senaste tiden speciellt mot frölunda!
Laken: Rätt bra formuleringar av laget förutom på backplats där jag tycker calle johansson kan packa väskan, sämsta backförvärvet på länge!! Heja tallnäs
Laken: Måste helt ärligt säga att jag roas av dina betygslistor, förslag på nya spelare och laguppställningar...den senaste ser ju dessutom rätt intressant ut.
Laken: Jens Svensson lär måsta köpas loss då han har kontrakt och du har ju dessutom satt honom i en fjärdekedja, känns inte som det är den vi behöver lägga pengar på idagsläget.
Rem Murray har vi ju jobbat på en gång redan och det gick inte att lösa, vad skulle det vara för skillnad nu?
Richard Lintner har mycket spetskompetens men är och andra sidan långt ifrån en ödmjuk och arbetsam herre. Har inte lyckats i Schweiz men har alltid varit bra i Sverige och mål har han öst in. Här är jag ändå lite öppen.
I mina ögon är dock Mika Oksa förstavalet i målet.
Fjärde femman får inte fullt så mycket istid som övriga femmor. I fjärde femman kan man också testa att byta plats på Regin och Nielsen för att se vem som fungerar bäst på centerpositionen. Det som känns lite svagt är backparet i fjärde femman, så upp till bevis! I mål får Asplund mitt förtroende mot Mora.
en junior eftersom poängbehovet är stort o marginalerna små om det
inte skulle slå väl ut..
Men det som kunde tala FÖR tex. Oscar Johansson som du nämnde.. är
att han förutom att leda poängligan i j20 också leder plus/minusstatistiken!
vilket skulle tala för att han jobbar bra också bakåt i egen zon..
Där har han också klart bättre statistik än j. lindström tex..